  • 31. Data: 2006-06-17 18:06:07
    Temat: Re: Tu można poprzeć ks.Tadeusza Isakowicz-Zalewskiego
    Od: stern <s...@0...pl>

    jb napisał(a):

    > Chyba Św. Piotra. Tego od piejącego kura.

    pawła, zdecydowanie, tego od krwawych prześladowań ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 32. Data: 2006-06-17 18:11:06
    Od: stern <s...@0...pl>

    a...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Św. Paweł się nawrócił i wszyscy wiedzieli kim był wcześniej.
    > To inna sytuacja, nie pasująca do omawianej.

    ale pokazuje, że nie można skreślać ludzi, którzy błądzili.
    A mam wrażenie, że o to Ci chodzi.

    > Nie czytałam i nie czytam. Ta sytuacja też nie pasuje do Św. Pawła, bowiem u
    > Św. Pawła nastąpiła konkretna przemiana, a tego tu nie widać.
    > Po za tym jednak nikt bezkrytycznie korzystał z metod działania Św. Pawła, z
    > przed przemiany.

    tu juz nie mialem Pawła na myśli.
    Powtórzę pytanie:
    Czy mam wyrzucić książki x. Malińskiego, bo pisał je w okresie gdy
    współpracował?

    > To zdanie napisałeś chyba na wyrost.

    nie, z pełną świadomością.
    Jeśli je podważasz pokaż mi proszę informację o złamaniu tajemnicy
    spowiedzi.

    > Dlaczego więc nie krytykujesz dobra pod przymusem jakie nakazał Dziwisz
    > Zaleskiemu?

    kard. Dziwisz zabronił igrzysk dla pospólstwa.
    Nie wiadomo, co zrobi dalej.

    > Procedury odróżniające będą drogie i służą jedynie mydleniu oczu, by opóźnić
    > ujawnienie prawdy.

    jakiej prawdy?
    Czyli miałem rację, nie chodzi o ludzi ale o igrzyska.
    Czyli jesteś za tym, żeby zrównać ludzi, którzy donosili dla pieniędzy z
    tymi których szantażowano.
    Gratuluję.

    > Ja nie sądzę przeszłości, ja chcę ją znać, papież zaś mówił też o
    > relatywizmie.

    zacytuję:
    > Procedury odróżniające będą drogie i służą jedynie mydleniu oczu, by
    > opóźnić ujawnienie prawdy.

    nie interesuje Cię przeszłość, ani to jak i dlaczego coś się stało.
    Interesują cię igrzyska.

    > Zrozumienie siebie nie jest dobre?

    "kradnę, bo inni kradli i to nawet policjanci"
    faktycznie, zrozumienie siebie jest ważne

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 33. Data: 2006-06-17 18:31:40
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    > pokazuje, że nie można skreślać ludzi, którzy błądzili.
    > A mam wrażenie, że o to Ci chodzi.
    Raczej nie, ja chce mieć wybór, i nie chcę by ludzie prawi byli nadal
    krzywdzeni przez ludzi związanych z UB, tak jak jest teraz.

    > Czy mam wyrzucić książki x. Malińskiego, bo pisał je w okresie gdy
    > współpracował?
    Nie wiem, nie czytałam tych książek, ale przed przeczytaniem takiej książki
    wolałabym się jednak zapoznać z teczką autora.
    Wybieram jednak teksty bliższe faktom, niż rozważania, które jednak są
    odmianą beletrystyki.

    > ..pokaż mi proszę informację o złamaniu tajemnicy spowiedzi.
    Audycja telewizyjna w tym tygodniu o 22, chyba w środę, chyba w TVP1, na
    temat między innymi ks Zaleskiego.
    Była reklamowana wielokrotnie wcześniej migawką mówiącą właśnie to złamaniu
    tajemnicy spowiedzi.

    > kard. Dziwisz zabronił igrzysk dla pospólstwa.
    Jednak zabronił w intencji dobra. Odpowiem twoim pytaniem: Dobro pod
    przymusem?

