  • 1. Data: 2008-06-16 07:46:28
    Temat: pomówienie? znieważenie?
    Od: Neptun <n...@s...poczta.onet.pl>

    Witam

    Witam jakiś czas temu zauważyłem ze na naszej-klasie ktoś stworzył 2
    profile na moje dane na początku były tylko dane teraz do danych dodano
    także moje zdjęcie skopiowane z mojego profilu, ktoś z tych profili
    dodaje także komentarze na moim profilu tak że wygląda to jakbym ja je
    pisał!! Komentarze obrażają moja osobę a także innych, proszę o pomoc
    chce napisać doniesienie na policje/do prokuratury jak zrobić to dobrze??

    Mam podejrzenia ze jest to pewna osoba z którą miałem już pewne
    przejścia także z podszywaniem a do tego wpisy i komentarze pojawiły się
    po tym jak powiedziałem ze jeśli dalej tak będzie to pójdę z tym na
    policje.

    Proszę o pomoc!! Jak złożyć doniesienie aby zrobić to dobrze juz nie mam
    siły użeram sie z tym człowiekiem od ponad 2lat ciągle cos wymyśle tym
    razem chce zeby to sie skończyło!! :(

    POzdrawiam

  • 2. Data: 2008-06-16 08:40:27
    Temat: Re: pomówienie? znieważenie?
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 16 Cze, 09:46, Neptun <n...@s...poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Proszę o pomoc!! Jak złożyć doniesienie aby zrobić to dobrze juz nie mam
    > siły użeram sie z tym człowiekiem od ponad 2lat ciągle cos wymyśle tym

    Nie za dobrze widzę :

    http://prawo.vagla.pl/node/7900

    dużo daje do myślenia

  • 3. Data: 2008-06-16 09:56:31
    Od: Neptun <n...@s...poczta.onet.pl>

    piotrliwszic pisze:

    > Nie za dobrze widzę :
    >
    > http://prawo.vagla.pl/node/7900
    >
    > dużo daje do myślenia

    ok wszystko fajnie tylko ktoś stworzył profil w moim imieniu choć nie
    wyraziłem zgody i dodaje komentarze w moim imieniu choć nie wyraziłem
    zgody, znieważa i pomawia moją osobę artykuł jest i sprawa z niego jest
    o tym że ktoś pod zdjęciem dodał imię i nazwisko pozwalając na
    identyfikację osoby a to mała róznica...

    POzdrawiam

  • 4. Data: 2008-06-16 09:56:52
    Od: Neptun <n...@s...poczta.onet.pl>

  • 5. Data: 2008-06-16 10:55:10
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 11:56:31 +0200, Neptun napisał(a):

    > ok wszystko fajnie tylko ktoś stworzył profil w moim imieniu choć nie
    > wyraziłem zgody

    Jesteś pewien, że to u Ciebie chodzi? Nie ma możliwości przypadkowej
    zbieżności?

    > i dodaje komentarze w moim imieniu choć nie wyraziłem
    > zgody,

    j.w.?

    > znieważa i pomawia moją osobę

    Tj. pisze tam o Tobie -- źle i nieładnie? Czy znieważeniem i pomówieniem
    ma być sam fakt podszywania się?

    > artykuł jest i sprawa z niego jest
    > o tym że ktoś pod zdjęciem dodał imię i nazwisko pozwalając na
    > identyfikację osoby a to mała róznica...

    W pewnym stopniu różnica. Ale zacząć powinieneś od wystąpienia do
    operatora serwisu z żądaniem zablokowania dostępu do danych (art. 14 ust.
    1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 6. Data: 2008-06-16 11:11:49
    Od: Neptun <n...@s...poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Jesteś pewien, że to u Ciebie chodzi? Nie ma możliwości przypadkowej
    > zbieżności?

    Moje IMIĘ , NAZWISKO, MIEJSCOWOŚĆ i moje ZDJĘCIE na tym "obcym" PROFILU
    z naciskiem na słowo "MOJE"

    > j.w.?

