  • 1. Data: 2008-06-16 06:35:12
    Temat: ZUS upomniał się teraz o składki za 01-06.1999r
    Od: "Romek" <r...@e...pl>

    Witam

    Zus obudził się i wygrzebał zaległości w składkach za okres 01-06.1999r.
    Kwota ok 1700zł plus odsetki ok.3500zł. Pismo z decyzją zostało doręczone
    matce dłuznika pod jego nieobecność. Należności dotyczą składek od
    jednoosobowej działalności gospodarczej. Co z tym zrobić? Szkoda trochę
    oddać tę kasę do utylizacji. Jak z przedawnieniem? Nie było wcześniej
    żadnych upomnień.

    pozdrawiam Romek

  • 2. Data: 2008-06-16 15:53:33
    Temat: Re: ZUS upomniał się teraz o składki za 01-06.1999r
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jun 2008, Romek wrote:

    > Zus obudził się i wygrzebał zaległości w składkach za okres 01-06.1999r.
    > Kwota ok 1700zł plus odsetki ok.3500zł.
    [...]
    > Jak z przedawnieniem?

    Smutno i straszno. Namiary powinny być w archiwach sąsiedniej grupy,
    tj. prawo.podatki (bo ZUS to parapodatek :))
    AFAIK praktyka jest taka, że ZUS uparcie powołuje się na 10-letnie
    przedawnienie.
    Pic w tym, że przepisy wydłużające przedawnienie z 5 na 10 lat zostały
    wprowadzone *później* - zdaje się że *po* 2000 roku.
    Przejrzyj to archiwum (groups.google), powinna być jakaś informacja
    jak takie sprawy kończą się w WSA/NSA

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-16 17:13:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Romek napisał:
> [...]
    > jednoosobowej działalności gospodarczej. Co z tym zrobić? Szkoda trochę
    > oddać tę kasę do utylizacji. Jak z przedawnieniem? Nie było wcześniej

    Praktycznie pozostaje Ci sąd.
    Gdyby to było państwo prawa to byłoby
    1. Kwota główna przedawniona
    2. Nawet jeśli nie kwota główna to odsetki - poza ostatnimi 2 czy też 3
    latami (nie pomnę) - też przedawnione.

    Niestety jest to Państwo Dymania Obywateli, więc skończy się tak, że Cię
    wydymają.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 4. Data: 2008-06-18 20:20:11
    Od: BOOGIE <n...@n...spam.pl>

    Romek pisze:
> [...]
    > jednoosobowej działalności gospodarczej. Co z tym zrobić? Szkoda trochę
    > oddać tę kasę do utylizacji. Jak z przedawnieniem? Nie było wcześniej

    Witaj w klubie ;-) do mnie tez sie odezwali wlasnie za 99 i 00
    chyba odkurzaja polki i licza na dodatkowe wplywy ;-)

    pozdrowienia
    b.

  • 5. Data: 2008-06-19 07:07:56
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Użytkownik BOOGIE napisał:

    > Witaj w klubie ;-) do mnie tez sie odezwali wlasnie za 99 i 00
    > chyba odkurzaja polki i licza na dodatkowe wplywy ;-)

    Mysle, ze po prostu logistycznie nei sa w stanie obsluzyc wszystkich
    zaleglosci. To wybieraja te, co maja sie przedawnic i lapia dzieki temu
    duze odsetki...

  • 6. Data: 2008-06-19 07:35:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Marian pisze:

    > Mysle, ze po prostu logistycznie nei sa w stanie obsluzyc wszystkich
    > zaleglosci. To wybieraja te, co maja sie przedawnic i lapia dzieki temu
    > duze odsetki...

    Ale według wszelkich znaków na niebie i ziemi te zobowiązania są już
    przedawnione, bo w okresie kiedy powstały przedawnienie wynosiło 5 lat.

    Problem wynika z braku przepisów przejściowych gdy na początku tego
    wieku wydłużono przedawnienie do 10 lat.

    W państwie prawa, jakim Polska się mieni, przepisy nie mogą działać wstecz.
    Ale tego trzeba dochodzić w sądzie bo ZUS uważa, że skoro nie ma
    przepisów przejściowych, mówiących jakie przedawnienie obowiązuje dla
    zobowiązań powstałych przed wejściem w życie nowych regulacji, to
    przedawnienie wydłużyło się dla wszystkich zobowiązań jak leci do 10 lat
    wstecz.

    Jak pójdziesz do sądu (a masz duże szanse na wygraną bo sądy poza
    przepisami zusowskimi biorą też pod uwagę konstytucję) - będziesz płacił
    bo inaczej niż sądownie ZUSowskiej egzekucji nie powstrzymasz.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-06-19 07:37:39
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Maddy pisze:
    > Jak pójdziesz do sądu (a masz duże szanse na wygraną bo sądy poza
    > przepisami zusowskimi biorą też pod uwagę konstytucję) - będziesz płacił
    > bo inaczej niż sądownie ZUSowskiej egzekucji nie powstrzymasz.

    Miało być "Jak nie pójdziesz do sądu" inaczej jest bez sensu ;)
    Coś "nie" zjadło.

    Maddy przed śniadaniem

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 8. Data: 2008-06-19 09:13:24
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Maddy napisał:
    > W państwie prawa, jakim Polska się mieni, przepisy nie mogą działać wstecz.

    Polska nie jest państwem prawa lecz kaduka.

    > Jak pójdziesz do sądu (a masz duże szanse na wygraną bo sądy poza

    To i tak przegra.

    > przepisami zusowskimi biorą też pod uwagę konstytucję) - będziesz płacił
    > bo inaczej niż sądownie ZUSowskiej egzekucji nie powstrzymasz.

    żaden sędzia sądu pracy nie wyda wyroku o przedawnieniu zobowiązań wobec
    ZUS.
    Widziałaś kiedyś jak to wygląda? To jest mafia.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2008-06-19 21:31:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Jun 2008, Arek wrote:

    > żaden sędzia sądu pracy nie wyda wyroku o przedawnieniu zobowiązań wobec ZUS.

    Maddy nie pisze na szczęście o sądzie pracy lecz sądzie administracyjnym.
    A tam do wyroki, po których "administracji" opadały szczęki, owszem, się
    zdarzały (i mniemam że zdarzają nadal). Włącznie z uzasadnieniem że
    przepis był niekonstytucyjny AFAIR!

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-06-19 21:48:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > A tam do wyroki, po których "administracji" opadały szczęki, owszem, się
    > zdarzały (i mniemam że zdarzają nadal). Włącznie z uzasadnieniem że

    Tyle, że sprawy przeciw ZUSowi zanosi się do sądu pracy.
    A tam konia z rzędem temu, kto rozróżni pracownika ZUSu od pracownika
    sądu, o ile ta różnica w ogóle jest :(

    pozdrawiam
    Arek

    --