  • 11. Data: 2021-03-29 13:52:05
    Temat: Re: Szpital narodowy
    Od: Kviat

    W dniu 29.03.2021 o 11:57, Olin pisze:

    > Przy okazji zapytam, bo może ktoś wie, czy nieustraszeni żołnierze WOT
    > dalej liczą wolne łóżka? Sprawa jakoś się samowygasiła, a przecież ten
    > mistrzowski manewr na miarę Clausewitza miał odmienić oblicze szpitali
    > kowidowych.

    Teraz bawią się kompasami. Ale nie od instruktora narciarstwa.

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/sprzedawca-ogrodowyc
    h-grillow-wcisnal-wojsku-chinskie-kompasy-komentarze
    /2xqyypq

    "Wojska Obrony Terytorialnej zamówiły dla swoich żołnierzy tysiące
    profesjonalnych kompasów. Zamiast nich dostały niskiej jakości chińskie
    urządzenia dostępne na azjatyckich portalach aukcyjnych. Przetarg
    zorganizowała jednostka wojsk specjalnych Nil. Żołnierze mówią, że to,
    co dostali, to "plastikowe g...". Nil nie widzi problemu, a dowództwo
    WOT nabiera wody w usta. Sprawę bada prokuratura wojskowa."

    "Jednym z oferentów okazał się sprzedawca grillów i trampolin
    ogrodowych. Zaproponował armii chińskie kompasy, opisując je parametrami
    wojskowymi.

    Chociaż jego konkurenci sygnalizowali JW Nil, że kompasy nie odpowiadają
    wojskowym wymogom, sprzedawca grillów wygrał przetarg. Po udanej
    transakcji z kompasem, na której według naszych obliczeń zarobił krocie,
    sprzedawca grillów wygrał kolejny wojskowy przetarg - na latarki. Też
    chińskie."

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2021-03-29 14:20:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 13:52:05 +0200, Kviat napisał(a):

    > "Jednym z oferentów okazał się sprzedawca grillów i trampolin
    > ogrodowych. Zaproponował armii chińskie kompasy, opisując je parametrami
    > wojskowymi.

    Nie ma co narzekać, bo tych kompasów - przynajmniej nic na to nie wskazuje
    - nie przywieziono antonowem.
    Ciekawe, czy ten sprzedawca grillów i trampolin jest jakoś spokrewniony z
    Obajtkiem albo chociaż działa w fundacji Handicap.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 13. Data: 2021-03-29 16:13:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 26.03.2021 o 15:56, J.F. pisze:
> [...]
    >niepotrzebne. Ale z południowego na narodowy zabiera się personel.
    >Ktoś tu się na głowy pozamieniał.

    >"W czwartek wiceprezydentka stolicy Renata Kaznowska poinformowała w
    >SMS-ie wojewodę mazowieckiego Konstantego Radziwiłła o pozyskaniu do
    >Szpitala Narodowego 12 lekarzy i 15 pielęgniarek. Przekazała też, że
    >placówka straciła 11 etatów na rzecz Szpitala Narodowego"

    >"Pan wojewoda Konstanty Radziwiłł zgłosił wniosek o wprowadzenie
    >pełnomocnika dla szpitala na Solcu, który jest szpitalem patronackim
    >dla Szpitala Południowego. Głównym powodem jest sytuacja

    Jak rozumiem, to ten Poludniowy jest docelowo normalnym szpitalem,
    tyle ze planowano oddac za pol roku.
    Przyspieszono oddanie, czy moze oddano tymczasowo, i lozka dla
    covidowcow sa.

    >miejsc pacjentom w szpitalu tymczasowym. Jak dodał, Szpital
    >Południowy deklarował możliwość opieki nad ok. 300 pacjentami,
    >tymczasem opiekuje się 50. - A mamy sytuację taką, że karetki mają
    >problem ze znalezieniem miejsc dla pacjentów, więc ta sytuacja w
    >Warszawie, w stolicy kraju jest krytyczna - mówił minister zdrowia.
    >"
    >Ministrowi to chuja można zrobić bo trybunał stanu, ale wojewoda to
    >nie powinien odpowiadać karnie za sabotaż?

    W zasadzie, to by trzeba spytac, gdzie ta sama ilosc lekarzy
    zaopiekuje sie wieksza iloscia pacjentow.
    W Narodowym, czy Poludniowym.

    Ale jesli tenze Poludniowy personel ma, a pacjentow nie przyjmuje ...
    to o co tu chodzi ?

    J.

  • 14. Data: 2021-03-29 17:22:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]

    >odpowiadają wojskowym wymogom, sprzedawca grillów wygrał przetarg. Po
    >udanej transakcji z kompasem, na której według naszych obliczeń

    A ktos znajdzie przetarg? Co wojsko zamowilo, ile za ten kompas
    zaplacilo?

