  • 1. Data: 2006-08-15 19:36:15
    Temat: Srodki zabezpieczajace
    Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl>

    Witam!

    Prokurator kieruje do sądu wniosek na podst. art. 17 § 1 pkt 2 kpk, art. 324
    kpk, art. 264 § 3 kpk i 99 § 1 kk o umorzenie postępowania (z powodu
    niepoczytalności w chwili czynu) i zarządzenie środka zabezpieczającego
    (zakazu przebywania w mieście).

    Sąd zgadza się z wnioskiem.

    Co właściwie grozi za łamanie środka zabezpieczającego? Sprawca w sumie nie
    jest przecież skazany i ma/miał status podejrzanego, po czym sąd umorzył
    postępowanie. (Chociaż nie wiem czy ten status ma tu coś do rzeczy)

    Środki zabezpieczające podobno są nagminnie łamane. Z relacji (policjantów)
    wynika, że najpopularniejszy środek (dozór) rzadko kiedy jest przestrzegany
    i chociaż teoretycznie powinno to prowadzić do zaostrzenia środka, to nikomu
    nie zależy/nie chce się tego pilnować.

    Dzięki. Pozdrawiam

    Yarroll

  • 2. Data: 2006-08-15 21:05:39
    Temat: Re: Srodki zabezpieczajace
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Yarroll" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Piszesz o zupełnie różnych środkach zabezpieczających. Dozór, to konieczność
    stawienia się w jednostce Policji przez podejrzanego. Jeśli podejrzany nie
    będzie się stawiał, to sąd może mu ów dozór zmienić na areszt. Z tego powodu z
    reguły podejrzani jednak przychodzą. Czasem im się dni pomylą, ale jednak tych
    nieprzychodzących jest jakiś tam niewielki ułamek.

    Natomiast środek zabezpieczający w postaci zakazu przebywania w jakimś tam
    mieście podlega ochronie przez art. 244 kk. Czyli w wypadku stwierdzenia, że
    skazany nie stosuje się do niego z urzędu jest wszczynane postępowanie karne. Co
    teraz sąd zrobi? To trudno powiedzieć, ale nie wykluczone, że będzie to inny
    środek w postaci zakładu zamkniętego dla niepoczytalnego.

  • 3. Data: 2006-08-16 07:45:35
    Od: vel konrad <giedr@wytnij_to.op.pl>

> [...]
    > wszczynane postępowanie karne. Co teraz sąd zrobi? To trudno powiedzieć,
    > ale nie wykluczone, że będzie to inny środek w postaci zakładu

    co innego srodki zabezpieczajace a zapobiegawcze.