  • 1. Data: 2006-08-15 22:14:48
    Temat: Stylizacja paznokci
    Od: "Irman" <i...@i...sosnowiec.pl>

    Właśnie skończyłam kurs stylizacji paznokci i uzyskałam dyplom do
    wykonywania tego zawodu. Chciałabym póki co ograniczyć się do kilkunastu
    zabiegów miesięcznie, wykonując je w domu klientek, u siebie w domu, lub
    ewentualnie wynajmując kawałek przestrzeni w gabinecie fryzjerskim lub
    kosmetycznym.
    Zastanawiam się czy muszę w tym celu od razu rejestrować moją działalność?
    Czy może mogę przez pewien okres, lub do przekroczenia jakiejś minimalnej
    kwoty uzyskiwanego dochodu pracować bez zgłaszania tego w Urzędzie
    Skarbowym, ZUSie, itd... Będę wdzięczna za podanie przy odpowiedzi na moje
    pytanie, także podstaw prawnych mówiących o tym zagadnieniu.
    DZIĘKUJĘ!!!
    Roxi

  • 2. Data: 2006-08-16 07:00:03
    Temat: Re: Stylizacja paznokci
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "Irman" <i...@i...sosnowiec.pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawiam się czy muszę w tym celu od razu rejestrować moją działalność?

    Tak

    Angie

  • 3. Data: 2006-08-16 09:12:48
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > kwoty uzyskiwanego dochodu pracować bez zgłaszania tego w Urzędzie
    > Skarbowym, ZUSie, itd... Będę wdzięczna za podanie przy odpowiedzi na moje

    po wszelkich oplatach to raczej bedziesz musiala wtedy doplacac do tego
    interesu,
    w wielu karajach zachodnich bys nie musiala tego rejestrowac,
    ale coz, mieszkamy w fiskalno-totalitarnym panstwie,
    gdzie gwalt i pomylka na fakturze sa tak samo karalne

    nic wiec ci tu nie moge poradzic, bo radzenie lamania prawa
    jest przestepstwem,

    wladza ci wiec powie, ze lepiej gloduj i idz na kuroniwke niz pracuj

    Tomek

  • 4. Data: 2006-08-16 17:12:41
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Zastanawiam sie, czy nie da sie tego podciagnac pod dzialanosc artystyczna -
    "artystyczne malowidla na paznokciach", a zabiegi kosmetyczne nazwac
    "przygotowaniem podloza pod dzielo sztuki". Wowczas chyba raczej normalna
    umowa o dzielo pomiedzy zlecajacym a autorem.

  • 5. Data: 2006-08-16 19:23:12
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Wowczas chyba raczej normalna umowa o dzielo pomiedzy zlecajacym a
    > autorem.

    W US umrą ze śmiechu. A potem nasza artystka bedzie dlugo odkręcac, placic
    kary etc. Gdyby tak bylo to w kazdym salonie pieknosci pracowalyby
    artystki - jedna od fryzury, druga od makijazu a trzecia wlasnie od
    paznokci:).

    Angie

  • 6. Data: 2006-08-16 19:56:24
    Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl>

    > W US umrą ze śmiechu. ...

    no to jest pomysl na wykonczenie fiskusa :)

    Tomek

  • 7. Data: 2006-08-17 05:47:23
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "Angie" <h...@W...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > kary etc. Gdyby tak bylo to w kazdym salonie pieknosci pracowalyby
    > artystki - jedna od fryzury, druga od makijazu a trzecia wlasnie od

    A jak by tak czesały, malowały i robiły maicure Olbrychskiemu ?

  • 8. Data: 2006-08-17 05:54:33
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > kary etc. Gdyby tak bylo to w kazdym salonie pieknosci pracowalyby
    > artystki - jedna od fryzury, druga od makijazu a trzecia wlasnie od

    Liczylem na powazne potraktowanie mojej wypowiedzi, niestety moje prawdziwe
    intencje zostaly odkryte ;-))) A musialem mocno powstrzymywac sie, zeby nie
    wpisac kilku nawiasow ;-)))

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2006-08-17 06:30:17
    Od: "Angie" <h...@W...fm>

    Użytkownik "William" <n...@m...mnie.pl> napisał w wiadomości

    > A jak by tak czesały, malowały i robiły maicure Olbrychskiemu ?

    To w dalszym ciagu by czesaly, malowaly i robily manicure. Twoj tok myslenia
    przypomnial mi anegdote, ktora opowiedziala Krystyna Janda. W latach 80ych,
    kiedy to na pólkach tylko ocet, a papier toaletowy byl towarem luksusowym,
    do jednego ze sklepów rzucili wlasnie ow luksus. Janda sie ustawila w
    kolejce. Nagle rozpoznal ją jakis czlowiek
    - "To pani?!"
    a Janda na to
    - "a co? Pan myslał, ze ja sie nie zalatwiam?"

    :)

    Angie

  • 10. Data: 2006-08-17 13:18:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Irman wrote:
> [...]
    > zabiegów miesięcznie, wykonując je w domu klientek, u siebie w domu, lub
    > ewentualnie wynajmując kawałek przestrzeni w gabinecie fryzjerskim lub

    W domu u klientek lub u siebie to można jeszcze robić coś takiego na
    umowę o dzieło. Przecież to nie odbiega istotą rzeczy od np. namalowania
    komuś na obrazu.

    Natomiast wynajmując "kawałek przestrzeni" w gabinecie narażasz się na
    działalność gospodarczą (określone miejsce, określone godziny -
    ewidentne ślady ciągłości i organizacji ;) )