    A jak wyglada porzadny kompas w/g konkurencji i ile kosztuje ?

    >sprzedawca grillów wygrał kolejny wojskowy przetarg - na latarki. Też
    >chińskie."

    Uzywac, za rok naprawic na gwarancji.

    J.

  • 15. Data: 2021-03-29 18:19:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 16:13, J.F. pisze:

    > Jak rozumiem, to ten Poludniowy jest docelowo normalnym szpitalem, tyle
    > ze planowano oddac za pol roku.
    > Przyspieszono oddanie, czy moze oddano tymczasowo, i lozka dla
    > covidowcow sa.

    Łóżka są. Personelu nie ma, bo minister znacjonalizował i zabrał na
    narodowy.

    > W zasadzie, to by trzeba spytac, gdzie ta sama ilosc lekarzy zaopiekuje
    > sie wieksza iloscia pacjentow.
    > W Narodowym, czy Poludniowym.

    W sumie bez znaczenia. Na każdym z tymczasowych "nie ma potrzeby"
    większej ilości łóżek, bo najpierw muszą pacjenci przejść przez sor,
    którego tymczasówki nie mają. A na sorach nie ma presonelu, bo został
    zabrany na narodowy. I w ten oto soposó rozwiązano rozporządzeniem
    problem wolnych łóżek - nie potrzebne, bo nie ma pacjentów, pacjentów
    nie ma bo w karetkach siedzą. Genialne - co?

    > Ale jesli tenze Poludniowy personel ma, a pacjentow nie przyjmuje ... to
    > o co tu chodzi ?

    O to co powyżej. Personelu nie ma, pacjentów też nie, więc problem
    personelu mało palący.

    Powiem tak - obyście chuje zaznali coście uczynili. Choć ponoć na MSWiA
    rucy z pacjentami - zwalniają się łóżka kovidowe, bo winda sie zepsuła i
    przenoszą na inne odziały. Tochę to dziwne, bo skoro powodem jest
    zepsuta winda i nie ma czym wozić, to na logikę nie ma i jak wywozić -
    chyba że jest to jak w kabarecie winda zjazwowa a nie wjazdowa. No i nie
    bardzo wiadomo jak na inne odziały ich przeworzą, skoro tam wszystkie
    covidowe... Mam wrażenie, że zwalnia się miejsce dla zasłużonych...

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2021-03-29 19:42:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >Łóżka są. Personelu nie ma, bo minister znacjonalizował i zabrał na
    >narodowy.

    Hm ...
    https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/szpital-poludni
    owy-gotowy-do-leczenia-pacjentow-z-covid-19

    rzad twierdzi, ze to wojewoda szpital otworzyl.
    A moze nie calkiem "Wojewoda Mazowiecki wydał polecenie dla m.st.
    Warszawa - w zakresie organizacji i zapewnienia gotowości do
    działania szpitala tymczasowego w obiekcie budowanego Szpitala
    Południowego. "

    Wiec nie wiem - byl ten personel, czy go nie bylo ...

    A mozna tez wyczytac
    "Szpital tymczasowy został doposażony z Agencji Rezerw Materiałowych
    oraz w produkty zakupione w wyniku przekazanych Miastu przez Wojewodę
    środków - m.in. w 80 respiratorów, 300 kardiomonitorów, 15 aparatów do
    wysokoprzepływowej tlenoterapii donosowej, 15 przepływomierzy tlenu,
    80 szt. łóżek intensywnej terapii, 300 szt. dozowników do tlenu, 9
    stanowisk pomp infuzyjnych, aparat do USG, 2 aparaty do RTG, 3 aparaty
    do EKG. "

    To ile respiratorow ARM dala, a ile miasto kupilo za pieniadze
    wojewody ... gdzie i po ile ?

    P.S. co to za wysokoprzeplywowa tlenoterapia ?

> [...]
    >problem wolnych łóżek - nie potrzebne, bo nie ma pacjentów, pacjentów
    >nie ma bo w karetkach siedzą. Genialne - co?

    Ja tam nie wiem, ale normalnie to chyba szpitale dzielily lekarzy
    miedzy SOR i oddzialy.
    I tych SOR chyba teraz nie zlikwidowali ?

    No ale lekarz na SOR to sie pacjentem zajmuje sumarycznie moze
    kilkanascie minut - a pacjent na covid lezy w szpitalu dluzej.

> [...]
    >powodem jest zepsuta winda i nie ma czym wozić, to na logikę nie ma i
    >jak wywozić - chyba że jest to jak w kabarecie winda zjazwowa a nie

    Ja tam nie wiem, ale lzejsi pacjenci moga zejsc sami po schodach.

