  • 1. Data: 2011-04-20 22:52:47
    Temat: Zasypanie i zniszczenie palikowania granicy działki przez utwardzenie gruzem
    Od: winyl <w...@d...pl>

    Witam!

    Ktoś wysypał mi gruz na 1m mojej działki przy czym uszkodził/zabrał
    opalikowanie granicy działki. Próbowaliśmy doszukać się w 40 cm hałdzie
    gruzu palików wyznaczających granice ale ich nie było pod gruzem.
    Gruz ma służyć jak utwardzenie drogi. Jest to przciwlegly koniec działki
    który znajduje się w odległości 800m od miejsca gdzie stoi mój dom. W
    połowie jest zagajnik przez który nie widać końców działki.
    WIem że stac się to mogło miedzy 20 marca a 12 kwietnia. 20 marca nie
    było gruzu ,12 już był.
    Rzeczywiście sąsiad potwierdza że na tej działce wytyczona jest
    droga,ale brzeg dalszy mojej działce wyznaczony jest w zagajniku krzaków
    tak na około metr. Podejrzewam ze wykonawca jak wysypywał ten gruz to
    nie chciało się mu wyciąć krzaków tylko poszedł na łatwiznę i zasypał
    kawałek mojej działki i zniszczył/zatarł granice działki. Dzwoniłem do
    właścicieli działek przy których i do których prowadzi ta gruzowa droga,
    nikt z nich nie przyznał się do wysypania tego gruzu,częściowo na moją
    działkę.

    Działka ta należy to zarządu dróg gminnych Urzędu Gminy czy jakoś tak.

    Co mogę z tym zrobić? Jak dowiedzieć się kto to wysypał?Wiem że art.30
    ust.2 pkt.2 mówi że utwardzenie powierzchni gruntu należy zgłosić
    właściwemu organowi na odpowiednim formularzu i okazać dowó włąsności
    gruntu art 32 ust.4 p.2 chyba. To znaczy gdzie do Inspektoratu Budownictwa?

    Kto odpowiada za taką fuszerkę wykonawca czy zlecający utwardzenie i kto
    to poprawia i odnawia mi zniszczoną granice działki z opalikowaniem?
    Wiem od kolegi policjanta ze zniszczenie granicy
    działki/opalikowania/kamieni granicznych jest przestępstwem i mogę to
    zgłosić na policję.
    Ale kolega zaproponował mi żebym spróbował najpierw polubownie. W
    inspektoracie nie byłem.Pójdę jutro i zobaczę czy ktoś zgłaszał
    utwardzenie. Jak nie, to samowola.

    Pozdrawiam
    Naturalny