  • 1. Data: 2002-06-28 06:29:01
    Temat: alimenty - dlugie!
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

    Pozdrawiam Szanownych Kolegow Grupowiczow ;)
    Prosze o porade.

    Jak to jest?
    Mój maz z 'odzysku' placi alimenty na 16 - letniego synaz poprzedniego
    zwiazku w wysokosci 1000,- (w momencie rozwodu za porozumieniem stron w 2000
    r. sam sobie takie ustalil, mial wystarczajace dochody). Rok temu dochody
    sie drastycznie zmniejszyly, ale nadal staral sie wywiazywac z obowiazku. Az
    w koncu nadszedl taki miesiac, ze nie byl w stanie zaplacic w terminie. Byla
    zona bez uprzedzenia naslala na niego komornika, ktory sciaga od niego 60%
    pensji + swoje koszty co miesiac, rowniez z 13 pensji. Poza tym w zeszlym
    roku zabrala takze jego pieniadze na urlop z zakladu pracy bez jego wiedzy,
    co po kilku rozmowach zostalo zaliczone na alimenty. Dodam jeszcze, ze nie
    nastapil podzial majatku, byla zona mieszka z synem w jego domu, my
    wynajmujemy mieszkanie.

    Pytania:
    1. Czy komornik ma prawo co miesiac odliczac sobie koszty z oplat, ktore ida
    jako zlecenie stale, czy tylko na poczatku?
    2. Czy o tym, ze ktos wynajal komornika musi byc przeslana jakas informacja
    do 'oskarzonego'?
    3. Do kiedy moj maz bedzie musial placic alimenty?
    4. Czy w powyzszym wypadku trzeba sie ubiegac o sadowne zmniejszenie kwoty
    alimentow, czy tez fakt, ze nie sa w stanie wiecej sciagnac z dochodow
    mojego meza, jest wystarczajace?
    5. Czy fakt, ze kwota sciagana jest mniejsza, niz wymagana sprawia, ze
    zaleglosc gdzies sie zwieksza i sa liczone od niej odsetki od zadluzenia?
    Jezeli tak, to gdzie sprawdzic ich wysokosc?
    6. Czy fakt, ze odstapil bylej zonie dom (w sensie zamieszkania, nie
    wlasnosci), zeby zmniejszyc koszty jej utrzymania, a sam ponosi te koszty,
    ma jakies znaczenie?

    Bylabym wdzieczna za pomoc.
    Magda.

    --
    ...jestem, czym jestem...
    moze kiedys stane sie...kims...

    Pooki co, jestem Pookio :)

  • 2. Data: 2002-06-28 07:54:28
    Temat: Re: alimenty - dlugie!
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Pookio" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Pozdrawiam Szanownych Kolegow Grupowiczow ;)
    > Prosze o porade.
    cesc
    nie wiem czy poradze , ale troche z wlasnego doswiadczenia ....

    > Pytania:
    > 1. Czy komornik ma prawo co miesiac odliczac sobie koszty z oplat, ktore
    ida
    > jako zlecenie stale, czy tylko na poczatku?

    ma prawo , ale trzeba sprobowac sie z nim dogadac

    > 2. Czy o tym, ze ktos wynajal komornika musi byc przeslana jakas
    informacja
    > do 'oskarzonego'?

    komornik z regoly sam o tym dosc glosno ( z hukiem wielkim ) informuje

    > 3. Do kiedy moj maz bedzie musial placic alimenty?

    do chwili ukonczenia przez syna 18 lat
    o il pociecha nie bedzie sie chciala dalej uczyc - w takim wypadku do 25

    > 4. Czy w powyzszym wypadku trzeba sie ubiegac o sadowne zmniejszenie kwoty
    > alimentow, czy tez fakt, ze nie sa w stanie wiecej sciagnac z dochodow
    > mojego meza, jest wystarczajace?

    a na co czekac ???
    pewnie ze trzeba sie ubiegac
    nie skomntuje postepwania tej mamusi , ale sam mialem podobna sytuacje
    tylko ze ja zostawiajac dom, nie zdecydowalbym sie na tak wysokie alimenty

    > 5. Czy fakt, ze kwota sciagana jest mniejsza, niz wymagana sprawia, ze
    > zaleglosc gdzies sie zwieksza i sa liczone od niej odsetki od zadluzenia?
    > Jezeli tak, to gdzie sprawdzic ich wysokosc?

    u komornika

    > 6. Czy fakt, ze odstapil bylej zonie dom (w sensie zamieszkania, nie
    > wlasnosci), zeby zmniejszyc koszty jej utrzymania, a sam ponosi te koszty,
    > ma jakies znaczenie?

    jest to mysle dosc wazny argument na sprawie o zmniejszenie alimentow ,
    ktora trzeba jak najszybciej zalozyc .....

    pozdrawiam i wspolczuje

    sqra

  • 3. Data: 2002-06-28 08:40:16
    Temat: Odp: alimenty - dlugie!
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik sqrczak <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afh4s7$osu$...@n...tpi.pl...
    > cesc
    > nie wiem czy poradze , ale troche z wlasnego doswiadczenia ....

