  • 1. Data: 2002-06-28 07:42:27
    Temat: Temperadtura w pomieszczeniu
    Od: "Orzech" <e...@z...home.pl>

    Czy przepisy mówią coś nt minimalnej lub maksymalnej dopuszczalnej temp. w
    pomieszczeniu?

    Proszę o odpowiedź, pracuję w biurze na poddaszu (dach pochyły kryty papą),
    gdy słoneczko przygrzeje to mam w pomieszczeniu jakieś 35 celsjuszów (przy
    zaciągniętych roletach, bez rolet nie odważyłem się pracować - mierzyć
    temp.)

    Orzech

  • 2. Data: 2002-06-28 23:19:05
    Temat: Re: Temperadtura w pomieszczeniu
    Od: "Daniel/Dan/Śniegoń" <d...@p...pl>

    Użytkownik "Orzech" <e...@z...home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy słoneczko przygrzeje to mam w pomieszczeniu jakieś 35 celsjuszów (przy
    > zaciągniętych roletach, bez rolet nie odważyłem się pracować - mierzyć

    Pewnie cos w przepisach BHP pisze.

  • 3. Data: 2002-06-28 23:26:01
    Od: "Tomasz Bednarz" <t...@i...pl>

    [...]
> [...]
    > gdy słoneczko przygrzeje to mam w pomieszczeniu jakieś 35 celsjuszów (przy
    > zaciągniętych roletach, bez rolet nie odważyłem się pracować - mierzyć

    Cos slyszalem o jakichs przepisach
    ze powyzej jakiejs temp musi byc klmatyzacja
    Ale gdzie tego szukac nie wiem !
    Moze tam gdzie jest mowa o niskich temperaturach
    - ale tego tez nie wiem gdzie szukac !
    Zadzwon do PIPu !

    TB

  • 4. Data: 2002-06-30 07:20:32
    Od: "laik523" <l...@w...pl>

    W PIPie dowiesz się trochę ale niewiele więcej.
    Obecnie obow. przepisy podają wymagania co do minimalnej temperatury w
    pomieszczeniu stałej pracy. Jest to rozp.MPiPS z 26-09-1997r w sprawie
    ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy. Cytuję cały paragraf:

    § 30. W pomieszczeniach pracy należy zapewnić temperaturę odpowiednią do
    rodzaju wykonywanej pracy (metod pracy i wysiłku fizycznego niezbędnego do
    jej wykonania) nie niższą niż 14°C (287 K), chyba że względy technologiczne
    na to nie pozwalają. W pomieszczeniach pracy, w których jest wykonywana
    lekka praca fizyczna, i w pomieszczeniach biurowych temperatura nie może być
    niższa niż 18°C (291 K).

    Koniec wymagań w przepisach bhp. Jeszcze paragraf o wentylacji:

    § 32. 1. W pomieszczeniach pracy powinna być zapewniona wymiana powietrza
    wynikająca z potrzeb użytkowych i funkcji tych pomieszczeń, bilansu ciepła i
    wilgotności oraz zanieczyszczeń stałych i gazowych. Niezbędna wymiana
    powietrza w pomieszczeniach pracy, w których wydzielają się substancje
    szkodliwe dla zdrowia, powinna zapewnić czystość powietrza co najmniej w
    granicach nie przekraczających wartości najwyższych dopuszczalnych stężeń
    tych substancji, przy czym:
    1) jeżeli w pomieszczeniu wydzielają się dwie lub więcej substancji
    szkodliwych, a działanie każdej z nich na organizm jest inne i niezależne od
    działania pozostałych substancji, wymiana powinna zapewnić co najmniej ilość
    powietrza niezbędną do rozcieńczenia stężenia tej substancji, która wymaga
    największej objętości powietrza do rozcieńczenia do wartości najwyższego
    dopuszczalnego stężenia,
    2) jeżeli w pomieszczeniu wydzielają się dwie lub więcej substancji
    szkodliwych, a ich działanie na organizm jest analogiczne lub gdy
    jednoczesne ich występowanie wzmaga działanie poszczególnych substancji,
    wymiana powinna zapewnić co najmniej ilość powietrza równą sumie jego
    objętości potrzebnych do rozcieńczenia stężenia każdej z tych substancji do
    wartości najwyższego dopuszczalnego stężenia.
    2. W nie klimatyzowanych pomieszczeniach pracy niezależnie od wymiany
    powietrza, o której mowa w ust. 1, powinna być zapewniona stała wymiana
    powietrza nie mniejsza niż 0,5-krotna w ciągu godziny. Za stałą wymianę nie
    uważa się wymiany uzyskiwanej wyłącznie w drodze wentylacji mechanicznej.
    3. Wymagania dotyczące parametrów powietrza w pomieszczeniach pracy
    określają odrębne przepisy i Polskie Normy.

    Pitolenie, pitolenie ....

    Dla Ciebie ważny jest ustęp 2. W każdym pomieszczeniu ma być STAŁA WYMIANA
    POWIETRZA, NIEZALEŻNA OD MECHANICZNEJ. Czyli musi być nawiew i wywiew. Okna
    nie stanowią wentylacji, co najwyżej mogą robić przeciagi.
    W przepisach jest odesłanie do Polskich Norm. Ale ogólnie - interpretacja
    jest taka (i w PIPie też), że tylko normy wprowadzone do obowiązkoweggo
    stosowania można stosować w wymaganiach co do pomieszczeń.

    PS. Jeżli pracujesz z kobietami to wszystkim jest gorąco, a przecież to nic.