  • 1. Data: 2021-03-23 07:32:09
    Temat: Polish writer charged for calling President Duda a 'moron' [BBC]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-56491949
    > Polish writer Jakub Zulczyk charged for calling President Duda a
    > 'moron'
    > ; Published 2 hours ago
    >
    > A popular Polish writer and journalist could face up to three years in
    > prison for calling President Andrzej Duda a "moron" in a Facebook post
    > in November.
    > Jakub Zulczyk accused Mr Duda of failing to understand the US
    > electoral process in a tweet to Joe Biden.
    > Mr Duda's tweet stopped short of recognising his victory, pending
    > Electoral College confirmation, but hailed his "successful campaign".

    Kto z dwóch wymienionych jest większym idiotą *na grupie PRAWO*?

    *Długa* praktyka to nie pedantycznie legalistyczna interpretacja
    obowiązującej litery prawa.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-03-23 10:21:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-56491949

    >Kto z dwóch wymienionych jest większym idiotą *na grupie PRAWO*?

    >*Długa* praktyka to nie pedantycznie legalistyczna interpretacja
    >obowiązującej litery prawa.

    Ale o co chodzi?

    Zrozumienie procesu wyborow w USA jest o tyle ciezkie, ze ... kiedy
    Biden wygral wybory, i kiedy nalezalo mu pogratulowac zwyciestwa ?
    A jakby sie okazalo, ze jednak przegral?

    Wiec tu Duda sie dosc dyplomatycznie zachowal, zreszta mozna
    pogratulowac po zaprzysiezeniu - gdy juz zapomni kto mu pierwszy
    gratulowal wygranej.

    A prezydent ... specjalnie chroniony w naszym KK.
    Inni to tak ogolnie chronieni ...

    A tak swoja droga - znajdziemy gdzies statystyki ile spraw rocznie
    jest z tego art ?

    J.

  • 3. Data: 2021-03-23 20:13:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 23.03.2021 07:32, A. Filip wrote:
    > https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-56491949

    > Kto z dwóch wymienionych jest większym idiotą *na grupie PRAWO*?
    >
    > *Długa* praktyka to nie pedantycznie legalistyczna interpretacja
    > obowiązującej litery prawa.

    To nie było znieważenie, tylko diagnoza:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C
    5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

    MSPANC

  • 4. Data: 2021-03-23 20:39:01
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Uncle Pete w

    > To nie było znieważenie, tylko diagnoza:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C
    5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

    Dobre.

    "W socjalizacji mogą nabywać zaburzeń osobowościowych, ze względu na
    atmosferę otoczenia i stosunek innych."

    Ktoś stoki otworzył, ale ktoś śnieg ukradł -- nie można pohasać, atmosfera
    nie teges...

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2021-03-24 04:23:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-03-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zrozumienie procesu wyborow w USA jest o tyle ciezkie, ze ... kiedy
    > Biden wygral wybory, i kiedy nalezalo mu pogratulowac zwyciestwa ?

    Nie musi się na procedurach wyborczych w usiech znać, ale doradców to
    sobie chyba sam dobiera?

    > A jakby sie okazalo, ze jednak przegral?

    Ale nie przegrał, a innie mieli ten sam dylemat i jakoś potrafili
    poprawnie się zachować tj. trafnie wytypować. Innymi słowy, ktoś nie
    poradził sobie z sytuacją.

    > Wiec tu Duda sie dosc dyplomatycznie zachowal, zreszta mozna
    > pogratulowac po zaprzysiezeniu - gdy juz zapomni kto mu pierwszy
    > gratulowal wygranej.

    No właśnie chyba nie bardzo.

    > A prezydent ... specjalnie chroniony w naszym KK.
    > Inni to tak ogolnie chronieni ...

    Pytanie pomocnicze, jakbyś chciał być poważanym prezydentem, z klasą,
    charzmą, i innymi takimi, to pozwalałbyś aby ciagali ludzi po sądach za
    nazwanie Cię w ten czy inny sposób?
    Z drugiej strony, nawet według Wyborczej,PAD wcale nie musiał o tym
    pozwie wiedzieć.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2021-03-24 11:20:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 23 Mar 2021 20:13:14 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > To nie było znieważenie, tylko diagnoza:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Niepe%C5%82nosprawno%C
    5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

    Ale przy okazji Żulczyk ujawnił tajemnicę państwową.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-03-24 13:49:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-03-23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    > https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-56491949

    >Nie musi się na procedurach wyborczych w usiech znać, ale doradców to
    >sobie chyba sam dobiera?

    A co - doradca powie, kto wygral ?

