  • 1. Data: 2010-08-03 16:54:10
    Temat: Towar zgodny czy nie z umową?
    Od: Marcin Zabloti <z...@g...com>

    Witam,
    Mam taki problem.
    Kupiłam lampkę nocną w sklepie internetowym. Miała być na prezent.
    Lampka nie została wybrana przypadkowo. Miała motywy graficzne
    dokładnie takie, jak się podobały osobie która miała prezent dostać.

    Ale lampka przyszła z innymi wzorami. Wszystko pozostałe gra, lampka
    jest sprawna, kolor jest ten sam Ecru, wzory są czarne, ale właśnie są
    inne. Zamias w kształcie litery S są jakieś kreseczki. Niby też ładne,
    ale takiego prezentu nie dam, bo dokładnie chodziło o te wzory w
    kształcie S.

    Napisałam do sprzedawcy, że chcę mu zwrócić. Odpowiedział, że
    oczywiście, mam na to 10 dni. Bez problemu. Ale chcę odzyskać od niego
    koszty przesyłki, które wynosiły w jedną stronę 23 zł a odesłanie też
    pewnie tyle mnie będzie kosztować. Sprzedawca twierdzi, że nie zwróci
    mi kosztów przesyłek, bo w ofercie było napisane, że motywy wzornicze
    mogą się różnić od przedstawionych na zdjęciu.

    Zajrzałam tam drugi raz i faktycznie, na samym dole napisane jest. No
    ale nie mogę się z tym zgodzić. Kupiłam coś ze zdjęcia i dostałam coś
    innego.

    Czy da się to reklamować jako niezgodność towaru z umową? Czy taki
    wyrok można podciągnąć pod moją sprawę?
    http://decyzje.uokik.gov.pl/nd_wz_um.nsf/0/B8AED504B
    2C65A95C12572DD0032973A?OpenDocument

  • 2. Data: 2010-08-03 18:58:44
    Temat: Re: Towar zgodny czy nie z umową?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Zabloti" <z...@g...com> napisał

> [...]
    > od przedstawionych na zdjęciu.
    >
    > Zajrzałam tam drugi raz i faktycznie, na samym dole napisane jest.

    Jak nie zgadzałaś/eś się z warunkami oferty to dlaczego dokonałaś/eś
    zakupu?

  • 3. Data: 2010-08-03 19:55:18
    Od: Marcin Zabloti <z...@g...com>

    On 3 Sie, 20:58, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Zabloti" <z...@g...com> napisał

    > Jak nie zgadzałaś/eś się z warunkami oferty to dlaczego dokonałaś/eś
    > zakupu?

    Nie zauważyłam tego wpisu. Można powiedzieć, że nie przeczytałam do
    końca.
    Ale nie o to chodzi. Moim zdaniem taki wpis, jest nielegalny i zgodnie
    z przytoczonym wyrokiem, mógłby podpadać pod mój przypadek.
    Poza tym, jeśli to prawda, to googlarka podpowiada mi jeszcze, że:

    W ustawie można przeczytać że ...praktykę rynkową uznaje się za
    działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek
    sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego
    konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął...
    oraz że rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji w sposób mogący
    wprowadzać w błąd

    Chodzi mi o to, czy jest szansa na wyegzekwowanie zwrotu kosztów
    przesyłek, bo towar chcę oddać i otrzymać pieniądze za poniesione
    przeze mnie koszty.

    pozdrawiam,
    Anna (z konta męża)

  • 4. Data: 2010-08-03 20:02:46
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    jesli w warunkach oferty sa zawarte klauzule niedozwolone, odpowiednie
    zapisy nie maja zastosowania
    poza tym ilustracja jest integralna czescia oferty sprzedazy

    mozesz bez problemu podeprzec sie niezgodnoscia towaru z umowa, ale:
    - zalatwienie sprawy do konca bedzie trwalo co najmniej kwartal (o ile
    uda sie szybko dojsc do porozumienia)
    - proponuje najpierw zadzwonic do sprzedawcy i przedstawic mu to, co
    zamierzasz uczynic podkreslajac tresc klauzuli niedozwolonej

    dodam, ze koszty transportu towaru niezgodnego z umowa ponosi
    sprzedawca

  • 5. Data: 2010-08-03 20:04:43
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-03 21:55, Marcin Zabloti pisze:

    > Nie zauważyłam tego wpisu. Można powiedzieć, że nie przeczytałam do
    > końca.

