  • 21. Data: 2021-03-29 21:33:20
    Temat: Re: Szpital narodowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:60621b5f$0$520$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 29.03.2021 o 13:52, Kviat pisze:

    >To jest dość złożony problem. Jakbyś nie rozpisał przetargu zgodnie z
    >naszą ustawą, to zaraz się znajdzie jakiś teoretyk. Jak opiszesz
    >dokładnie, o co chodzi, to są podejrzenia, że pod określoną firmę
    >zrobiono przetarg. Jak zbyt ogólnie, to znajdzie się ktoś, kto
    >dostarczy
    >badziewie.

    >Inna sprawa, że to mają być kompasy. od lat używam tych chińskich i
    >pokazują północ podobnie, jak te 10 razy droższe z polskich firm -
    >które
    >zresztą bywają też z chin importowane.

    Magnesy Chinczycy robia dobre, ale czy dali taki w tym kompasie ...
    kiepski chyba tez wystarczy.

    Nie wiem czy wojsko potrzebuje jeszcze w miare dokladnego kompasu, ale
    patrzac na te zdjecia:
    -lusterko ... jest,
    -przyrzady do namierzenia - chyba sa,
    -szczelina do namierzania ... jakby za mala.
    -blokada igly - brak,
    -farba swiecaca w nocy - nie wiadomo.
    -solidnosc ogolna ... trudno powiedziec, ile to "padnij" wytrzyma.

    J.

  • 22. Data: 2021-03-29 22:35:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 21:01, Zbynek Ltd. pisze:
    > Często tylko jest zmienione logo na obudowie. W tym samym garażu robią
    > dla tzw. renomowanej firmy i z logo niszowej firmy za 1/3 ceny

    To dość częsta praktyka. Ba, czasem te za 1/3 ceny są dokładnie takie
    same. Takim przykładem mogą być wiertarki BOSCH i młotowiertarki HILTI.
    Na licencji produkowali to w węgierskiej firmie. Potem firma na tych
    samych maszynach i z tych samych komponentów zaczęła robić te urządzenia
    pod własną firmą, ale nikt tego nie kupował, bo nie było firmowe.
    Oszuści zrozumieli i sprzedawali to naklejają znak firmowy. Szło jak
    "ciepłe bułeczki".

    --
    Robert Tomasik

  • 23. Data: 2021-03-29 22:36:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29.03.2021 o 21:33, J.F. pisze:

    > Nie wiem czy wojsko potrzebuje jeszcze w miare dokladnego kompasu, ale
    > patrzac na te zdjecia

    Rzecz w tym, że jak zapłacą 10 razy więcej, to niekoniecznie coś innego
    dostaną.

    --
    Robert Tomasik

  • 24. Data: 2021-03-29 22:45:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. napisał(a) :

    >Strona 32 zamówienia zawiera szczegóły kompasu odpowiadającego SILVA
    >EXPEDITION S
    >https://bip.awl.edu.pl/images/BIP/2019/PRZETARGI/60
    5_SPRZET_SZKOLENIOWY/SIWZ_-_sprz%C4%99t_szkoleniowy_
    final_eod.pdf
    >Cena nominalna silvy to 330PLN-ów. Dla wojska sprzedamy te chińskie,
    >lepsze, za 900 ;-)

    Taki ?
    https://8a.pl/kompas-silva-expedition-s

    To powiem tak - ten chinski z artykulu, to jakas bardzo bliska kopia.
    A Silva ... to jest na oko przekret na kliencie.

    Aczkolwiek ... podoba mi sie ta smycz z podzialka. Ale placic za to
    250zl?
    Bo kompas to tych 30zl moze i warty.

    No dobra - sa niuanse - skala deklinacji, (in)klinometr, krzywomierz
    ... co za krzywomierz?
    I czemu do skali 1:40000 ?

    To jest ten przetarg?
    Bo to nie WOT, tylko Akademia Wojsk Ladowych, a zamowiono ... 45
    sztuk.

    No dobra - takie bylo zamowienie - a co kupili i za ile ?

    >Następna strona latarki taktyczne. Swoją drogą strasznie słabe.
    >100-160 lumenów. Niemal tyle to w zegarku mam ;-) W momencie, gdy
    >1000 lumenów nie jest już żadną kosmiczną technologią. Kto pisał to
    >zamówienie?

    A moze wojsku wcale 1000 lm niepotrzebne?
    A tu przeciez nie tyle wojsko, co AWL do szkolen.

    P.S. Poz 24 "Zegarek z komputerem garmin feniks 5plus lub równoważny
    [...]
    Wydajność baterii:4 do 7 dni w trybie zegarka, do 4 godzin w trybie
    GPS z odtwarzaniem muzyki (zależnie od ustawień) "

    J.

  • 25. Data: 2021-03-29 23:02:55
    Od: Kviat

> [...]
    > dokładnie, o co chodzi, to są podejrzenia, że pod określoną firmę
    > zrobiono przetarg. Jak zbyt ogólnie, to znajdzie się ktoś, kto dostarczy

    Faktycznie, to dość złożony problem.
    Harcerze kupują kompasy.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 26. Data: 2021-03-30 00:00:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Faktycznie, to dość złożony problem.
    >Harcerze kupują kompasy.

    No ale taki problem.

    Chcialbys np VW Passat, ale nie mozesz tak napisac.
    Zreszta - moze nie musi byc passat, moze byc cos podobnego, ale akurat
    passat ci pasuje.

    Wiec musisz sie rozpisac czego naprawde chcesz, zeby ci malucha nie
    wcisneli.
    Dlugosc 480-520cm, szerokosc, wysokosc, rozstaw osi, odleglosc od
    pedalu hamulca do krawedzi tylnej kanapy, itp..

    J.

  • 27. Data: 2021-03-30 13:32:51
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 29 Mar 2021 20:10:25 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

> [...]
    > 100-160 lumenów. Niemal tyle to w zegarku mam ;-) W momencie, gdy
    > 1000 lumenów nie jest już żadną kosmiczną technologią. Kto pisał to

    Kolega albo krewny tego, kto miał wygrać przetarg.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 28. Data: 2021-03-30 21:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Bez personelu to burdel
    > mozna z łóżkami otworzyć jak twierdził religa.

    Ja protestuje.
    W burdelu personel to podstawa! ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Stanęliśmy na skraju przepaści,

  • 29. Data: 2021-03-30 21:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Zbynek Ltd. s...@p...onet.pl ...

> [...]
    > 100-160 lumenów. Niemal tyle to w zegarku mam ;-) W momencie, gdy
    > 1000 lumenów nie jest już żadną kosmiczną technologią. Kto pisał to

    To jaka ty masz baterie w tym zegarku? ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 30. Data: 2021-03-30 22:27:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.03.2021 o 21:59, Budzik pisze:

    > Ja protestuje.
    > W burdelu personel to podstawa! ;-)

    Ale do burdelu łatwiej pozyskać.

    Respiratory się w wawie skończyły, statystyki narodowego się nie
    pojawiły. Widocznie jeszcze nie czas na osiąganie zaplanowanej pojemności...

    --
    Shrek