    >Ale nie przegrał, a innie mieli ten sam dylemat i jakoś potrafili
    >poprawnie się zachować tj. trafnie wytypować. Innymi słowy, ktoś nie
    >poradził sobie z sytuacją.

    Albo wlasnie bardzo dyplomatycznie sobie poradzil.

    >No właśnie chyba nie bardzo.

    Poczekamy, zobaczymy.
    Nauczka na przyszlosc ... pogratulowac udanej kampani i przesłać
    życznenia szybkiego potwierdzenia wyboru?

    Czy profilaktycznie wyslac depesze gratulujące wyboru do obu ? :-)

    >Pytanie pomocnicze, jakbyś chciał być poważanym prezydentem, z klasą,
    >charzmą, i innymi takimi, to pozwalałbyś aby ciagali ludzi po sądach
    >za
    >nazwanie Cię w ten czy inny sposób?

    No ale to nie jego wina, ze taka ustawa.

    >Z drugiej strony, nawet według Wyborczej,PAD wcale nie musiał o tym
    >pozwie wiedzieć.

    To nie pozew - to oskarzenie. Z urzedu. Z urzedu prokuratora, nie
    prezydenta

    Ale zeby byc obiektywnym
    https://www.gazetaprawna.pl/wiadomosci/artykuly/1037
    778,wyrok-za-zniewazenie-prezydenta-komorowskiego.ht
    ml
    https://www.dziennikwschodni.pl/lublin/mieszkaniec-l
    ecznej-skazany-za-zniewazenie-prezydenta-komorowskie
    go,n,1000187343.html
    https://www.newsweek.pl/polska/sad-umorzyl-sprawe-zn
    iewazenia-prezydenta-przez-tworce-antykomor/cej63j9

    https://www.rp.pl/artykul/967449-Trzy-lata-wiezienia
    -za-obraze-Bronislawa-Komorowskiego-.html

    J.

  • 8. Data: 2021-03-24 14:30:21
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 24 Mar 2021 13:49:59 +0100, J.F. napisał(a):

    > A co - doradca powie, kto wygral ?

    Doradca powie, jak się zachowywać na szeroko rozumianych salonach.
    Nie wszędzie obowiązuje podobna etykieta, jak w licznych domach i willach
    Daniela, wszystko mogę ukraść, Obajtka.

    > Albo wlasnie bardzo dyplomatycznie sobie poradzil.

    Niewątpliwie. Biden do dziś nie zadzwonił do Maliniaka.
    Ciekawe, czy kiedykolwiek zadzwoni, ale może chociaż uda się zaczaić przy
    windzie w ONZ - w tym dobra zmiana ma już praktykę - i wtedy media wyklęte
    będą piać o serdecznym spotkaniu z przywódcą USA.

    Pan minister Zbigniew Rau miał więcej szczęścia, bo nowy sekretarz stanu
    Antony Blinken w końcu do niego zadzwonił. Wprawdzie był 46. na liście - po
    m.in. Salwadorze, Hondurasie i Wietnamie - ale mimo wszystko numer zna.

    Aha, podobnym wyrafinowaniem popisał się Putin, ale wszak to właśnie od
    niego misiewicze czerpią wzorce, nie tylko w dziedzinie dyplomacji.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-03-24 16:23:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Doradca powie, jak się zachowywać na szeroko rozumianych salonach.
    >Nie wszędzie obowiązuje podobna etykieta, jak w licznych domach i
    >willach
    >Daniela, wszystko mogę ukraść, Obajtka.

    No ale jak sie zachowywac, gdy Amerykanie sami przez miesiac nie
    wiedza, kto wygral, a tak w zasadzie to sprawa nie jest jeszcze pewna
    do ostatniego glosowania elektorow.

> [...]
    >wyklęte
    >będą piać o serdecznym spotkaniu z przywódcą USA.

    No wiesz - on ma ok 150 panstw do zadzwonienia.

> [...]
    >liście - po
    >m.in. Salwadorze, Hondurasie i Wietnamie - ale mimo wszystko numer

    Ja tam nie wiem jakie w dyplomacji zwyczaje - ale moze nowy minister
    dzwoni do innych ministrow i mowi "halo, ja tu teraz sprawuje urzad,
    co tam u was slychac".

    A Prezydent .. ma dzwonic i sie chwalic?
    No dobra, do zasluzonego sojusznika moglby :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-03-24 18:07:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 24.03.2021 11:20, Olin wrote:

    5%9B%C4%87_intelektualna_w_stopniu_lekkim

    > Ale przy okazji Żulczyk ujawnił tajemnicę państwową.

    I właśnie za to oberwał, a nie jakieś znieważenie.