  • 1. Data: 2007-06-30 09:58:54
    Temat: Ten program tylko z komputerem marki DELL?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    Witam,

    na alt.pl.allegro wywiązała się dyskusja

    w temacie legalności programu TYLKO z komputerem produkcji DELL. Na moje
    wyczucie jest to niezgodne z prawem. Ale nie umiem wskazać z czym. Część
    osób tutaj kiedyś broniło tej tezy, że to niezgodne. Tylko nie umiem
    znaleźć z czym :(

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 2. Data: 2007-06-30 10:10:29
    Temat: Re: Ten program tylko z komputerem marki DELL?
    Od: alefajnie <d...@g...com>

    a co w przypadku jesli program jest produktem Dell
    napisany przez ta firme i jego "niska" cena jest dostepna tylko przy
    kupnie komputera Dell'a.

    nie widze tutaj lamania prawa.
    a moze Dell zakupil licencje na duza ilosc takich programow i teraz
    sprzedaje je taniej, a moze ma nawet wylacznosc
    i uzywa jako dodatkow do swoich produktow.

    co w tym zlego ?

  • 3. Data: 2007-06-30 11:01:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 30.06.2007 alefajnie <d...@g...com> napisał/a:
    > nie widze tutaj lamania prawa.
    > a moze Dell zakupil licencje na duza ilosc takich programow i teraz
    > sprzedaje je taniej, a moze ma nawet wylacznosc
    > i uzywa jako dodatkow do swoich produktow.

    Z innej beczki: ja się trochę w ogóle dziwie, że to działa, bo pamiętam
    jak parę lat temu miałem della inspirona z dellowskim windows me i
    postanowiłem zainstalować tego win me na tej samej fizycznie maszynie ale
    już innej wirtulanej pod linuxem i me orzekło, że to nie dell i mam się
    gonić.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-06-30 11:15:43
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

    > Witam,
    >
    > na alt.pl.allegro wywiązała się dyskusja

    > w temacie legalności programu TYLKO z komputerem produkcji DELL. Na
    > moje wyczucie jest to niezgodne z prawem.

    Nie wiem, jak to jest w przypadku Dell'a, ale -- z tego, co wiem --
    umowa licencyjna na użytkowanie systemów operacyjnych firmy Apple
    zawiera ponoć klauzulę, że te systemy instalować jedynie na
    komputerach Apple.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 5. Data: 2007-06-30 11:16:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    alefajnie <d...@g...com> writes:

    [...]

    > a moze Dell zakupil licencje na duza ilosc takich programow i teraz
    > sprzedaje je taniej

    Raczej sublicencjonuje.

  • 6. Data: 2007-06-30 11:45:20
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

> [...]
    > fizycznie maszynie ale już innej wirtulanej pod linuxem i me
    > orzekło, że to nie dell i mam się gonić.

    Prawdopodobnie umowa licencyjna zezwala na takie użytkowanie
    oprogramowania (ZTCW to tylko MS się ostatnio broni przed takimi
    praktykami, jak instalowanie oprogramowania na wirtualnym PC).

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 7. Data: 2007-06-30 13:32:19
    Od: Jacek_P <C...@c...edu.pl>

    Marcin Debowski <a...@i...ml1.net> napisal:
> [...]
    > postanowiłem zainstalować tego win me na tej samej fizycznie maszynie ale
    > już innej wirtulanej pod linuxem i me orzekło, że to nie dell i mam się

    No i dobrze ci powiedzialo, bo wirtualna ma wlasny bios
    i przedstawia sie jako nie-dell.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2007-06-30 13:55:11
    Temat: Re: [OT]Ten program tylko z komputerem marki DELL?
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    "Piotr Dembiński" wrote:
    > Prawdopodobnie umowa licencyjna zezwala na takie użytkowanie
    > oprogramowania (ZTCW to tylko MS się ostatnio broni przed takimi
    > praktykami, jak instalowanie oprogramowania na wirtualnym PC).

    Kiedyś słyszałem, że nowa Vista miała być super-pozabezpieczana przed
    odpalaniem na maszynie wirtualnej. Tym większą radochę zrobił mi jeden
    screenshot widoczny podczas instalacji Mandrivy na którym widniało jakieś
    oprogramowanie wirtualizacyjne, a na nim właśnie Windows Vista ;]

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 9. Data: 2007-06-30 17:46:20
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 30 czerwca 2007 13:15
    (autor Piotr Dembiński
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <8...@h...domek>):

> [...]
    > umowa licencyjna na użytkowanie systemów operacyjnych firmy Apple
    > zawiera ponoć klauzulę, że te systemy instalować jedynie na

    No ale czy to jest zgodne z prawem? Bo wg mnie to dziwne ograniczenie
    wolności.

  • 10. Data: 2007-06-30 18:01:21
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Wrak Tristana <n...@s...pl> writes:

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <8...@h...domek>):

    > No ale czy to jest zgodne z prawem? Bo wg mnie to dziwne

    A zabronienie instalowania konkretnej wersji systemu operacyjnego na
    komputerze w ramach wirtualnego peceta nie jest takim ograniczeniem?

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl