  • 1. Data: 2004-01-09 10:06:10
    Temat: Umowa notarialna
    Od: "Agge" <a...@p...onet.pl>

    Kupuję od developera mieszkanie i garaż. U notariusza mam podpisać dwie umowy
    notarialne, jako że mieszkanie i garaż mają dwie osobne księgi wieczyste.
    Czy konieczne jest podpisywanie dwóch umów notarialnych, i czy nie można
    podpisać jednej obejmującej zarówno mieszkanie jak i garaż?

    Pozdrawiam
    Agge

  • 2. Data: 2004-01-09 10:19:31
    Temat: Re: Umowa notarialna
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Agge napisał:
> [...]
    > Czy konieczne jest podpisywanie dwóch umów notarialnych, i czy nie można
    > podpisać jednej obejmującej zarówno mieszkanie jak i garaż?

    można

  • 3. Data: 2004-01-09 11:54:16
    Od: w...@p...onet.pl

    > można

    tylko gdzie tu korzyść ? oprócz kosztu wypisów ? A wszędzie będziesz musiał
    pokazywać ile zapłaciłeś za drugą nieruchomość.

    Paweł

  • 4. Data: 2004-01-09 12:42:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > tylko gdzie tu korzyść ? oprócz kosztu wypisów ? A wszędzie będziesz
    > musiał pokazywać ile zapłaciłeś za drugą nieruchomość.
    >
    > Paweł

    nooo ja nie wiem, ale oplata od czynnosci notariusza nie jest liniowa
    funkcja kwoty..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-01-09 12:48:52
    Od: w...@p...onet.pl

    > nooo ja nie wiem, ale oplata od czynnosci notariusza nie jest liniowa
    > funkcja kwoty..

    taksa notarialna liczona jest od wartości przedmiotu umowy. Jak zsumujesz cenę
    mieszkania i garażu to wyjdzie tyle samo co liczone oddzielnie.

    Paweł

  • 6. Data: 2004-01-09 13:17:21
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > taksa notarialna liczona jest od wartości przedmiotu umowy. Jak zsumujesz
    > cenę mieszkania i garażu to wyjdzie tyle samo co liczone oddzielnie.

    "samo w sobie" nie jest to oczywiste.
    A przypominam sobie za "sa progi"....

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-01-09 13:29:20
    Od: w...@p...onet.pl

    > "samo w sobie" nie jest to oczywiste.
    > A przypominam sobie za "sa progi"....

    no właśnie - jeszcze gorzej jak jest w jednym

    Paweł

  • 8. Data: 2004-01-09 13:46:08
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    w...@p...onet.pl wrote:

    > no właśnie - jeszcze gorzej jak jest w jednym

    O ile nie sa toprogi "degresywne"
    (stawka maleje po przekroczeniu progu)...

    > Paweł

    Boguslaw

  • 9. Data: 2004-01-09 14:00:17
    Od: w...@p...onet.pl

    > O ile nie sa toprogi "degresywne"

    masz rację - są na pewno. Nie pomyślałem. Zwracam honor pytającemu.

    Paweł