    > ida
    >
    > ma prawo , ale trzeba sprobowac sie z nim dogadac

    komornik nie dogaduje sie w tej kwestii przeważnie

    > informacja
    >
    > komornik z regoly sam o tym dosc glosno ( z hukiem wielkim ) informuje

    niekoniecznie w zależności jaki zapadł wyrok może wszcząć egzekucje
    natychmiastowo klauzula mu na to zezwala

    > do chwili ukonczenia przez syna 18 lat
    > o il pociecha nie bedzie sie chciala dalej uczyc - w takim wypadku do 25

    nieprawda nie ma w kodeksie okreslonego wieku

    > a na co czekac ???
    > pewnie ze trzeba sie ubiegac

    należy wnieść pozew o obniżenie alimentów do kwoty jaką sie bedzie
    deklarował i uzasadnić

    > nie skomntuje postepwania tej mamusi , ale sam mialem podobna sytuacje
    > tylko ze ja zostawiajac dom, nie zdecydowalbym sie na tak wysokie alimenty

    nie widze nic w tym zdrożnego gdy kogoś stać sam przecież zadecydował
    fakt kobieta zachowała sie bezwzględnie

    > u komornika

    tak u komornika ale to może zrobić twój mąż ty do tego nie masz wgladu i
    prawa chyba,że w tej kwestii udzieli ci pełnomocnictwa

    w tej chwilii nie chyba,że przy podziale majątku bedzie to miało znaczenie

    > jest to mysle dosc wazny argument na sprawie o zmniejszenie alimentow ,
    > ktora trzeba jak najszybciej zalozyc .....

    najważniejszym argumentem jest,że jego sytuacja sie diametralnie zmieniła .

    pozdrawiam Sandra

  • 4. Data: 2002-06-28 08:50:32
    Od: "sqrczak" <j...@w...pl>

    > komornik nie dogaduje sie w tej kwestii przeważnie

    moj sie ze mna dogadal
    :)

    > niekoniecznie w zależności jaki zapadł wyrok może wszcząć egzekucje
    > natychmiastowo klauzula mu na to zezwala

    > nieprawda nie ma w kodeksie okreslonego wieku
    tzn do kiedy sie placi ??
    do smierci ??????

> [...]
    > deklarował i uzasadnić

    > nie widze nic w tym zdrożnego gdy kogoś stać sam przecież zadecydował

    a ja widze - po efekcie

> [...]
    >
    > najważniejszym argumentem jest,że jego sytuacja sie diametralnie zmieniła

    niekoniecznie , pai sedzina moze podejsc do tego w inny sposob - jesli go
    bylo stac i placil , a teraz niby go nie stac , to znaczy ze sztucznie
    zaniza dochody , specjalnie po to , zeby zrobic na zlosc bylej zonie ...

    sqra

  • 5. Data: 2002-06-28 09:02:11
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik sqrczak <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afh82c$i80$...@n...tpi.pl...

    > tzn do kiedy sie placi ??
    > do smierci ??????

    art. 133 par.1 i 2 Krio

    > niekoniecznie , pai sedzina moze podejsc do tego w inny sposob - jesli go
    > bylo stac i placil , a teraz niby go nie stac , to znaczy ze sztucznie
    > zaniza dochody , specjalnie po to , zeby zrobic na zlosc bylej zonie ...

    nie ma nic znaczy :-) dowody muszą na to wskazywać

    Sandra

  • 6. Data: 2002-06-28 09:21:05
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

    > komornik nie dogaduje sie w tej kwestii przeważnie
    (ciach)

    Zwłaszcza, ze nie wiemy nawet, jak sie nazywa... :( I co w tym wypadku? Jest
    jakis rejestr?
    Nie dostalismy zadnego papierka, tylko ustne zawiadomienie bylej zony i
    ubytek pieniedzy na koncie.

    (ciach)

    > zadluzenia?

