  • 1. Data: 2008-06-16 11:57:44
    Temat: Unikanie sluzby wojskowej i prokuratura
    Od: p...@a...com

    Witam,

    Znajomy unikal sluzby wojskowej. Narobil sobie przez to problemow.
    Przyszla po
    niego policja, zostal przesluchany. Za tydzien znow ma sie stawic na
    komisariacie w celu dalszych wyjasnien, ma sie tam stawic _jeszcze_
    jako
    swiadek. Z tego co powiadzial mu policjant unikal sluzby wojskowej od
    roku (nie
    odbieral poleconych, nie stawial sie w WKU). Wlasnie okolo roku temu
    zostal
    skreslony z listy studentow, potem reaktywowal sie. Do WKU nie doniosl
    jednak
    zadnych dokumentow, ze zostal reaktywowany. Potem po paru miesiacach
    znow go
    skreslono z listy studentow. Tak mniej wiecej wyglada cala sytuacja. W
    tej
    chwili ma sie udac do szkoly aby zebrac dokumnety kiedy i jak byl
    skreslony/
    reaktywowany. Moje pytanie: jakie konsekwencje mu groza? Czy sprawa
    trafi przed
    sad? Wyrok w zawieszeniu? A moze tylko grzywna i prace spoleczne?
    Znajomy
    nigdny nie byl karany. Co dalej z WKU? Czy jezeli zapisze sie do
    szkoly teraz,
    czyli stanie sie studentem od pazdziernika to nadal beda go sciagac?

    Pozdrawiam.

    C.A

  • 2. Data: 2008-06-16 14:03:38
    Temat: Re: Unikanie sluzby wojskowej i prokuratura
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@a...com wrote:
> [...]
    > szkoly teraz,
    > czyli stanie sie studentem od pazdziernika to nadal beda go sciagac?

    A zdaje się,że do dwóch lat można dostać. Zwykle na początek w zawieszeniu.
    Jeśli będzie studentem to odroczenie mu się należy, więc go dostanie,ale
    to jest niezależne od sprawy karnej.

  • 3. Data: 2008-06-16 15:43:28
    Od: Martin Fox <k...@g...com>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 09:03:38 -0500, witek napisał(a):

    > A zdaje się,że do dwóch lat można dostać. Zwykle na początek w zawieszeniu.
    > Jeśli będzie studentem to odroczenie mu się należy, więc go dostanie,ale
    > to jest niezależne od sprawy karnej.

    Tyle że studentem będzie dopiero od października,a bilet może dostać na
    sierpień :P

    --
    Martin Fox
    Escort MkIV '89 + Mark Jaws 2 / Lemm

  • 4. Data: 2008-06-16 15:49:53
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > reaktywowany. Moje pytanie: jakie konsekwencje mu groza? Czy sprawa
    > trafi przed
    > sad? Wyrok w zawieszeniu? A moze tylko grzywna i prace spoleczne?

    znajdź kodeks karny w sieci i odszukaj odpowiedni czyn, akurat łatwo znaleźć
    w "obronnościowym" rozdziale. Zwykle kary w zawieszeniu i kurator.
    Oczywiście wpis w rejestrze karnym pozostanie przez pewien czas.

  • 5. Data: 2008-06-16 16:01:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Martin Fox wrote:

    > Tyle że studentem będzie dopiero od października,a bilet może dostać na
    > sierpień :P

    To dopiero od października mu się ewentualnie upiecze.

  • 6. Data: 2008-06-16 21:38:21
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > znajdź kodeks karny w sieci i odszukaj odpowiedni czyn, akurat łatwo
    > znaleźć w "obronnościowym" rozdziale. Zwykle kary w zawieszeniu i kurator.
    > Oczywiście wpis w rejestrze karnym pozostanie przez pewien czas.

    W kodeksie karnym nie szukaj, bo nie znajdziesz. Przestepstwo jest w art.
    224 ustawy o powszechnym obowiazku obrony RP.

    Cezar

  • 7. Data: 2008-06-17 06:35:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    > W kodeksie karnym nie szukaj, bo nie znajdziesz. Przestepstwo jest w art.
    > 224 ustawy o powszechnym obowiazku obrony RP.

    A 144 kk?

  • 8. Data: 2008-06-17 13:59:11
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
    >
    > A 144 kk?

    Art 144 kk dotyczy sytuacji, gy gosc stawi sie na WKU, odbierze "bilet" i
    potem nie stawi sie do jednostki.
    Zas w tej sytuacji jestesmy na wczesniejszym etapie. Kolesia wywalili z
    uczelni, a WKU go zaprosilo - nie wiadmo po co : moze zeby mu wreczyc bilet,
    moze zeby wyjasnic, moze na badania itp.

    Cezar

  • 9. Data: 2008-06-17 18:30:14
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    p...@a...com pisze:
    > Moje pytanie: jakie konsekwencje mu groza? Czy sprawa
    > trafi przed
    > sad? Wyrok w zawieszeniu? A moze tylko grzywna i prace spoleczne?

    jeśli wykaże odpowiednio dużą skruchę, to może wynegocjuje warunkowe
    umorzenie postępowania
    a jeśli nie, to grzywna albo prace społeczne

    KG