  • 1. Data: 2004-05-17 07:02:08
    Temat: Umowa o prace - "lub w każdym innym miejscu wskazanym przez pracodawce"
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...plNOSPAM>

    Mam pytanie, czy zapis w umowie o miejscu pracy "miejscem pracy jest
    (tu ADRES) lub każde inne miejsce wskazane przez pracodawce" - jest
    zgodny z prawem?

    Andrzej

  • 2. Data: 2004-05-17 07:21:16
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    > Mam pytanie, czy zapis w umowie o miejscu pracy "miejscem pracy jest
    > (tu ADRES) lub każde inne miejsce wskazane przez pracodawce" - jest
    > zgodny z prawem?

    Miejsce świadczenia pracy nie jest tym samym co siedziba zakładu pracy (tu
    ADRES), mimo to podanie miejsca wykonywania pracy jest istotnym składnikiem
    umowy o pracę. Należy podać przynajmniej obszar, strefę określoną granicami
    administracyjnymi podziału kraju lub w inny dostatecznie wyraźny sposób, w
    którym na nastąpić świadczenie pracy.

  • 3. Data: 2004-05-17 07:21:33
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    Przyjazny Andrzej wrote:

    > Mam pytanie, czy zapis w umowie o miejscu pracy "miejscem pracy jest
    > (tu ADRES) lub każde inne miejsce wskazane przez pracodawce" - jest
    > zgodny z prawem?
    >
    > Andrzej

    tak, jak najbardziej, istnieje swoboda zawierania umów.

  • 4. Data: 2004-05-17 07:25:57
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik "glokers" <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > tak, jak najbardziej, istnieje swoboda zawierania umów.

    to podpisz umowę z takim oznaczeniem miejsca świadczenia pracy z firmą z
    Gdańska i jedź w Ustryki Dolne pracować za najniższe wynagrodzenie. Biorąc
    po uwagę orzeczenie SN Nie jest podróżą służbową stałe wykonywanie zadań w
    różnych miejscowościach i terminach, których wyboru dokonuje każdorazowo sam
    pracownik w ramach uzgodnionego rodzaju pracy.

  • 5. Data: 2004-05-17 07:40:43
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    greg wrote:

> [...]
    > różnych miejscowościach i terminach, których wyboru dokonuje każdorazowo
    > sam pracownik w ramach uzgodnionego rodzaju pracy.

    ale czy to jest niezgodne z prawem?? nie jest.

  • 6. Data: 2004-05-17 08:23:57
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...plNOSPAM>

    > tak, jak najbardziej, istnieje swoboda zawierania umów

    Jedno z
    drugim nie ma nic wspólnego, jak mi się wydaje. Bo idąc tym tropem
    zapis "Wysokość wynagrodzenia wynosi 1000 zł lub każda inna kwota
    zaproponowana przez pracodawce" równiez bylby zgodny z prawem, bo -
    jak argumentujesz - jest swoboda zawierania umów...
    Ja pytam, czy są
    jakieś ustawowe ograniczenia dotyczące okreslenia miejsca pracy w
    umowie o prace.

    Andrzej

  • 7. Data: 2004-05-17 08:39:16
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

> [...]
    > Ja pytam, czy są
    > jakieś ustawowe ograniczenia dotyczące okreslenia miejsca pracy w

    Ograniczeń ustawowych co do miejsca wykonywania pracy nie ma, ale musi ono
    być określone.

  • 8. Data: 2004-05-17 09:43:16
    Od: "Przyjazny Andrzej" <a...@l...plNOSPAM>

    > Ograniczeń ustawowych co do miejsca wykonywania pracy nie ma, ale
    musi
    > ono
    > być określone.

    Tak, ale jak wyraznie?

    Andrzej

  • 9. Data: 2004-05-17 10:18:33
    Od: w...@p...onet.pl

    > tak, jak najbardziej, istnieje swoboda zawierania umów.

    tak dla przypomnienia pełna treść przepisu Art. 353(1) - Strony zawierające
    umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub
    cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku !, ustawie ! ani
    zasadom współżycia społecznego !

    A co do meritum:

    Miejsce wykonywania pracy powinno być tak ustalone, by pracownik miał możliwość
    wykonywania zadań, wliczając w to czas dojazdu do miejsca ich wykonywania, w
    ramach umówionej dobowej i tygodniowej normy czasu pracy w przyjętym okresie
    rozliczeniowym - I PKN 350/00, wyrok z dnia 11.04.2001r.

    Paweł

  • 10. Data: 2004-05-17 10:58:14
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik "Przyjazny Andrzej" <a...@l...plNOSPAM> napisał w wiadomości
    pl...
    > musi
    >
    > Tak, ale jak wyraznie?

    Jak wyraźnie napisałem wcześniej, może to wynikać np. z charakteru
    świadczonej pracy. Podaj trochę więcej szczegółów co to za rodzaj pracy, bo
    może nie ma żadnego problemu w tym sformułowaniu ?