    > Tj. pisze tam o Tobie -- źle i nieładnie? Czy znieważeniem i pomówieniem
    > ma być sam fakt podszywania się?

    od chujów, kutasów, gejów - mi to ubliża a Tobie? (nie jestem homofobem
    nie mam nic do homoseksualistów ale ja jestem hetero i to mi ubliża)

    > W pewnym stopniu różnica. Ale zacząć powinieneś od wystąpienia do
    > operatora serwisu z żądaniem zablokowania dostępu do danych (art. 14 ust.
    > 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną).

    Zablokowania? zapewne usuną konta/komentarze i koniec! a ja chce
    pociągnąć do odpowiedzialności,

    POzdrawiam

  • 7. Data: 2008-06-16 12:03:01
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 13:11:49 +0200, Neptun napisał(a):

    > od chujów, kutasów, gejów - mi to ubliża a Tobie? (nie jestem homofobem
    > nie mam nic do homoseksualistów ale ja jestem hetero i to mi ubliża)

    Czyli ten "Ty" pisze o "sobie" w taki sposób? No to OK, to z pewnością
    jest art. 212 kk i okolice.

    > Zablokowania? zapewne usuną konta/komentarze i koniec! a ja chce
    > pociągnąć do odpowiedzialności,

    Jedno nie wyklucza drugiego. Zakładam, że znasz sprawcę i masz
    świadomość, że są to przestępstwa prywatnoskargowe?

  • 8. Data: 2008-06-16 12:37:14
    Od: Neptun <n...@s...poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Czyli ten "Ty" pisze o "sobie" w taki sposób? No to OK, to z pewnością
    > jest art. 212 kk i okolice.

    tak sam o sobie czyli mamy konto A(prawdziwe) i konta B i C na
    wszystkich kontach mamy dane Jan Kowalski, Warszawa i zdjęcie(to samo na
    trzech oczywiście jestem na nim ja. Z kont B i C wystawione komentarze
    na koncie A typu.... napisałem wcześniej. Konto powiedzmy C ma w
    pseudonimie wpisane do tego kutas

    > Jedno nie wyklucza drugiego. Zakładam, że znasz sprawcę i masz
    > świadomość, że są to przestępstwa prywatnoskargowe?

    i u właśnie nie wiem napisałem do nich(NK) o co mi chodzi(pociagnięcie
    do odpowiedzialności sprawcy) i ze nie o usunięcie to już nie odpisali :(

    znajomy policjant rozmawiał z naszym prokuratorem i ten stwierdził że
    jesli coś mam robic to napisać wprost do sądu

    POzdrawiam

  • 9. Data: 2008-06-16 19:45:14
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 16 Jun 2008 14:37:14 +0200, Neptun napisał(a):

    > i u właśnie nie wiem napisałem do nich(NK) o co mi chodzi(pociagnięcie
    > do odpowiedzialności sprawcy) i ze nie o usunięcie to już nie odpisali

    Po pierwsze jeśli się godzisz, żeby takie treści były rozpowszechniane to
    trudniej będzie Ci przekonać jakikolwiek sąd, że naprawdę poczułeś się
    tym urażony.
    Po drugie NK nie jest od pociągania kogokolwiek do odpowiedzialności. Na
    Twoje żądanie powinni zablokować do tego dostęp.

    > znajomy policjant rozmawiał z naszym prokuratorem i ten stwierdził że
    > jesli coś mam robic to napisać wprost do sądu

    No tak, wnieść akt oskarżenia. Ale znasz sprawcę?

  • 10. Data: 2008-06-16 20:23:05
    Od: Neptun <n...@s...poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > Twoje żądanie powinni zablokować do tego dostęp.

    > No tak, wnieść akt oskarżenia. Ale znasz sprawcę?

    nie znam to fakt ale wystarczą mi logi bo na 99% jestem pewien że to
    pewna osoba a jeśli dostałbym logi to łatwo dojść do tego człowieka

    POzdrawiam