eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoThe Coronavirus Could Change How We Vote In 2020 And Beyond › Re: The Coronavirus Could Change How We Vote In 2020 And Beyond
    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: The Coronavirus Could Change How We Vote In 2020 And Beyond
    Date: Mon, 6 Apr 2020 09:33:08 +0200

    W dniu 06-04-2020 o 08:06, A. Filip pisze:
    -could-change-how-we-vote-in-2020-and-beyond

    > Żeby przełożyć wybory w RP3 potrzeba stanu nadzwyczajnego.
    > W stanie nadzwyczajnym miany ordynacji wyborczej są zabronione.
    > Przekładanie wyborów bez zmian ordynacji to za duża szansa że
    > "na jesieni" wybory zostaną znowu przełożone i Duda
    > *na żądanie opozycji* dostanie "rok prezydentury ekstra" bez wyborów.
    >
    > Przekładanie wyborów " *na jesień* " ma większy sens tylko jeśli na
    > jesieni będzie już (prawna) możliwość wyborów całkowicie
    > korespondencyjnych *jeśli epidemia będzie groźnie trwać* .

    Wiesz, w naszym interesie jest teraz zrobić wszystko, aby do jesieni
    wszystko zaczęło działac w miarę normalnie inaczej będzie problem, że
    zimą nie będziemy mieli co jeść.

    Wprowadzając stan nadzwyczajny może dać szansę na zakup odpowiedniej
    ilości testów, jak pokazują przykłady innych krajów, duża ilość
    rozsądnie wykonywanych testów pozwala na przywrócenie w miarę normalnego
    życia przy panowaniu nad pandemią. Na razie u nas wykonano mniej testów
    niż w niemczech wykonuje się w tydzień.

    Osoby, które przeszły już chorobę, będą uodpornione, więc część
    społeczeństwa będzie bezpieczna, testy w dużej ilości mogłyby wskazać
    takie osoby, mogłyby być w komisjach, nie narażalibyśmy wtedy członków
    komisji.

    No ale tak, rozpędziłem się... Mamy rząd, który w czasach prosperity
    rozdał wszelkie możliwe pieniądze z funduszy na głupoty (głupio
    skierowany socjal, dodatki dla górników, poprzez skupowanie miału i
    wiele innych), które teraz właśnie by się przydały.

    --
    http://zrzeda.pl