  • 1. Data: 2011-04-20 19:17:55
    Temat: Tradycyjny spór o miedzę..
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Granica między sąsiadami przebiega prostopadle do szeregowego budynku.
    Moim zdaniem powinna brać swój początek w osi ściany działowej.Sąsiad ma jakiś inny
    pogląd na to.
    Ni z tąd ni z owąd sąsiad uznał,ze 20 cm wlazłem mu w szkodę fragmentem murka
    oporowego ( raptem
    50cm wysoki).Sąsiad groził geodetą, ale cisza.
    W zasadzie jestem pewny,że postawiłem go na jeszcze na _swoim_ terenie.

    Teraz dzieje się co następuje.
    Na styku granicy jest jego chodnik i mój trawnik.- kilkanaście metrów
    Stawia na owym chodniku różne przedmioty (donice z roślinami, skrzynki,etc) w taki
    sposób,że
    utrudnia mi to znacząco koszenie trawy- wysuniete są owe przedmioty o około20
    spornych cm na mój teren

    Jaki tok postępowania obrać?
    1. Przesunąć mu po chamsku rupiecie i kosić?[grozi stałymi przepychankami]
    2.Wezwać do usunięcia( nie mogę korzystać należycie ze swojego terenu)
    3. Sprawa błaha,IMO,żeby pakować sie z tym do sądu, ale jednocześnie wqrwiająca
    4.Geodeta? płot?- tylko dlaczego to JA mam ponosić koszty?
    5. Wezwać pisemnie do usunięcia gratów pod rygorem.... itd?

    Co proponujecie?

  • 2. Data: 2011-04-20 19:31:23
    Temat: Re: Tradycyjny spór o miedzę..
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-04-20 21:17, Rentier pisze:
    > Granica między sąsiadami przebiega prostopadle do szeregowego budynku.

    > Co proponujecie?

    Kupić flaszkę i spróbować się dogadać.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2011-04-21 06:29:08
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Kupić flaszkę i spróbować się dogadać.
    > Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.
    Żadnych szans.To jest kolejny element kampanii z cyklu" wszystko mi
    przeszkadza"

  • 4. Data: 2011-04-21 06:34:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.04.2011 21:17, Rentier pisze:

    > 4.Geodeta? płot?- tylko dlaczego to JA mam ponosić koszty?

    Jak nie ma zgody co do przebiegu działki, to geodeta będzie najlepszym
    rozwiązaniem - wytyczy co trzeba, potem postawisz sobie ogrodzenie (ale
    na swoim, nie na granicy) i sprawa będzie jasna.

  • 5. Data: 2011-04-21 10:24:17
    Od: Rentier <f...@g...com>

    On 21 Kwi, 08:34, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jak nie ma zgody co do przebiegu działki, to geodeta będzie najlepszym
    > rozwiązaniem - wytyczy co trzeba, potem postawisz sobie ogrodzenie (ale
    > na swoim, nie na granicy) i sprawa będzie jasna.

    Myk jest taki,że przez 40 lat (poprzedni własciciele) nikomu to nie
    przeszkadzało...A na płocie mi nie zależy, ponieważ to granica
    południowa, wiec powstanie zacienienie upraw itd;-)
    Może też _w poblizu_ granicy zacznę układać jakis badziew? druty
    kolczaste, leżące grabie??

  • 6. Data: 2011-04-21 10:41:16
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.04.2011 12:24, Rentier pisze:

    > Myk jest taki,że przez 40 lat (poprzedni własciciele) nikomu to nie
    > przeszkadzało...A na płocie mi nie zależy, ponieważ to granica
    > południowa, wiec powstanie zacienienie upraw itd;-)

    Ogrodzenie nie oznacza koniecznie płotu z desek czy betonowego muru.

    Podpowiedź: siatka ogrodzeniowa.

  • 7. Data: 2011-04-21 14:32:54
    Temat: Odp: Tradycyjny spór o miedzę..
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000vbl.googlegroups.com...
    > Może też _w poblizu_ granicy zacznę układać jakis badziew? druty
    > kolczaste, leżące grabie??

    akurat to czy na swoim czy nie nie bedzie mialo zadnego znaczenia
    jezeli ktos sobie tym kuku zrobi

  • 8. Data: 2011-04-22 07:24:02
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Thu, 21 Apr 2011 08:34:42 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Jak nie ma zgody co do przebiegu działki,

    A gdzie to wyczytałeś w poście rentiera?
    Przecież napisał wyrażnie że sąsiad ma chodnik, który w miejscu swojego
    boku styka się już z JEGO trawnikiem.
    Problemem nie jest ustalenie granicy między działkami - tylko to że sąsiad
    stawia na SWOIM chodniku np. doniczki kwiatowe których łodygi, gałęzie
    "wchodzą" nad działkę rentiera.

    > to geodeta będzie najlepszym rozwiązaniem - wytyczy co trzeba,

    Przecież jak wynika z postu rentiera - granica nie budzi wątpliwości i jest
    jasna dla nich.

    > potem postawisz sobie ogrodzenie (ale na swoim, nie na granicy) i sprawa
    > będzie jasna.

    No dokładnie.
    Nie musi to być mur, wystarczy siatka :)

  • 9. Data: 2011-04-22 11:09:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.04.2011 09:24, Kamil pisze:

    > A gdzie to wyczytałeś w poście rentiera?

    Na samym początku.

    [ciach]

    > Przecież jak wynika z postu rentiera - granica nie budzi wątpliwości i jest
    > jasna dla nich.

    Nie jest.

  • 10. Data: 2011-04-23 18:43:19
    Od: Rentier <f...@g...com>

    > Na samym początku.
    >
    > [ciach]

    > Nie jest.
    Otóż to- nie jest dla mojego sąsiada.Uznał,że ca 10cm więcej jest jego i te 10 cm
    wykorzystuje.
    Taka demonstracja wyimaginowanej własności;-)