  • 11. Data: 2013-01-10 11:33:38
    Temat: Re: US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Wydajemisie, że wysłali mu pismo w grudniu 2012, właśnie po to, żeby
    > zdążyć przed przedawnieniem.

    Tez tak chciałem napisać, ale wstrzymałem konie...

    > niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do
    > wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w

    Nie wiadomo niestety co zawierało pismo i dalej idzie, czy został
    wstrzymany bieg tych 3 lat czy nie. Jeśli tylko były informacje i
    propozycje zapłaty, to się przeterminowało. Jeśli wezwanie do zapłaty
    konkretnej sumy, to raczej się nie przeterminowało.

    --
    Krzysztof

  • 12. Data: 2013-01-10 16:53:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:kcm5e0$hg3$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > propozycje zapłaty, to się przeterminowało. Jeśli wezwanie do zapłaty
    > konkretnej sumy, to raczej się nie przeterminowało.

    Musiałaby to być decyzja administracyjna i to prawomocna - mało
    prawdopodobne.

  • 13. Data: 2013-01-10 21:35:27
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2013-01-10 16:53, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Jodłowski" <b...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:kcm5e0$hg3$1@node1.news.atman.pl...

    > Musiałaby to być decyzja administracyjna i to prawomocna - mało
    > prawdopodobne.
    narazie tylko byla informacja o wszeciu dochodzenia nic konkretnego
    chyba... ?pierwsze pismo dostalem w listopadzie 2012

    a akcie notarialnym jest wpisane ze urzad ma czas 5 lat na kontrole
    wartosci czy cos takiego
    a teraz to pismo... co dostlame brzmi tak :
    na podstawie art 15. i art16. w zwiazku z art.18a ustawy z dnia 29
    sierpnia 1997, ordynacja podatkowa oraz art12 ust 1 pkt 1 ustawy z dnia
    09 2000r o podatku od czynnosci cywilnoprawnych naczelnik drugiego
    urzedu skarbowego przesyla zgodnie z wlasciwoscia miejscowa umowe
    przeniesienia nieruchomosci dokonana aktem notraialnym.... 20.10.2009
    dotyczaca nabycia nieruchomosci niezabudowanej dzialki...
    w ocenie tut organu podatkowe wartosc powyzszej nieruchomosci podana
    przez strony jest nizsza od wartosci rynkowej

    zalacnziki
    kesrokopia aktu notarialnego z dnia 20.10.2009
    wydruki czm dot gruntow niezabudowanych
    wydruk iczm wykazu info o czynosciach majatkowych
    wydruki geoportalu
    kserokopia wezwania z dnia 19.10.2012

  • 14. Data: 2013-01-10 22:27:20
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Wed, 09 Jan 2013 20:09:51 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Pamiętaj, że podatek w takim przypadku płaci się od WARTOŚCI, a nie od
    > zapłaconej ceny.

    Przecież wartość to właśnie zapłacona cena.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 15. Data: 2013-01-11 00:04:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2013, KRZYZAK wrote:

    > Przecież wartość to właśnie zapłacona cena.

    Nie.
    Znasz dowcip o psie za pół miliona?
    Pojęć "wartość" jest całkiem sporo, "odtworzeniowa", "amortyzowana"
    (ew. "księgowa") itede.
    Zapłacona cena to wartość transakcji, a ta nie jest równoważna
    "wartości rynkowej".
    Chyba, że zainteresowany umie dowieść że toto było na allegro
    przez pół roku wystawione :>
    W przeciwnym razie uzyskana cena może być zarówno wyższa (bo
    kupującemu mocno zależało na tym domu, nikt by tyle nie dał,
    ale on dał bo coś tam) albo przeciwnie - niższa, i może to być
    zupełnie "legalny" powód, w tym rodzaju że sprzedawcy się
    spieszyło ze zbyciem.

    Tu masz przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,22,57,460,,2
    0110205,ustawa-z-dnia-9092000-r-o-podatku-od-czynnos
    ci.html
    +++
    2. Wartoœć rynkowš przedmiotu czynnoœci cywilnoprawnych okreœla się na
    podstawie przeciętnych cen stosowanych w obrocie rzeczami tego samego
    rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich miejsca położenia, stanu i stopnia
    zużycia, oraz w obrocie prawami majštkowymi tego samego rodzaju, z dnia
    dokonania tej czynnoœci, bez odliczania długów i ciężarów.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2013-01-11 07:53:44
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > narazie tylko byla informacja o wszeciu dochodzenia nic konkretnego
    > chyba... ?pierwsze pismo dostalem w listopadzie 2012

    No to już się załapali w terminie i nie ma przedawnienia.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 17. Data: 2013-01-14 13:01:04
    Od: Marek <m...@g...com>

    On Jan 9, 8:01 pm, bartek <b...@...pl> wrote:
> [...]
    > swoj koszt, stawiam studnie wody,
    >
    > niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do
    > wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w granicy
    > 100 m znajduje sie stary zarosniety i inne smutne rzeczy o braku mediow
    > itp itd.
    >
    > urzad kwestionuje....ponoc robia to od tego roku
    >
    > to jest nowa polityka rzadu latanie dziury ?
    > co mi grozi jak sie bronic ?
    >
    > dzialka na czas kiedy kupywalem nie byla warta nawet 40 tysiecy ja
    > kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.

    Sprawdz, po ile gmina sama sprzedawala podobne dzialki w tamtym
    czasie.
    Mnie tez scigali, twierdzac, ze zanizylem wartosc o polowe, ale po
    sprawdzeniu ( adwokat) okazalo sie, ze gmina sprzedawala sama po
    takiej cenie. Klamali.