    > Czyli jesteś za tym, żeby zrównać ludzi, którzy donosili dla pieniędzy z
    > tymi których szantażowano. Gratuluję.
    Jestem za otwarciem teczek dla wszystkich, to nie ma nic wspólnego ze
    zrównywaniem ludzi, za to ma dużo z odróżnianiem ludzi.

    > zacytuję:
    > nie interesuje Cię przeszłość, ani to jak i dlaczego coś się stało.
    Przeciwnie, chcę znać zawartość teczek, nie interesuje mnie zaś cudza ocena
    tych faktów, a każda komisja jest dla mnie cudzą oceną.

    > Interesują cię igrzyska.
    Nie rozumiem twojego porównania do igrzysk.
    Żeby były igrzyska potrzebny jest sędzia - a więc procedura - komisja, ja
    właśnie tego nie chcę , to ty dążysz do tego.

    > "kradnę, bo inni kradli i to nawet policjanci"
    > faktycznie, zrozumienie siebie jest ważne
    Skoro wszyscy kradli, to może był głód?

  • 34. Data: 2006-06-17 18:49:02
    Od: stern <s...@0...pl>

    a...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Raczej nie, ja chce mieć wybór, i nie chcę by ludzie prawi byli nadal
    > krzywdzeni przez ludzi związanych z UB, tak jak jest teraz.

    aha,
    wszechobecni agenci. Mam inną wizje rzeczywistości

> [...]
    > wolałabym się jednak zapoznać z teczką autora.
    > Wybieram jednak teksty bliższe faktom, niż rozważania, które jednak są

    że jak ?
    pytam o konkretne decyzje co do konkretnej osoby.
    To jest beletrystyka ?

> [...]
    > temat między innymi ks Zaleskiego.
    > Była reklamowana wielokrotnie wcześniej migawką mówiącą właśnie to złamaniu

    rotfl,
    a ja w prasie czytalem, że wieloryb płynął w górę Wisły.
    i widziałem jak ktoś na margarynie latał, taka była lekka.
    o fakty poproszę, nie o reklamowe bzdury.

    > Jednak zabronił w intencji dobra. Odpowiem twoim pytaniem: Dobro pod
    > przymusem?

    zabronił w celu (zapewne) siania fermentu i niszczenia ludzi
    odpowiedzialnością zbiorową. To czy wyniknie z tego coś dobrego dopiero
    się okaże.

    > Jestem za otwarciem teczek dla wszystkich, to nie ma nic wspólnego ze
    > zrównywaniem ludzi, za to ma dużo z odróżnianiem ludzi.

    nie zauważyłem,
    nie w sytuacji gdy wystarczające będzie ujawnienie nazwisk TW.
    A przecież to wystarczy, prawda?

    > Przeciwnie, chcę znać zawartość teczek, nie interesuje mnie zaś cudza ocena
    > tych faktów, a każda komisja jest dla mnie cudzą oceną.

    to zgłoś się do pracy w IPN.
    będziesz miał nieograniczony dostęp.
    Albo złóż taki projekt ustawy, pogadaj z posłami, wynajmij kogoś, napisz.

    > Nie rozumiem twojego porównania do igrzysk.
    > Żeby były igrzyska potrzebny jest sędzia - a więc procedura - komisja, ja
    > właśnie tego nie chcę , to ty dążysz do tego.

    rotfl.
    sędziami są media i tacy jak ty,
    Ci którzy lubią rzucać się na nazwiska, bez niepotrzebnego "przedłużania".

    > Skoro wszyscy kradli, to może był głód?

    to może mieli powody donosić?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 35. Data: 2006-06-17 19:27:11
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Twój poziom dyskusji gwałtownie się obniżył, dlatego dziś więcej nie odpowiem

    > wszechobecni agenci. Mam inną wizje rzeczywistości
    Więc sprawdź, czy to na pewno wizja rzeczywistości.
    jakoś słowo wizja i rzeczywistość nie idą w parze.

