    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Urlop tacierzyński
    Date: Sun, 3 May 2015 20:34:11 -0500

    p...@g...com wrote:

    > Z tego względu w dniu, kiedy matce dziecka odeszły wody pojechałem do szpitala i
    poprosiłem pracodawcę o dni wolne.

    To znaczy co zrobiłeś?

    a) hej szefie dziecko mi sie rodzi, biorę wolne.
    b) złożyłeś formalny wniosek o urlop macierzyński. z jaką datą złożyłeś,
    jaką datę początkową wpisałeś.

    > Wolne odebrałem od 23 Kwietnia 2015r.

    to znaczy co?
    poszedłeś na urlop bo szef ci powiedział.

    a) dobra idź
    b) dostałeś udzieleniu urlopu macierzyńskiego na piśmie.

    reszta zależy do tego co było.

    > Popełniłem błąd, ponieważ nie powiadomiłem pracodawcy 7 dni wcześniej. Miałem
    utrudnione okoliczności.

    Dlatego mógł ci urlopu nie udzielić. ani zwyklego ani macierzyńskiego.
    nie wiem jak się dogadaliście.

    > Czy w związku z tym wykorzystane dni łapią się pod zwykły urlop

    to zależy jak sie dogadaliście lub jak sie dogadacie.

    może, ale nie musi, bo równie dobrze szeg mógł ci nie udzielić żadnego
    urlopu, a ty sie po prostu w pracy nie zjawiłeś.
    Natomiast nie ma przeciwskazan, alby to byl urlop macierzyński lub zwykły.

    i mogę wykorzystać (powiadamiając pracodawcę 7 dni wcześniej) pełne 2
    tygodnie z ochroną przed utraty pracy w związku z narodzinami dziecka?
    tak,
    możesz złożyć wniosek teraz z terminem za tydzien i wowczas stracisz
    pracę trochę później niż od razu, skoro już teraz szef robi problemy.

    > Złożyłem na piśmie prośbę o urlop w dniu wolnym.
    > Dostarczyłem do zakładu akt urodzenia.

    istotne jaka była odpowiedź.