  • 71. Data: 2006-02-13 02:04:06
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Za używanie wbrew licencji mogą Cię ścigać cywilnie, ale to nie
    > interesuje policji - a wszelkie inne "kontrole" można wywalać na zbity pysk.

    Eee... Czy Policja o tym wie?

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 72. Data: 2006-02-13 03:41:08
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > A kto to jest "Arek"? ;-)

    Niedawno wystapil w "Najslabszym ogniwie", prawnik z jakiegos tam miasta,
    niestety nie zapamietalem z ktorego. Pamietam natomiast, jak nie umial
    odpowiedziec na pytanie z laciny, bezposrednio zwiazane z prawem. Moze ktos
    to pamieta?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 73. Data: 2006-02-13 10:04:14
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Dzieki za odpowiedz, mniej wiecej to co napisales obecnie uwazam.
    Dodam, ze wlasnie dzwonilem (dwa razy) do infolinii MS i oto co mi
    opiedziano:

    Aby sprzedac/kupic licencje OEM musi w komplecie byc:

    1. faktura lub um kupna-sprzedazy
    2. hologram
    3. podrecznik
    4. nosnik
    5. komputer (caly zestaw komputerowy, na ktorym jest uzywany system
    operacyjny)

    Aby posiadac taki system legalnie (a nie sprzedawac go) wystarcza mi dwa
    sposrod pkt. 1-4 i punkt 5.

    Przy czym zestaw komuterowy to obudowa z zasilaczem, procesor, plyta
    glowna i dysk (pamieci nie ma w tym skladzie). No i jesli cokolwiek z
    tego zestawu sie popsuje, to licencja OEM przestaje dzialac. Trzeba
    kupic nowa, albo trzeba bylo pomyslec wczesniej i kupic wersje boksowa.
    Moim zdadniem to jest granda, bo to znaczy, ze jesli mi sie popsuje
    procesor, zasilacz lub plyta warte kilkadziesiat zlotych, to trace
    dodatkowo tez system za trzysta kilkadziesiat zlotych. Ciekawe, ze
    sprzedawcy w pieknych sklepach z komuterami tego tak jasno nie mowia, na
    pewno mieliby duzo klientow na taki bubel.

  • 74. Data: 2006-02-13 10:07:38
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Dodam jeszcze, ze w sklad komputera wchodza te wymienione elementy czyli
    obudowa z zasilaczem, plyta gl., procesor i dysk jesli chodzi o jego
    eksploatacje. Bo, zeby sprzedawac taka licencje OEM to musze do tego
    miec jeszcze cala reszte sprzetu - czyli na przyklad pamiec i karte
    graficzna. Jak jest z klawiatura, myszka i monitorem to nie wiem, bo nie
    pytalem tak szczegolowo.

  • 75. Data: 2006-02-13 10:16:07
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >popsuje procesor, zasilacz lub plyta warte kilkadziesiat zlotych, to trace
    >dodatkowo tez system za trzysta kilkadziesiat zlotych.

    Czytałem na róznych grupach, bardziej komputerowych, że w praktyce wystarczy
    jeden telefon do M$, wyjasnienie miłej pani sytuacji i po problemie. :)
    Widać oficjalne stanowisko jest inne...
    pozdrawiam

  • 76. Data: 2006-02-13 10:33:27
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Huckleberry napisał(a):

> [...]
    > jeden telefon do M$, wyjasnienie miłej pani sytuacji i po problemie. :)

    No to sobie zadzwonilem trzeci raz. Bo mnie nurtowala kwestia
    rejestracji oprograwmowania. I przy okazji ta trzecia pani powiedziala,
    ze w przyapdku WinXP faktycznie tylko plyta glowna musi byc niezmienna.
    Natomiast w zadnej dotychczasowej licencji nie bylo tak, ze kazda z tych
    pieciu czesci (obudowa, zasilacz, procesor, dysk i pl. glowna) musialy
    byc niezmienne. W starszych licencjach wystarczylo, zeby jedna z tych
    pieciu byla niezmienna.
    Jednym slowem druga pani mnie oszukala mowiac, ze musze miec w swoim
    kompie wszytkie 5 niezmiennych czesci.
    To jest jak dla mnie kompromitacja. Zapytalem czy moglbym jakakolwiek
    interpretacje ich wlasnej licencji otrzymac na pismie, to mi
    powiedziala, ze nie. I jeszcze mi powiedziala ta ostatnia pani, ze w
    ostatecznosci moj prawnik moglby sie oprzec na jakichs tam przeslankach
    i w przypadku nawet pozornego zlamania umowy licencyjnej i tak z
    Microsoftem bym wygral. Czyz to nie smieszne?
    Wielkie akcje uswiadamiajace o legalnosci oprogramowania, a tymczasem
    sam Microsoft tak swoje licencje uklada i takich udziela informacji, ze
    polowa uzytkonikow nie wiedzac o tym dziala na granicy prawa, a byc moze
    nawet poza nia, choc opieraja sie na wykladni Microsoftu. Zenada.

  • 77. Data: 2006-02-13 11:02:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik maciek napisał:
    [..]
    > sam Microsoft tak swoje licencje uklada i takich udziela informacji, ze
    > polowa uzytkonikow nie wiedzac o tym dziala na granicy prawa, a byc moze
    > nawet poza nia, choc opieraja sie na wykladni Microsoftu. Zenada.

    To wbij sobie wreszcie do głowy, że jedynym, który tu narusza prawo jest
    M$ bo ordynarnie oszukuje ludzi wmawiając im, że sprzedaje licencje na
    używanie programów.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 78. Data: 2006-02-13 11:58:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > legalnosc posiadanej wersji windowsa potwierdzaja dwa elementy z trzech:
    > - dowod zakupu(faktura lub paragon)
    > - oryginalny nosnik(plyta cd)
    > - naklejka z numerem seryjnym
    > czyli nie jest ci potrzebny dowod zakupu gdy posiadasz nosnik i masz
    > naklejona na obudowie naklejke

    bzdura

  • 79. Data: 2006-02-13 12:20:05
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > bzdura
    To byla bardzo gleboka wypowiedz. Wedlug pan z infolinii microsoftu
    (trzech z ktorymi rozmawialem dzis) wystarcza faktycznie dwa elementy, z
    czterech:
    - dowod zakupu: faktura lub umowa k/s,
    - hologram,
    - nosnik,
    - podrecznik
    Czyli faktycznie dowod zakupu nie jest niezbedny o ile w sumie ma sie
    dwa inne elementy.
    A przy okazji czy nie sadzisz, ze tak po prostu napisac 'bzdura' to
    chamstwo?

  • 80. Data: 2006-02-13 12:25:24
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl>

    > Wedlug pan z infolinii microsoftu (trzech z ktorymi rozmawialem dzis)
    > wystarcza faktycznie dwa elementy, z czterech:
> [...]

    To wynika stąd że mozna "rozmnożyć" legalne wersje? ;)
    Jedna osoba ma dwie pierwsze rzeczy, a druga dwie pozostałe.
    pozdrawiam