  • 1. Data: 2005-11-12 19:11:18
    Temat: Ubezpieczenie OC
    Od: "Tomis" <t...@i...pl>

    Kłaniam się mam pytanie odnośnie zawierania umowy OC ubezpieczenia
    komunikacyjnego.

    Otórz żeby ubezpieczyć jak najtaniej auto poszedłem do przedstawiciela
    wielu firm wybrał mi najtańszą ofertę firmy Generali.
    Składkę wyliczył na 1000 zł płatne w 2 ratach po 500 zł Pierwszą ratę
    zapłaciłem.
    Po 2 tygodniach zadzwonił do mnie że z firmy przyszła jakas korekta że nie
    mam skończonych 28 lat ( kończę w grudniu) i że za to jest wzwyżka składki
    260 zł. Krótko mówiąc pośrednik wprowadził mnie w błąd.Obiecywał że to jakoś
    załatwi i nic do tej pory cisza. w grudniu musze zapłacić 2 rate i boje się
    że będzie ona wyższa o te 260 zł Co mam zrobić w takiej sytuacji ? Czy
    kłócić się z gościem żeby on za to zapłacił ponieważ wprowadził mnie w błąd
    ???

    Proszę o jakiś sposób wyjścia z sytuacji jakieś konkretne artykuły kc

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2005-11-13 08:35:27
    Temat: Re: Ubezpieczenie OC
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Tomis" <t...@i...pl> napisał:

    > że za to jest wzwyżka składki 260 zł.
    Zawarliście umowę, w której określono m.in. wysokość składki oraz
    sposób i terminy jej zapłaty.
    IMHO umowa jest obowiązująca obie strony, a ty nie masz obwowiązku
    godzić się na jej korektę. Kolejna ratę zapłać w ustalonej wcześniej
    kwocie.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2005-11-13 20:23:51
    Od: "Wirtualna" <w...@w...pl>

    "Tomis" <t...@i...pl> wrote in message
> [...]
    błąd
    > ???
    >
    > Proszę o jakiś sposób wyjścia z sytuacji jakieś konkretne artykuły kc

    czy we wniosku było pytanie o wiek - czy wpisałeś, pozostawiłeś puste, czy
    skłamałeś? Czy może nie było rubryki?

    1. jeśli wpisałeś, to nie ma sprawy - umowa zawarta, zakład ubezp. nie ma
    podstaw do rozwiązania umowy ani podniesienia składki
    2. jeśli skłamałeś - musisz dopłacić
    3. jeśli nic nie wpisałeś - to na dwoje babka wróżyła - podjąłbym się
    bronienia każdej wersji ;)
    4. nie było rubryki - niemożliwe, choć jeśli, to tak jak w pkt.1

    pozdr.
    W,

    kodeks cywilny - umowa ubezpieczenia

    Art. 815.
    § 1. Ubezpieczający obowiązany jest podać do wiadomości zakładu ubezpieczeń
    wszystkie znane sobie okoliczności, o które zakład ubezpieczeń zapytywał w
    formularzu oferty albo przed zawarciem umowy w innych pismach. Jeżeli
    zakład ubezpieczeń zawarł umowę ubezpieczenia mimo braku odpowiedzi
    ubezpieczającego na poszczególne pytania, pominięte okoliczności uważa się
    za nieistotne.
    § 2. Jeżeli w umowie ubezpieczenia zastrzeżono, że w czasie jej trwania
    należy
    zgłaszać zmiany okoliczności wymienionych w paragrafie poprzedzającym,
    ubezpieczający obowiązany jest zawiadamiać o tych zmianach zakład
    ubezpieczeń niezwłocznie po otrzymaniu o nich wiadomości. Przepisu tego
    nie stosuje się do ubezpieczeń na życie.
    § 3. Jeżeli ubezpieczający podał niezgodnie z prawdą do wiadomości zakładu
    ubezpieczeń okoliczności, o których mowa w paragrafach poprzedzających,
    zakład wolny jest od odpowiedzialności, chyba że okoliczności te nie mają
    wpływu nie zwiększenie prawdopodobieństwa wypadku objętego umową.

    Art. 816.
    § 1. W razie ujawnienia okoliczności, która pociąga za sobą zwiększenie
    prawdopodobieństwa wypadku, zakład ubezpieczeń może odpowiednio
    zwiększyć składkę, poczynając od chwili, gdy zaszła ta okoliczność, nie
    wcześniej jednak niż od początku bieżącego okresu ubezpieczenia. W
    wypadku takim zakład wezwie ubezpieczającego do zapłaty podwyższonej
    składki, a ubezpieczający może w ciągu czternastu dni od otrzymania
    wezwania od umowy odstąpić. Jeżeli ujawnienie okoliczności nastąpiło po
    wypadku, zakład ubezpieczeń może odpowiednio zmniejszyć swoje
    świadczenie.
    § 2. Jeżeli ujawniona okoliczność pociąga za sobą takie zwiększenie
    prawdopodobieństwa wypadku, że zakład ubezpieczeń nie zawarłby umowy,
    gdyby o tej okoliczności wiedział, może on w ciągu miesiąca od ujawnienia
    rzeczonej okoliczności od umowy odstąpić. W razie odstąpienia od umowy
    należy się zakładowi ubezpieczeń tylko składka za czas trwania umowy.
    Jeżeli ujawnienie okoliczności nastąpiło już po wypadku lub w ciągu
    ostatniego miesiąca przed wypadkiem, a przyczyną wypadku była wyłącznie
    ujawniona okoliczność, zakład ubezpieczeń może odmówić spełnienia
    świadczenia.
    § 3. Przepisów paragrafów poprzedzających nie stosuje się do ubezpieczeń na
    życie.