  • 1. Data: 2010-08-03 12:57:12
    Temat: Ilość nadgodzin
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Czy to prawda ze w naszym smiesznym prawie pracy okreslono ze pracownik nie
    moze miec w roku wiecej nadgodzin niz 160?
    Nawet jezeli pracodawca chce za nie uczciwie zaplacic, pracownik sie zgadza
    to prawo mowi "nie"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż

  • 2. Data: 2010-08-03 13:03:36
    Temat: Re: Ilość nadgodzin
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-08-03 14:57, Budzik pisze:

> [...]
    > moze miec w roku wiecej nadgodzin niz 160?
    > Nawet jezeli pracodawca chce za nie uczciwie zaplacic, pracownik sie zgadza

    Tak, to prawda z tym że jest to 150 nadgodzin.

    --
    spp

  • 3. Data: 2010-08-03 13:18:23
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Tak, to prawda z tym że jest to 150 nadgodzin.

    slyszalem o takim przypadku kierowcow autobusow PKS. Chcieli wiecej zarabiac
    pracujac np. po 2-3 godziny dziennie wiecej. Prawo na to nie zezwala. Wiec
    musieli sie zatrudnic w konkurencyjnej firmie na kolejne 1/2 - 1/1 etatu i
    to juz jest OK. Problem w tym, ze Ci kierowcy twierdzili, ze z czasem
    dojazdu do nowej firmy oraz czasem pracy nie mniej niz 4-8 h dziennie to juz
    wracaja zmeczeni a tak mogliby tylko po 2h dziennie dorobic

    Icek

  • 4. Data: 2010-08-03 13:56:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Budzik pisze:

    > Nawet jezeli pracodawca chce za nie uczciwie zaplacic, pracownik sie zgadza
    > to prawo mowi "nie"?

    W końcu pracownik może zgodzić się na pracę za jedzenie. Uczciwe i
    smaczne jedzenie. To czemu prawo mówi "nie" ?

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2010-08-03 14:08:19
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > W końcu pracownik może zgodzić się na pracę za jedzenie. Uczciwe i
    > smaczne jedzenie. To czemu prawo mówi "nie" ?

    no tez nie wiem.

    Majac np. stolowke moglby dawac bezdomnym obiad w zamian za zamiatanie
    chodnika przed albo odsniezanie w zimie

    Icek

  • 6. Data: 2010-08-03 14:11:14
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 3 Aug 2010 16:08:19 +0200, Icek napisał(a):

    > Majac np. stolowke moglby dawac bezdomnym obiad w zamian za zamiatanie
    > chodnika przed albo odsniezanie w zimie

    Państwo nie może dopuścić do takiego pomiatania ludźmi przez fabrykantów!
    Bezdomni muszą być bezdomni, a firma do odśnieżania wynajmie inną firmę,
    zapłaci jej furę kasy, a wszytko wrzuci w koszty, dzięki czemu uniknie
    zapłacenia podatku.
    Wszycy będą zadowoleni, a bezdomni zdechną z głodu w majestacie prawa!

    Szczęśliwie jest szara strefa :-)

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 7. Data: 2010-08-03 14:22:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Bernat wrote:

> [...]
    > zapłacenia podatku.
    > Wszycy będą zadowoleni, a bezdomni zdechną z głodu w majestacie prawa!

    a ta wynajeta firma zamiata swoją nazwą czy czyms innym?

  • 8. Data: 2010-08-03 14:32:25
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 03 Aug 2010 09:22:39 -0500, witek napisał(a):

    > a ta wynajeta firma zamiata swoją nazwą czy czyms innym?

    A już myślałem, że nikt mnie nie złapie na malej manipulacji :-)
    Firma zatrudnia pewnie tych bezdomnych na czarno, albo studentów na umowę o
    dzieło ośnieżenia chodnika. Jest wiele sposobów na ominięcie płacy
    minimalnej. Tak samo, jak Icek pisał jak poradzić sobie z limitem nadgodzin
    w PKSie. Limit nadgodzin można też omijać wypłacając ludziom kasę jako
    premie uznaniową, a nie nadgodziny. Jest to, oczywiście naginanie
    przepisów, ale jeżeli wszyscy są zadowoleni, to nikt do PIP ze skargą nie
    będzie leciał.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 9. Data: 2010-08-03 14:55:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > Limit nadgodzin można też omijać wypłacając ludziom kasę jako
    > premie uznaniową, a nie nadgodziny.

    Nie żartuj. Widziałem już parę takich przypadków. Po prostu pracodawca
    potem płacił, zgodnie z wyrokiem sądu, obok premii uznaniowej
    wynagrodzenie za nadgodziny [odpowiedni dodatek]. Czyli trzeba być
    głupim pracodawcą by tak robić.

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2010-08-03 15:02:37
    Temat: Re: Ilosc nadgodzin
    Od: "Krzysztof" <k...@l...pl>

    Uzytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisal

> [...]
    > moze miec w roku wiecej nadgodzin niz 160?
    > Nawet jezeli pracodawca chce za nie uczciwie zaplacic, pracownik sie

    A kto i jak to sprawdzi, jesli wiedza na ten temat pozostanie tylko miedzy
    stronami?
    Wynagrodzenie nie musi byc przeciez z tytulu nadgodzin, tylko z tytulu
    premii uznaniowej.

    Pozdrawiam
    K.