  • 1. Data: 2005-02-18 11:15:58
    Temat: Telefon TPSA - zalzoenie linii, kwestia prawna
    Od: "Tangie" <tangie@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Witam,

    Mam chyba troche nietypowe pytanie. Otoz czy podpierajac sie odpowiednimi
    argumentami prawnymi, mozna przyspieszyc proces zakladania telefonu, np.
    przez wyjatkowe sytuacje, kiedy telefon w domu jest niezbedny i jego brak
    moze stanowic zagrozenie dla zdrowia. Chodzi o telefoniczne pomiary jakie
    wykonuja niektore przychodnie zdrowia i szpitale (kardiologia). Jest to
    bardzo wazne. Czy w takiej wyjatkowej sytuacji, prawo przewiduje jakokolwiek
    pomoc? Wiem ze technicznie telefon moze zostac zalozony od reki jednak TPSA,
    twierdzi ze takiej mozliwosci nie ma. Telefon jest niezbedny ze wzgledu na
    stan zdrowia czlonka domu.

    z gory dziekuje za odpowiedz,
    pzdr,

  • 2. Data: 2005-02-18 11:30:36
    Temat: Re: Telefon TPSA - zalzoenie linii, kwestia prawna
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Tangie wrote:

> [...]
    > reki jednak TPSA, twierdzi ze takiej mozliwosci nie ma. Telefon jest
    > niezbedny ze wzgledu na stan zdrowia czlonka domu.

    Ja bym w takim wypadku kupil przenosny...
    sa takie, ktore mozna do alarmupodlaczyc..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-18 11:45:26
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 lut o godzinie 12:30, na pl.soc.prawo, bo napisał(a):

    > Ja bym w takim wypadku kupil przenosny...

    Ja proponuje zainteresowanie się bodajże PT -
    Telefonia stacjonarna jest usługą powszechną, którą operator na żądanie
    musi realizować - i są takie zapisy - ale nie mam czasu tego szukać :(

    --
    Herbi
    18-02-2005 12:45:24

  • 4. Data: 2005-02-18 11:51:38
    Od: "Tangie" <tangie@WYTNIJ_TOwp.pl>

> [...]
    > Telefonia stacjonarna jest usługą powszechną, którą operator na żądanie
    > musi realizować - i są takie zapisy - ale nie mam czasu tego szukać :(

    A co to jest to 'PT'? I pod jakimi jeszcze haslami powienienem szukac takich
    zapisow prawnych?

    pzdr,

  • 5. Data: 2005-02-18 11:57:41
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 18 lut o godzinie 12:51, na pl.soc.prawo, Tangie napisał(a):

    > A co to jest to 'PT'? I pod jakimi jeszcze haslami powienienem szukac takich
    > zapisow prawnych?

    Prawo telekomunikacyjne

    --
    Herbi
    18-02-2005 12:57:40

  • 6. Data: 2005-02-19 04:58:49
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tangie napisał(a):

    > Wiem ze technicznie telefon moze zostac zalozony od reki jednak TPSA,
    > twierdzi ze takiej mozliwosci nie ma.

    Nie ma możliwości, żeby TPSA stwierdziła, że nie ma możliwości ;-)

    Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz. 1800)

    Art. 86. Przedsiębiorca wyznaczony nie może odmówić zawarcia umowy o
    świadczenie usługi powszechnej, poszczególnych usług wchodzących w jej
    skład lub usługi, o której mowa w art. 81 ust. 5, jeżeli użytkownik
    końcowy spełni warunki wynikające z regulaminu świadczenia usługi
    powszechnej.

    Art. 87. Umowa o świadczenie usługi powszechnej lub usługi, o której
    mowa w art. 81 ust. 5, powinna być zawarta w terminie 30 dni od dnia
    złożenia wniosku o jej zawarcie oraz określać w szczególności termin
    rozpoczęcia świadczenia usługi.

    Jedyna rozsądna droga - złozyc zamówienie na piśmie z potweirdzeniem
    odbioru. Po 30 dniach przysługuje skarga do URTiP-u

    M.