  • 11. Data: 2007-11-16 20:40:07
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji - jak wypowiedzieć?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jotte pisze:
    > Po drugie rozwiązać tej umowy nie da się, ale może ona (...) zostać rozwiązana za
    porozumieniem stron.

    niezłe

    KG

  • 12. Data: 2007-11-16 20:56:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhkv77$aod$1@inews.gazeta.pl kam <x#k...@w...pl#x>
    pisze:

    > niezłe
    No fakt, nieziemsko walnąłem się - "wypowiedzieć nie da się" miało być.
    Skandaliczna pomyłka, którą niniejszym prostuję i za zwrócenie uwagi
    dziękuję.
    Z ciekawości - szczytowałeś, czy tylko się podjarałeś?

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-11-17 09:11:29
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Jotte pisze:
    > Z ciekawości - szczytowałeś, czy tylko się podjarałeś?

    żyć bez Ciebie nie mogę

    KG

  • 14. Data: 2007-11-17 13:28:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fhmb81$5bv$1@inews.gazeta.pl kam <x#k...@w...pl#x>
    pisze:

    > żyć bez Ciebie nie mogę
    No, no, no...!
    Ja nie z tych...

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-11-19 11:04:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 16 Nov 2007 02:27:12 -0800 (PST), KK napisał(a):

    > Po krótce opisze moją systuację:
    > Rozpoczynając pracę podpisałem umowę o zakazie konkurencji z obecnym
    > pracowdawca, wyżej wspomniana umowa obowiązuje mnie także pół roku po
    > ustaniu stosunku pracy (pod karą umowną 40 tys. PLN).

    Co do zasady - dlaczego wpisali sobie tylko 40k złotych?
    Dla lepszego efektu mogli wszak wpisać 1 000 000,00 zł ;)

    Ale bardziej poważnie - owa relacja pomiędzy "odszkodowaniem" dla byłego
    pracodawcy a Twoim wynagrodzeniem za powstrzymywanie się od działań
    konkurencyjnych w stosunku do byłego pracodawcy - winna być "w miarę
    jednakowa". Nie może być tak że właśnie były pracodawca "zażąda"
    odszkodowania za złamanie umowy o zakazie konkurencji w wysokości 1 000
    000zł kiedy Tobie za wywiązywanie się z umowy będzie wypłacał ... 25%
    Twojego wynagrodzenia "na papierze" - czyli np. 1000zł.

    Cholercia - chyba że zarabiasz circa 26k miesięcznie ... ;)
    40 000 / 6miesięcy = 6 500 (jako 25%)
    6 500 * 4 = 26 000

    Oczywiście te wyliczenia są abstrakcyjne, jednak orzecznictwo w sprawie
    korelacji pomiędzy odszkodowaniem a wynagrodzeniem jest jednoznaczne i
    wskazuje na fakt że nie mogą one być brane z "sufitu".