  • 1. Data: 2005-11-12 16:07:36
    Temat: Sp z o.o-odp.prezesa?
    Od: "Nick" <w...@c...onet.pl>

    Witam
    Sprawa dosc zawila,ale rozwiazanie jest dla mnie wazne...
    Otoz w roku 1998 powolano spolke i ustanowiono mnie jako jej prezesa z
    wpisemdo krs-u.W roku 1999 zlozylem rezygnacje ze stanowiska-od tej chwili
    przestalem uczestniczyc w pracach tejze spolki.
    W 2005 otrzymalem pierwsze wezwanie do zaplaty naleznosci za w/w
    spolke.Okazalo sie-ze nadal jestem wpisany w KRS-ie a jedynie aktem
    notarialnym zostalem odwolany i zostal powolany nowy zarzad.
    Jak mam sie bronic przed odpowiedzialnoscia za dlugi w/w spolki?
    Dziekuje z gory za pomoc...
    Nick

    ** usun ciach w adresie przed wyslaniem priva**

  • 2. Data: 2005-11-13 06:37:37
    Temat: Re: Sp z o.o-odp.prezesa?
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2005 17:07:36 +0100, Nick napisał(a):

    > spolke.Okazalo sie-ze nadal jestem wpisany w KRS-ie a jedynie aktem
    > notarialnym zostalem odwolany i zostal powolany nowy zarzad.

    A masz odpis tego aktu ? Czy zobowiązania spółki dotyczą okresu po terminie
    odwołania Ciebie ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 3. Data: 2005-11-13 18:25:39
    Od: "Romek" <p...@p...net.pl>

    Użytkownik "Nick" <w...@c...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > notarialnym zostalem odwolany i zostal powolany nowy zarzad.
    > Jak mam sie bronic przed odpowiedzialnoscia za dlugi w/w spolki?

    To dość typowa sytuacja, kilkakrotnie przerabiana przez Sąd Najwyzszy. Nie
    mam pod ręką komentarza ani Lexa..W celu podania konkrenych orzeczeń
    musiałbym poszukać.. Jednak z tego co pamiętam sprawa trafiła kilkakrotnie
    do SN. Kolejne orzeczenia SN rózniły się od sibie. Generalnie w orzeczeniach
    podkresla się, że wpis do KRS ma charakter deklaratoryjny, w konskewnecji
    przez samą regygnację, przestajesz pełnić funkcję członak zarządu i nie
    powinines odpowidac. Sa tez jednak orzeczenia mówiace, ze nie wykresolny z
    KRS członek zaradu będzie odpowidał (momi, ze w rzeczywistosci zarzadu nie
    pełni). Ostatnie orzeczenie , które czytałem w tym zakresie - moim zdaniem
    słuszne - wskazuje, ze jeżeli nie wykreśliłes się z KRS to możesz odpowidac
    na gruncie 299 ksh, niemniej jednak w takiej sytuacji członek zaradu
    formalnie nie wykreślony, lecz nie sprawujacy w rzeczywiśtości zarzaadu może
    uwolnic się od doowiedizlnosci, ze zobowiazania powstałe kiedy nie sprawował
    zarzadu wykazujac, i ż nie ponosi winy w nie zgłoszeniu wniosku o upadłość
    spólki. Sąd wskazał, ze włąsnie okoliczność odowłania z funkcji zaradzu, bez
    formalnego wykreslenia z KRS stanowi okolicznosc pozwalajaca przyjac brak
    winy takiego byłego członka zarządu. Zgodnie z 299 ksh, brak winy w nie
    zgłoszeniu wniosku o updłośc wyłącza odpowiedzilnosc członkazarzadu.

    Pozdrawiam,

    Romek Bieda

    www.prawnik.net.pl

  • 4. Data: 2005-11-14 09:54:53
    Od: "Nick" <w...@c...onet.pl>

    Witam
    Tak-mam odpis tego aktu,na dzien odwolanie spolka nie miala zadnego
    zadluzenia...Ale radcy prawni-do ktorych zwrocili sie wierzyciele-powoluja
    sie na KRS i wlasnie do mnie sla pismo,jakby za nic majac akt notarialny
    :(.Dzialaja zgodnie z prawem?
    Nick

  • 5. Data: 2005-11-14 16:49:16
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Mon, 14 Nov 2005 10:54:53 +0100, Nick napisał(a):

> [...]
    > sie na KRS i wlasnie do mnie sla pismo,jakby za nic majac akt notarialny

    Więc nie masz czego się obawiać : nowy zarząd nie dopełnił obowiązku
    zgłoszenia zmian w KRS - i to jest problem nowego zarządu.
    Radcy prawni wierzycieli postąpili właściwie - bo niby skąd mieli wiedzieć
    że jest nowy zarząd skoro nie jest wpisany w KRS.

    Wyślij im ksero tego aktu zmiany zarządu i sprawa się wyjaśni, tzn
    przestaną się ciebie czepiać ( przynajmniej powinni ). A jak wystąpią do
    sądu przeciwko tobie - to MZ przegraja sparwę.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-11-14 19:33:13
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

> [...]

    > sie na KRS i wlasnie do mnie sla pismo,jakby za nic majac akt notarialny

    I jeszcze jedna sprawa mi się nasunęłą : jeżeli wierzyciel nie sprawdził z
    kim zawiera transakcję ( nie sprawdził czy podpisujący jest zarejestrowany
    w KRS ) to też ma problem. Zawarł transakcję z osobami nie upoważnionymi i
    tym samym przyczynił się do powstania swoich kłopotów.
    To następny zarzut jaki możesz podnieść w odpowiedzi na wezwania do
    zaplaty.

    --
    Mieczysław
    ----