    > tak u komornika ale to może zrobić twój mąż ty do tego nie masz wgladu i
    > prawa chyba,że w tej kwestii udzieli ci pełnomocnictwa

    Ja nie mam nawet ochoty w tej sprawie rozmawiac, tak jak mowisz: nie mam i
    nie chce miec do tego prawa. Chcialabym telko rozwiac moje watpliwosci.

  • 7. Data: 2002-06-28 09:23:13
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

    (ciach)

    > nie ma nic znaczy :-) dowody muszą na to wskazywać

    No tak, ma przeciez dom :(

  • 8. Data: 2002-06-28 10:55:16
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Pookio <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:afha1p$k24$...@n...onet.pl...

    Twój partner jeśli będzie tego bardzo chciał to wszystko można załatwić ale
    nie jest to droga łatwa już sami o tym wiecie.

    Sandra

  • 9. Data: 2002-06-28 11:31:08
    Od: "Pookio" <p...@p...onet.pl>

    > Twój partner jeśli będzie tego bardzo chciał to wszystko można załatwić
    ale
    > nie jest to droga łatwa już sami o tym wiecie.
    >
    > Sandra

    Wiemy, wiemy... :(
    Zwlaszcza, jezeli druga strona nie przyjmuje zadnych argumentow...
    Ale coz, dziekuje za wszystkie wyjasnienia...

    ...jestem, czym jestem...
    moze kiedys stane sie...kims...

    Pooki co, jestem Pookio :)

  • 10. Data: 2002-06-28 21:19:18
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "Pookio" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    2000
    > r. sam sobie takie ustalil, mial wystarczajace dochody). Rok temu dochody

    i to jest wystarczajacy powod, zeby NATYCHMIAST wystapic do sadu o obnizenie
    alimentow.
    Wysokosc alimentow to nie jest bowiem rzecz stala i np. znaczne pogorszenie
    sytuacji zobowiazanego (Twojego meza)jest przeslanka do wystapienia o ich
    obnizenie.

    >Dodam jeszcze, ze nie
    > nastapil podzial majatku, byla zona mieszka z synem w jego domu, my
    > wynajmujemy mieszkanie.
    A to dlaczego? Nawet nie zdajecie sobie sprawy do jakich problemow potem
    dochodzi tylko dlatego, ze malzonkowie nie uregulowali swoich spraw po
    rozwodzie. Szczegolnie, ze sytuacja Twojego meza sie pogorszyla, a jego byla
    nawet nie zapytala, o co chodzi, tylko od razu naslala na niego komornika. A
    moze gdyby tak w ramach podzialu majatku sprzedac dom i ona z synem tez
    przenioslaby sie do mieszkania, to byloby z czego placic alimenty.

    > 3. Do kiedy moj maz bedzie musial placic alimenty?
    W takiej wysokosci dotad az nie zglosi sie do sadu o ich zmniejszenie i sad
    to rozpatrzy.
    Natomiast w ogole przynajmniej do uzyskania przez syna pelnoletnosci, ale
    zwykle do konca nauki (studiow), no chyba ze bedziecie mieli do czynienia z
    przypadkiem "wiecznego studenta". Takich sady nie traktuja juz powaznie.

    > 4. Czy w powyzszym wypadku trzeba sie ubiegac o sadowne zmniejszenie kwoty
    > alimentow,
    Tak, tak, trzeba sie ubiegac i to szybko.

    >czy tez fakt, ze nie sa w stanie wiecej sciagnac z dochodow
    > mojego meza, jest wystarczajace?
    Do zmniejszenia alimentow przed sadem tak, ale wczesniej, np. dla komornika,
    NIE MA ZADNEGO ZNACZENIA.

    > 5. Czy fakt, ze kwota sciagana jest mniejsza, niz wymagana sprawia, ze
    > zaleglosc gdzies sie zwieksza i sa liczone od niej odsetki od zadluzenia?

    Owszem, a na koncu MOZNA ZA TO TRAFIC DO WIEZIENIA, dlatego tak wazne jest
    natychmiastowe dopasowanie kwoty do mozliwosci Twojego meza i podzial
    majatku, w wyniku ktorego moze da sie wygospodarowac jakas kwote na zaplate
    zaleglych alimentow.
    > 6. Czy fakt, ze odstapil bylej zonie dom (w sensie zamieszkania, nie
    > wlasnosci), zeby zmniejszyc koszty jej utrzymania, a sam ponosi te koszty,
    > ma jakies znaczenie?
    Oczywiscie ze tak, ale trzeba to wszystko przedstawic sadowi. Zreszta moze
    wystarczy, ze po sprzedazy domu wykupi jej sie za nalezna jej polowe
    wartosci jakies wygodne mieszkanie.
    Pozdrawiam,
    Marta