    > pytam o konkretne decyzje co do konkretnej osoby.
    Ja nie kupiłam tych książek, jak ktoś je kupił wcześniej to niech teraz pije
    to piwo.

    > a ja w prasie czytalem, że wieloryb płynął w górę Wisły.
    Jak fakty co nie pasują , to są niewiarygodne?
    Ja oglądałam tę audycję, szkoda , że była taka krótka, 30 min.

    > zabronił w celu (zapewne) siania fermentu i niszczenia ludzi
    > odpowiedzialnością zbiorową. To czy wyniknie z tego coś dobrego dopiero
    > się okaże.
    Nie ważne w jakiej intencji,
    to ty mi zarzuciłeś że proponuję dobro pod przymusem,
    więc wciąż pytam, dlaczego zarzucając mi to
    równocześnie akceptujesz dobro pod przymusem .

    > nie zauważyłem,
    To pomyśl.

    > nie w sytuacji gdy wystarczające będzie ujawnienie nazwisk TW.
    > A przecież to wystarczy, prawda?
    Niektórym tak, mi czasem pewnie też.
    Lepsza taka wiedza, niż żadna.

    > to zgłoś się do pracy w IPN.
    > będziesz miał nieograniczony dostęp.
    Piszesz całkowite bzdury, tam nie współpracujących z UB nie przyjmują.

    > Albo złóż taki projekt ustawy, pogadaj z posłami, wynajmij kogoś, napisz.
    Nie jestem ani posłem, ani prawnikiem, ani dziennikarzem, ani politykiem.
    Od tego właśnie są posłowie i politycy, za to mają płacone , to ich
    obowiązek, nie mój.
    Ja mam tylko obowiązek względem swojego dziadka,
    i czasem obowiązek - prawo głosowania w wyborach.

    > sędziami są media i tacy jak ty,
    Chcesz odebrać ludziom prawo myślenia?
    Nie wolno mi mieć własnego zdania?
    Sędzią był ten co nie udostępnił mi akt dziadka.
    I to była bezczelność, a ty tej bezczelności bronisz.

    > Ci którzy lubią rzucać się na nazwiska, bez niepotrzebnego "przedłużania".
    Przeciwnie, obecnie media piszą dużo "wokół", a bardzo mało nazwisk.

    > to może mieli powody donosić?
    Od tego są jawne instytucje państwowe niż tajne służby:prokuratura i policja.

    Myślałam , że jesteś policjantem, a tu powili wychodzi , że gorzej.

  • 36. Data: 2006-06-17 20:26:48
    Od: stern <s...@0...pl>

    a...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Twój poziom dyskusji gwałtownie się obniżył, dlatego dziś więcej nie odpowiem

    :)
    tak wiem, a mój dziadek był czerwonym UBekiem.
    juz tyle razy to slyszalem

    > Więc sprawdź, czy to na pewno wizja rzeczywistości.
    > jakoś słowo wizja i rzeczywistość nie idą w parze.

    za SJP:
    2. <<obraz fragmentu rzeczywistości utworzony przez twórczą wyobraźnię;
    _wyobrażenie_, obrazowe przedstawienie, opis czegoś>>

    > Ja nie kupiłam tych książek, jak ktoś je kupił wcześniej to niech teraz pije
    > to piwo.

    aha, czyli skreślamy Malińskiego i całą jego twórczość, tak?
    może skreślmy wszystkich, którzy popełnili jakikolwiek błąd.
    Ciekawe kto zostanie.
    No na pewno Ty. Człek bez skazy.
    A może ty też zrobiłeś w zyciu cokolwiek złego.
    Może nie powinienem z Tobą rozmawiać, aby nie obrażać Twoich własnych
    poglądów?

