  • 1. Data: 2007-04-11 16:25:46
    Temat: Nie chce oddac porzyczonych rzeczy
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Pozyczylem kiedys z dobrego serca znajomemu komputer i gotowke. Poklucilismy
    sie i nie chce teraz oddac. Nagralem na wszelki wypadek rozmowe przez
    telefon gdy rozmawiamy o tym ze mu porzycze .Czy taka rozmowa wystarczy za
    dowod i jest duza szansa na wygranie sprawy?

  • 2. Data: 2007-04-11 16:29:12
    Temat: Re: Nie chce oddac porzyczonych rzeczy
    Od: "Adam" <A...@w...pl>

    Czy porzyczka "na slowo" i w razie sadzenia sie udowodni ze porzyczka mial
    miejsce jest traktowana jako normalna porzyczka ktora porzyczkobiorca musi
    oddac?

  • 3. Data: 2007-04-11 16:36:15
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Adam" <A...@w...pl> napisał
    > Czy porzyczka "na slowo" i w razie sadzenia sie udowodni ze porzyczka mial
    > miejsce jest traktowana jako normalna porzyczka ktora porzyczkobiorca musi
    > oddac?

    Tak, jest to też umowa prawnie wiążąca (poszukaj umowa pożyczki w kodeksie
    cywilnym).

  • 4. Data: 2007-04-11 16:41:15
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

> [...]
    > telefon gdy rozmawiamy o tym ze mu porzycze .Czy taka rozmowa wystarczy za
    > dowod i jest duza szansa na wygranie sprawy?

    Problemem jest art. 720 par. 2 KC:
    "Umowa pożyczki, której wartość przenosi pięćset złotych, powinna być
    stwierdzona pismem."

    Generalnie szansa jest jednak niemala. Jesli z tresci rozmowy wynikaja jasno
    warunki pozyczki oraz nie bedzie problematyczne potwierdzenie tozsamosci
    rozmawiajacego (aby nie narazac sie na koszty, zapewne sam potwierdzi
    autentycznosc rozmowy) to nie powinno byc problemow. Jakby nie patrzec,
    powyzszy zapis moze byc co najwyzej podstawa do uniewaznienia umowy, czyli
    rzeczy i tak wroca do Ciebie.

    Jaki byl termin zwrotu rzeczy oraz kiedy wystapiles z zadaniem ich zwrotu?
    (art. 723 "Jeżeli termin zwrotu pożyczki nie jest oznaczony, dłużnik
    obowiązany jest zwrócić pożyczkę w ciągu sześciu tygodni po wypowiedzeniu
    przez dającego pożyczkę.").

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-04-11 18:09:15
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > telefon gdy rozmawiamy o tym ze mu porzycze .Czy taka rozmowa wystarczy za
    > dowod i jest duza szansa na wygranie sprawy?

    Nie wiedziałeś ze pożyczyć a nie mieć to dokładnie to samo. To już wiesz.
    Również nie należy żyrować komuś pożyczki, nie składać żadnych oświadczeń w
    czyimś imieniu, Nie poręczać za nikogo. Nie należy również kupować rzeczy
    których nie ma, na przykład mieszkania w niewybudowanym domu. Tomek

  • 6. Data: 2007-04-11 18:51:07
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał
    > Nie wiedziałeś ze pożyczyć a nie mieć to dokładnie to samo. To już wiesz.
    > Również nie należy żyrować komuś pożyczki, nie składać żadnych oświadczeń
    > czyimś imieniu, Nie poręczać za nikogo.

    Trzeba być ostrożnym. Ale, gdyby tego nie było całkiem, zniknęła by spora
    część możliwości obrotu gospodarczego i zawierania umów cywilnych.

  • 7. Data: 2007-04-12 10:10:58
    Od: Marek Witbrot <m...@x...poczta.onet.pl>

    Tomek napisał(a):

> [...]
    > czyimś imieniu, Nie poręczać za nikogo. Nie należy również kupować rzeczy
    > których nie ma, na przykład mieszkania w niewybudowanym domu. Tomek

    Skąd ty się wziąłeś? Nie wydajesz też niezarobionych jeszcze pieniędzy?

    --
    Marek Witbrot

    www.ecdis.pl

  • 8. Data: 2007-04-12 18:57:35
    Temat: Re: Nie chce oddac pozyczonych rzeczy
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    Adam napisał(a):
> [...]
    > rozmowe przez telefon gdy rozmawiamy o tym ze mu porzycze .Czy taka
    > rozmowa wystarczy za dowod i jest duza szansa na wygranie sprawy?

    Poprawilem blad ortograficzny w pozyczce, bo mi wlosy deba stanely:-(

    wszyscy o kasie, wiec ja o kompie.
    jesli masz dowody, ze komupter stanowi Twoja wlasnosc i go pozyczyles
    (a nie np. darowales czy sprzedales) to spokojnie mozesz zawiadomic
    prokurature o przestepstwie przywlaszczenia powierzonej mu rzeczy
    (art. 284 par. 2 k.k.).

    Wydaje sie, ze wskazane byloby, zebys wczesniej, listem poleconym
    wezwal delikwenta do zwrotu komputera i pieniadzy w okreslonym
    terminie pod rygorem podjecia krokow prawnych. Moze zadziala bez
    prokuratora...

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 9. Data: 2007-04-12 19:00:34
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

> [...]
    > wezwal delikwenta do zwrotu komputera i pieniadzy w okreslonym
    > terminie pod rygorem podjecia krokow prawnych. Moze zadziala bez

    Nie wskazane tylko konieczne! Jesli byla to pozyczka bezterminowa to osoba
    uzytkujaca te rzeczy ma swiete prawo ociagac sie ze zwrotem do 6 tygodni od
    wezwania do zwrotu...

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 10. Data: 2007-04-13 17:44:58
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał
    > pozyczyles (a nie np. darowales czy sprzedales) to spokojnie mozesz
    > zawiadomic prokurature o przestepstwie przywlaszczenia powierzonej mu
    > rzeczy (art. 284 par. 2 k.k.).

    Czy świadome nie spłacenie k r e d y t u można zakwalifikować jako
    przywłaszczenie środków pieniężnych?
    A co z p o ż y c z k ą gotówkową?