    Przecież sam przyznajesz, że nie przeczytałeś uważnie oferty.
    IMHO tu jest nic do ugrania.

    > Chodzi mi o to, czy jest szansa na wyegzekwowanie zwrotu kosztów
    > przesyłek, bo towar chcę oddać i otrzymać pieniądze za poniesione
    > przeze mnie koszty.

    Wygląda na to, że masz prawo wycofać się z zakupu w ciągu 10 dni bez
    konieczności tłumaczenia się dlaczego odstępujesz od umowy a sprzedawca
    zwraca Ci wszystkie wpłacone pieniądze. Podkreślam -_wszystkie_ - także
    te za wysyłkę.
    Zwrot towaru do sprzedawcy odbywa się jednak na Twój - podkreślam _Twój_
    koszt.

    --
    spp

  • 6. Data: 2010-08-03 20:11:08
    Od: Marcin Zabloti <z...@g...com>

    On 3 Sie, 22:04, spp <s...@o...pl> wrote:

> [...]
    > te za wysyłkę.
    > Zwrot towaru do sprzedawcy odbywa się jednak na Twój - podkreślam _Twój_

    Tu akurat się z Tobą nie zgodzę. Jeżeli oddam towar korzystając z 10
    dni zwrotu, sprzedawca odda mi tylko za towar. Nie ma obowiązku oddać
    mi za przesyłkę do mnie, no i oczywiście za przesyłkę z powrotem do
    niego.
    Myślę, żeby to odesłać w ramach reklamacji, ale martwi mnie, że jeżeli
    tak odeślę, to się okaże, że dziwnym trafem towar zrobi się taki jak
    powinien być a reklamacja zostanie odrzucona.

  • 7. Data: 2010-08-03 20:13:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail z...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    >
    > Chodzi mi o to, czy jest szansa na wyegzekwowanie zwrotu kosztów
    > przesyłek, bo towar chcę oddać i otrzymać pieniądze za poniesione

    podaj link do tego opisu, ale o ile ten przypis nie był jakos specjalnie
    ukryty to imo nie masz podstaw do zwrotu z tytułu niezgodnosci z umowa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 8. Data: 2010-08-03 20:24:33
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-03 22:11, Marcin Zabloti pisze:

> [...]
    > dni zwrotu, sprzedawca odda mi tylko za towar. Nie ma obowiązku oddać
    > mi za przesyłkę do mnie, no i oczywiście za przesyłkę z powrotem do

    Rzeczywiście - żyłem w błogiej nieświadomości. :(

    --
    spp

  • 9. Data: 2010-08-03 21:18:18
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <k...@g...com> napisał

    > jesli w warunkach oferty sa zawarte klauzule niedozwolone,

    A są?

    > poza tym ilustracja jest integralna czescia oferty sprzedazy

    A opis nie jest?

    BTW: nie toppostuj jak kretyn.

  • 10. Data: 2010-08-03 23:07:16
    Od: Sarpedon <k...@g...com>

    On 3 Sie, 23:18, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:
    > A są?

    analogia do przytoczonego przykladu jest spora - moje subiektywne
    zdanie jest takie, ze sa

    > A opis nie jest?

    takze jest, ale autor nie wspomnial nic o opisie przedmiotu, a tresc
    regulaminu, jesli zawiera klauzule niedozwolone, to patrz wyzej

    poza tym - zawsze warto zadzwonic do sprzedawcy i przedstawic mu swoj
    poglad. jesli nie poskutkuje, konsument ma prawo do zlozenia skargi do
    rzecznika konsumentow, ktory moze rozstrzygnac zasadnosc skargi

    > BTW: nie toppostuj jak kretyn.

    przepraszam, juz sie poprawiam