  • 251. Data: 2005-09-21 19:26:57
    Temat: Re: Usprawiedliwienie nieobecności w szkole [GW]
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    roburkov napisał(a):

    > Nie mam dostepu do literatury z zakresu teorii prawa administracyjnego. Ale
    > za to wygrzebalem dzisiaj w lexie to:
    >
    > 1987.04.16 postanow. NSA I SA 448/87 OSP 1988/10/223
    > w Warszawie

    Wydaje mi się, że od 1987 roku zmieniła sie nie tylko konstytucja, ale i
    parę innych ustaw.

    M.

  • 252. Data: 2005-09-21 20:39:03
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Sep 2005 20:58:01 +0200, Jotte napisał(a) w
    wiadomości:<news:dgsafb$ji$1@news.dialog.net.pl>

    > PS. IMO Roman G. w tym temacie ma dużo *racji*(...)
    > No i pemanentnie nie umie gość przegrywać, dać za wygraną i uznać racje adwersarza.

    ;-)

    --
    Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
    zaprasza:

  • 253. Data: 2005-09-22 12:41:52
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dgrjrb$iui$2@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

    > Konkrety czego?
    > Że w regulaminach szkoły były zapisy, że usprawiedlienia piszą tylko
    > rodzice,

    Przykład takiego regulaminu, bo nie wierzę, że taki itniał/istnieje.

    >a teraz ministerstwo uznaję, że taki zapis w przypadku 18
    > letniego ucznia jest nieważy i nakazuje zmiany regulaminów?

    Wiarygodne źródło tej informacji.
    I pytanie do prawników: czy ocena zgodności regulaminów szkolnych z
    ustawą leży w kompetencji ministerstwa?

    Renata

  • 254. Data: 2005-09-22 13:27:53
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Przykład takiego regulaminu, bo nie wierzę, że taki itniał/istnieje.

    To akurat nie będzie trudno znaleźć, zapytaj tego chłopaka, która cąłą
    burzę rozpętał. Pewnie chętnie podeśli ci swój własny.

    > Wiarygodne źródło tej informacji.

    Na jakim świecie ty żyjesz, na strony MENIS nie zaglądasz, gazet nie
    czytasz?

  • 255. Data: 2005-09-22 16:41:57
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Maciej pisze:

    > Wydaje mi się, że od 1987 roku zmieniła sie nie tylko konstytucja, ale i
    > parę innych ustaw.

    > M.

    A co to ma do rzeczy? Obecna konstytucja zamyka jedynie katalog zrodel prawa
    powszechnie obowiazujacego. Przepisy wydawane w ramach wladztwa zakladowego
    - np. regulamin biblioteki, maja na celu usuniecie dowolnosci dzialania
    zakladu wobec jego uzytkownikow. Nie posiadaja natomiast charakteru
    powszechnie obowiazujacego. Podobnie akty stosowania tych przepisow,
    wydawane rowniez w ramach wladztwa zakladowego(np. naliczenie kary za
    przetrzymanie ksiazki), nie sa decyzjami w rozumieniu kpa.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 256. Data: 2005-09-22 18:32:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrndj5at4.9fu.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl
    Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> pisze:

    > I pytanie do prawników: czy ocena zgodności regulaminów szkolnych z
    > ustawą leży w kompetencji ministerstwa?
    Do organu nadzoru. Od jego decyzji przysługuje odwołanie do ministra.

    Jotte

  • 257. Data: 2005-09-22 21:04:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    roburkov napisał(a):

> [...]
    > wydawane rowniez w ramach wladztwa zakladowego(np. naliczenie kary za
    > przetrzymanie ksiazki), nie sa decyzjami w rozumieniu kpa.

    Jeżeli regulamin biblioteki stawiasz na równi ze stypendium - wypłacanym
    nawiasem mówiąc ze środków budżetowych, to gratuluję.

    M.

    PS. Tak nawiasem mówiąc, regulamin biblioteki też może mieć swoje
    umocowanie w ustawie.

  • 258. Data: 2005-09-23 12:35:31
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Maciej pisze:

    [..]
    > Jeżeli regulamin biblioteki stawiasz na równi ze stypendium - wypłacanym
    > nawiasem mówiąc ze środków budżetowych, to gratuluję.

    Zdradz o co Ci chodzi, bo mam przykre wrazenie, ze pedzac w przeciwnych
    kierunkach po tej samej autostradzie wlasnie sie rozminelismy. W czym
    widzisz problem?

    Regulamin biblioteki okresla zasady korzystania z jej zasobow. Jego zapisy
    sa kierowane do czytelnikow. Regulamin studiow zawiera m.in. zasady
    przyznawania stypendium. Jego zapisy sa kierowane do studentow.

    Elementem wspolnym jest to, ze oba akty sa z reguly stosowane wzgledem
    uzytkownikow zakladu, czyli wewnatrz zakladu.

    > PS. Tak nawiasem mówiąc, regulamin biblioteki też może mieć swoje
    > umocowanie w ustawie.

    Tak, tylko co to zmienia?

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 259. Data: 2005-09-23 19:48:14
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dgubgr$k36$2@inews.gazeta.pl>, witek wrote:

    > Na jakim świecie ty żyjesz, na strony MENIS nie zaglądasz, gazet nie
    > czytasz?

    Konkrety, konkrety. Link na przykład.

    Renata