  • 1. Data: 2007-04-11 18:57:08
    Temat: Swiadectwo pracy - uprzejmie prosze o pomoc w wypelnieniu
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Witam

    Czy ktos z Was potrafi odpoiednio wypelnic ten dokument ? Niestety, nie znam
    sie na tym, a jest mi to potrzebne "na wczoraj", stad nie moze byc bledow w
    tym dokumencie.
    Chodzi o samotna matke, ktora byla na urlopie wychowawczym przez okres 3
    lat. Swiadectwo pracy jest jednym z dokumentow, ktore jest potrzebne do
    zlozenia wniosku o przyznanie statusu bezrobotnego i uzyskanie zasilku.
    Bardzo prosze o pomoc. Kontakt tutaj, lub na priv.

    Dziekuje.

    P.
    r...@o...pl

  • 2. Data: 2007-04-11 22:09:36
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zasilku.
    > Bardzo prosze o pomoc. Kontakt tutaj, lub na priv.

    Do sporządzenia świadectwa pracy konieczny jest wgląd w akta osobowe
    pracownika i trudno prowadzić wszystkie uzgodnienia "od a do z"
    korespondencyjnie. Może pomógłby kadrowiec z sąsiedniej firmy?
    Aby uzyskać zasiłek dla bezrobotnych po zarejestrowaniu w urzędzie
    pracy, rozwiązanie umowy o pracę nie może być "na mocy porozumienia
    stron", nie może też być rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę,
    bez wypowiedzenia, z winy pracownika.

    Pozdr

    --
    wa

  • 3. Data: 2007-04-12 14:55:23
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Do sporządzenia świadectwa pracy konieczny jest wgląd w akta osobowe
    > pracownika i trudno prowadzić wszystkie uzgodnienia "od a do z"
    > korespondencyjnie. Może pomógłby kadrowiec z sąsiedniej firmy?

    Niekoniecznie. Znieczulica.

> [...]
    > pracy, rozwiązanie umowy o pracę nie może być "na mocy porozumienia
    > stron", nie może też być rozwiązanie umowy o pracę przez pracodawcę,

    Osoba fizyczna konczy swoja dzialalnosc, jednoczesnie konczy sie tez urlop
    macierzynski osoby zarejestrowanej.
    Czy wtedy przysluguje ?

    --
    P.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 4. Data: 2007-04-12 21:49:24
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Niekoniecznie. Znieczulica.

    Nawet jeżeli zatrudnia się tylko 1 pracownika, to trzeba się znać na
    prowadzeniu spraw kadrowych lub zatrudnić kadrowca lub przynajmniej
    okazjonalnie korzystać z konsultacji kadrowca.

    > Osoba fizyczna konczy swoja dzialalnosc, jednoczesnie konczy sie tez
    urlop
    > macierzynski osoby zarejestrowanej.
    > Czy wtedy przysluguje ?

    We wstępnym poście pisałeś, że pracownica kończy 3-letni urlop
    wychowawczy, teraz piszesz, że kończy urlop macierzyński, a to są 2
    różne urlopy.
    To, że osoba fizyczna kończy działalność, nie oznacza, że może z dnia
    na dzień zwolnić pracownika. Muszą być zachowane odpowiednie
    procedury: wypowiedzenie umowy o pracę (2-tygodniowe, 1-miesięczne lub
    3-miesięczne), 3-miesięczne wypowiedzenie może być skrócone do
    1-miesięcznego + odszkodowanie za 2 miesiące.

    Opis sporządzania świadectwa pracy oraz wzór druku:
    http://www.e-kadry.com.pl/index.php?option=com_conte
    nt&task=view&id=193&Itemid=121

    Linki do innych komentarzy można uzyskać po wpisaniu "wzór świadectwa
    pracy" na stronie www.google.pl/ .

    Pozdr

    --
    wa