    Subject: Re: Szybkie sądy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Shrek <...@w...pl>
    Date: Tue, 12 Nov 2019 18:17:53 +0100

    W dniu 12.11.2019 o 14:57, J.F. pisze:

    > Spoko - przyda sie na emeryturze, bo przeciez z ZUS nie da sie przezyc :-)
    > ... o ile bedzie z karnymi odsetkami :-)

    Raczej wątpie - po pierwsze obstawiam, że do tego czasu zlikwidują
    powoda, po drugie nie po to "reformowali" sądy, żeby im teraz obywatel
    udowadniał, że po kolei p.o.remier napisał ustawę sprzeczną z prawem, a
    p.o.rezydent podpisał. Po trzecie nawet jak przywrócą, to idę o zakład
    że po prostu nie wypłacą i będzie kolejna sprawa o wypłatę należnego z
    mocy prawa odszkodowania.

    Po prostu mamy państwo bezprawia. Polecam ten przypadek każdemu, komu
    się wydaje, że państwo coś musi albo mu czegoś nie wolno. Otóż nie - tak
    działa to w państwie prawa. W republice banasiowej premier zgłosi ustawę
    jawnie sprzeczną z zasadą niedziałania wstecz i prawem UE oraz
    znieważającym słowem na k. do parlamentu, w komisji pełnomocnik nakłamie
    do protokołu, notariusz podpisze, a sąd uzna że nie może interpretować
    co ustawodawca ma na myśli, wyjaśnienia z prac komisji nie weźmie pod
    uwagę, lecenie w chuja uzna za dobrą monetę, a akty wyższe niż pisie
    prawo przekraczają jego kompetencje.

    Cóż wolałbym, żeby moje państwo po prostu przesterzegało prawa, które
    samo ustaliło. A tak... hak im smak. Niech ktoś kiedyś próbuje mi
    argumentować, że mam jakiekolwiek obowiązku wobec swojego państwa.
    Tymczasowo _mojego_ państwa nie ma. Nie czuje się w żadnym obowiązku
    wobec jego władz. I tą taktykę polecam każdemu - przynajmniej się nie
    zawiedziecie;)

    --
    Shrek