  • 1. Data: 2015-01-29 08:40:44
    Temat: Umowa w imeniu
    Od: n...@g...com

    W tekście umowy jest:

    "Umowa zawarta między A i B działającym w imieniu C reprezentowanym przez D"

    Kto jest stroną takiej umowy? A i B czy A i C?

    Jeśli A i B, to co się dzieje z umową gdy B przestaje istnieć? Jego obowiązki
    przejmuje E, ale E nie jest następcą prawnym B.

    Pomóżcie, bo próbuję dojść do ładu z pewnym najmem lokalu w rodzinie.

  • 2. Data: 2015-01-29 08:44:14
    Temat: Re: Umowa w imeniu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 08:40, n...@g...com pisze:
    > W tekście umowy jest:
    >
    > "Umowa zawarta między A i B działającym w imieniu C reprezentowanym przez D"

    B/C to rodzic/dziecko?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-01-29 08:45:50
    Od: n...@g...com

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 08:44:19 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > B/C to rodzic/dziecko?

    Zarząd Nieruchomości / Urząd Miejski

  • 4. Data: 2015-01-29 09:07:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-29 o 08:45, n...@g...com pisze:

    > Zarząd Nieruchomości / Urząd Miejski

    IMHO powinno być umowa pomiędzy A i C, w imieniu którego działa B,
    reprezentowany przez osobę C. I tak bym interpretował umowę.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-01-29 11:44:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2015, Liwiusz wrote:

    > IMHO powinno być umowa pomiędzy A i C, w imieniu którego działa B,
    > reprezentowany przez osobę C.

    D jak już :)
    (ale zgadzam się z wnioskiem, jeśli tekst jest dosłownie przepisany)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-01-29 13:11:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <n...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ----------

    Stronami tej umowy będą zawsze A i C. To kto działa w imieniu C pozostaje
    bez znaczenia, jeśli tylko w chwili sporządzania umowy miał mocowanie
    prawne do występowania.

  • 7. Data: 2015-01-30 22:34:45
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    > D jak już :)
    > (ale zgadzam się z wnioskiem, jeśli tekst jest dosłownie przepisany)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    czemu D? IMO D _reprezentuje_ C, więc stronami są A i C

  • 8. Data: 2015-01-31 01:36:43
    Temat: Odp: Umowa w imeniu
    Od: "Moonsky" <j...@v...net>

[...]

    ==
    "zawarta między" pokazuje strony umowy. A to, co "w imieniu" i kogo, to inna
    sprawa. Nikt nie może przekazać więcej praw, niż sam ma, więc nic B nie
    przekaże niczego, do czego nie ma prawa, o ile nie jest tylko zwykłym
    pełnomocnikiem.
    Ta umowa jest po prostu sformułowana w sposób ułomny.

    M,

  • 9. Data: 2015-02-01 10:03:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 29 Jan 2015 09:07:25 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > IMHO powinno być umowa pomiędzy A i C, w imieniu którego działa B,
    > reprezentowany przez osobę C. I tak bym interpretował umowę.

    Hm ... C posiada lokal, ktorego wynajecie zleca B, a moze nawet
    nalezaloby powiedziec powierza do dyspozycji i zarzadzania B.

    Ale szczegoly umowy ustala sie z B, czynsz wplaca ... no ciekawe - na
    konto B czy C ...

    J.

  • 10. Data: 2015-02-02 10:31:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 30 Jan 2015, vvvvvv wrote:

    > Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > czemu D?

    Temu, do czego dopisałem odpowiedź:

    Przecież widać, że nie przez C a przez D, litrówka ;)

    > IMO D _reprezentuje_ C, więc stronami są A i C

    Ale do tego się nie wtykałem, bo oczywiste, tudzież wyraźnie
    napisałem że z meritum się zgadzam :)

    pzdr, Gotfryd