    > Jak fakty co nie pasują , to są niewiarygodne?
    > Ja oglądałam tę audycję, szkoda , że była taka krótka, 30 min.

    to zdecyduj się,
    było o łamaniu tajemnicy spowiedzi w migawce czy w audycji?
    są na to jakiś dowody poza twierdzeniami redaktorów?
    Czy też uznano - no skoro donosił ksiądz, to z pewnością łamał tajemnicę
    spowiedzi.

    czyli uważasz, że Zaleski nie publikując uczynił dobrze, tak?
    Żeby nie było, że gadam głupoty:
    Twierdzisz, że to dobro pod przymusem.
    To co się stało to nieopublikowanie nazwisk (czyn) wskutek zakazu
    (przymus) przełożonego.

    to może zastanów się, jakie masz stanowisko, bo ja się gubię.

    > Nie ważne w jakiej intencji,
    > to ty mi zarzuciłeś że proponuję dobro pod przymusem,
    > więc wciąż pytam, dlaczego zarzucając mi to
    > równocześnie akceptujesz dobro pod przymusem .

    w którym miejscu ?
    napisałem, że to czy kard. Dziwisz zrobił dobrze to się okaże w
    przyszłości. Z całą pewnością kilkanaście osób zostało uratowanych przed
    publicznych ukamienowaniem.
    Z całą pewnością też, pewien duchowny dowiedział się, że robienie z
    siebie medialnej gwiazdy nie jest mile widziane w Kościele.

    > To pomyśl.

    myślę i dalej nie widzę.
    za to widzę, że pałasz chęcią pokazywania palcem i poniżania wielu.

    > Niektórym tak, mi czasem pewnie też.
    > Lepsza taka wiedza, niż żadna.

    no właśnie,
    jak to może być, można by kogoś opluć, a tu teraz nie można.
    Potworność.

    > Piszesz całkowite bzdury, tam nie współpracujących z UB nie przyjmują.

    dowód?
    nie rozumiem, paranoicy podobni Tobie tworzą rząd od ładnych kilku
    miesięcy i agenci są silniejsi. To chyba męczące jest, tak żyć w kraju
    przeżartym agenturą.

    > Nie jestem ani posłem, ani prawnikiem, ani dziennikarzem, ani politykiem.
    > Od tego właśnie są posłowie i politycy, za to mają płacone , to ich
    > obowiązek, nie mój.

    rotfl, a z czego ten obowiązek wynika ?

    > Chcesz odebrać ludziom prawo myślenia?

    nie, do myślenia zdecydowanie nie.

    > Nie wolno mi mieć własnego zdania?

    inaczej nie rozmawialbym z Tobą

    > Sędzią był ten co nie udostępnił mi akt dziadka.
    > I to była bezczelność, a ty tej bezczelności bronisz.

    nie wiem co to było, nie znam sprawy

    > Przeciwnie, obecnie media piszą dużo "wokół", a bardzo mało nazwisk.

    całe szczęście,

    w mediach informacja sprzed dwu dni jest niczym zamierzchła przeszłość.
    Pasowałoby Ci obrzucenie ludzi błotem i pozostawienie samym sobie?
    Pewnie tak.
    Dlaczego np. nikt nie drąży powodów współpracy wspomnianego już
    Malińskiego? Jakoś nie widzę chęci do wyjaśnienia jego powodów. Już
    wiadomo, że konfident i wystarczy.

    > Od tego są jawne instytucje państwowe niż tajne służby:prokuratura i policja.
    > Myślałam , że jesteś policjantem, a tu powili wychodzi , że gorzej.

    rotfl
    wiem wiem, już doszliśmy do tego że UBek ze mnie.
    Albo i gorzej. Może nawet jestem liberałem.
    I z pewnością masonem.

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 37. Data: 2006-06-17 20:43:21
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > Oczyszczenie kościoła i władzy świeckiej z ludzi słabych
    > zagmatwanych w UBckie powiązania. Odebranie im władzy by nie mogli
    > dalej szkodzić wiernym i narodowi polskiemu.
    > Otwarcie archiwów by ludzie wiedzieli jakimi metodami posługują się tajne
    > służby , by ludzie mogli się przed tym bronić, i by zmienić prawo tak,
    > by to się nie mogło powtórzyć.