    >No i nie bardzo wiadomo jak na inne odziały ich przeworzą, skoro tam
    >wszystkie covidowe... Mam wrażenie, że zwalnia się miejsce dla
    >zasłużonych...

    Zasluzonych mozna izolowac ...

    J.

  • 17. Data: 2021-03-29 20:10:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :

    > A ktos znajdzie przetarg? Co wojsko zamowilo, ile za ten kompas
    > zaplacilo?
    >
    > A jak wyglada porzadny kompas w/g konkurencji i ile kosztuje ?

    Strona 32 zamówienia zawiera szczegóły kompasu odpowiadającego SILVA
    EXPEDITION S
    https://bip.awl.edu.pl/images/BIP/2019/PRZETARGI/605
    _SPRZET_SZKOLENIOWY/SIWZ_-_sprz%C4%99t_szkoleniowy_f
    inal_eod.pdf
    Cena nominalna silvy to 330PLN-ów. Dla wojska sprzedamy te chińskie,
    lepsze, za 900 ;-)

    Następna strona latarki taktyczne. Swoją drogą strasznie słabe.
    100-160 lumenów. Niemal tyle to w zegarku mam ;-) W momencie, gdy
    1000 lumenów nie jest już żadną kosmiczną technologią. Kto pisał to
    zamówienie?

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 18. Data: 2021-03-29 20:24:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 19:42, J.F. pisze:

> [...]
    > Warszawa - w zakresie organizacji  i zapewnienia gotowości do działania
    > szpitala tymczasowego w obiekcie budowanego Szpitala Południowego. "

    No otworzył. Zarządzeniem, że ma być;)

    > Wiec nie wiem - byl ten personel, czy go nie bylo ...

    Jakiś tam był. Wiceprezydent warszawy twierdził, że personel odszedł na
    narodowy.

    > To ile respiratorow ARM dala, a ile miasto kupilo za pieniadze wojewody
    > ... gdzie i po ile ?

    W sumie to nikt nie wie, ale to bez znaczenia. Bez personelu to burdel
    mozna z łóżkami otworzyć jak twierdził religa. Prorok jakiś...

    > P.S. co to za wysokoprzeplywowa tlenoterapia ?

    Chyba przez maseczke, bez wprowadzania w śpiączkę farmakologiczną. Ale
    głowy nie dam.

    > Ja tam nie wiem, ale normalnie to chyba szpitale dzielily lekarzy miedzy
    > SOR i oddzialy.
    > I tych SOR chyba teraz nie zlikwidowali ?

    Z pustego nie nalejesz. Skoro oddelegowali ich na narodowy, to na sorach
    i odziałach jest mniej.

    > Ja tam nie wiem, ale lzejsi pacjenci moga zejsc sami po schodach.

    Raczej nie, bo oni tych spod respiratorów przenoszą. Przynajmniej według
    artykułów, ale to się ogólnie kupy nie trzyma.

    > Zasluzonych mozna izolowac ...

    Dopóki nie potrzebują łapiducha z rurkmi. Nie po to są załużeni, żeby
    jak plebs zdychać w domach. Rząd się wyleczy...

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2021-03-29 20:24:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 13:52, Kviat pisze:
    > Teraz bawią się kompasami.

    To jest dość złożony problem. Jakbyś nie rozpisał przetargu zgodnie z
    naszą ustawą, to zaraz się znajdzie jakiś teoretyk. Jak opiszesz
    dokładnie, o co chodzi, to są podejrzenia, że pod określoną firmę
    zrobiono przetarg. Jak zbyt ogólnie, to znajdzie się ktoś, kto dostarczy
    badziewie.

    Inna sprawa, że to mają być kompasy. od lat używam tych chińskich i
    pokazują północ podobnie, jak te 10 razy droższe z polskich firm - które
    zresztą bywają też z chin importowane.

    --
    Robert Tomasik

  • 20. Data: 2021-03-29 21:01:10
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a) :

> [...]
    > dokładnie, o co chodzi, to są podejrzenia, że pod określoną firmę
    > zrobiono przetarg. Jak zbyt ogólnie, to znajdzie się ktoś, kto dostarczy

    W podanym przeze mnie linku do zamówienia publicznego wiele
    artykułów jest wymienionych konkretnie z nazwy producenta i modelu.
    Czasem z dopiskiem "lub podobne".

    > Inna sprawa, że to mają być kompasy. od lat używam tych chińskich i
    > pokazują północ podobnie, jak te 10 razy droższe z polskich firm - które
    > zresztą bywają też z chin importowane.

    Często tylko jest zmienione logo na obudowie. W tym samym garażu
    robią dla tzw. renomowanej firmy i z logo niszowej firmy za 1/3 ceny :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65