    Tak jak myślałem. Poza stekiem propagandowych bzdur, ktore można przeczytac
    w szmatławcach nie masz nic do powiedzenia. Sądząc po roczniku, to już
    najwyższy czas wyrosnąć z dziecięcej naiwności.
    Wasermana powołali na ministra, pewnie po to aby sobie do emerytury dorobił.
    Oj naiwny.

    > Mój dziadek był zaplutym karłem reakcji.
    > Przyrównywanie zaś prześladowanych do oprawców
    > świadczy o twojej głębokiej niedojrzałości i nieznajomości historii.

    Nie wiem skąd taki pomysł. Piszę cały czas o sprawcach nie o ofiarach.
    Metody sprawców są cały czas takie same. Czasami możliwości są trochę inne -
    tutaj tkwi główny problem Kaczyńskich.

    Abstrachując od wszystkiego. Kraj w krtórym Isakowicz i Wildstain są
    autorytetami moralnymi a Dziwisz i papieże nie, jest bardzo chory.

    > Z taką niewiedzą to ty chyba jesteś policjantem.

    i jeszcze człowiekiem układu oraz dyspozytorem teczek

    Chociaż z drugiej strony, jestem też właćicielem dokumentu - jak go ktoś
    nazwał - świadectwa moralności z IPN. Długo zastanawiałem się co z nim
    zrobić, bo ze względu na podłą jakość nie nadawał się nawet na papier
    toaletowy. Zachowam go jednak, wraz z pozostałą korespondencją w tej
    sprawie, dla następnych naiwnych, jako przykład głupoty rządzących i
    rządzonych.

    Grzech

  • 38. Data: 2006-06-17 22:07:54
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    >Raczej nie, ja chce mieć wybór, i nie chcę by ludzie prawi byli nadal
    krzywdzeni przez ludzi związanych z UB, tak jak jest teraz.

    A kogo obecnie krzywdzą ci ludzie i w jaki sposób?
    Przypominam, że UB nie istnieje od 52 lat (zlikwidowany w 1954 r.). SB - od
    lat 17. A opowieści o rzekomym szanatazowaniu przez ubeków osób ze świecznika
    w celu uzyskania jakichś korzyści można włozyc między bajki - o ile pamietam,
    to nie udowodniono ani jednego takiego przypadku...

    sĹ&#65533;uĹźby:prokuratura i pol
    > icja.

    Łał, Prokuratura i Policja tajnymi słuzbami??? Nigdy bym na to nie wpadł...
    To juz wiem, dlaczego nazywają mnie Jamesem Bondem ;)

  • 39. Data: 2006-06-18 09:46:17
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    > Łał, Prokuratura i Policja tajnymi słuzbami??? Nigdy bym na to nie wpadł...
    > To juz wiem, dlaczego nazywają mnie Jamesem Bondem ;)
    Nie zrozumiałeś tego zdania , "policja i prokuratura" odnoszą się do
    sformułowania "jawne instytucje państwowe",
    słowo "niż" wyraźnie podkreśla różnicę pomiędzy jawnymi służbami i innymi,
    pomiędzy "instytucje państwowe" i "niż tajne służby" nie stoi zas przecinek.
    który mógłby sugerować, że dwukropek odnosi się tylko do końca zdania ,do
    tajnych służb.

  • 40. Data: 2006-06-18 10:22:29
    Od: " jb" <j...@N...gazeta.pl>

    <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > który mógłby sugerować, że dwukropek odnosi się tylko do końca zdania ,do

    Dwukropek odnosi się do słów "tajne służby" - zgodnie z zasadami ortografii.
    Postawienie zaś przecinka w kazdym wypadku byłoby błędne.
    Jesli nie zna się zasad polskiej składni, to wychodzą takie potworki językowe...