  • 221. Data: 2021-04-07 19:43:40
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 18:25, TomN pisze:
    > Te miszczu polucjacie -- nie wono mandatu wystawić 10 razy?
    > Taka prosta robota, jedna wizyta jedne mandat

    No OK! Ale już drugiego za tą jedną wizytą nie dasz.

    > Jest jakiś zakaz karnia wszystkch przez polucjantów?

    Nie. Ale miejsc wydobycia wiele, a patrol jeden i w dodatku nie tylko
    żwirowisk pilnuje.

    --
    Robert Tomasik

  • 222. Data: 2021-04-07 19:44:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Różnie. Jeśli chodzi o maski, większość oddaleń NSA to były kwestie
    > proceduralne, niezgodność z konstytucją była często wspominana dodatkowo.

    Czyli jednak jakaś podstawa istnieje?

    --
    Robert Tomasik

  • 223. Data: 2021-04-07 19:47:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Robert Tomasik r...@g...pl ...

    > No to po 10 postach mamy zgode.
    > Tylko co to zmienia w kontekscie egzekwowania obostrzen?

    Nic. Mamy sytuację, jak w parku. Dwóch stoi zbyt blisko, tylko który
    stoi bliżej?

    > Bo przypomne ze twoje uwagi na temat proboszcza pojawił się jako
    > kontrargument w temacie egzekwowania limitu wiernych w kosciele.

    Bo to nie jest takie oczywiste.

    > Ze sie nie da bo nie wiadomo kto odpowiedzialny etc.
    > jak rozumiec logike twojej argumentacji?

    No bo nie wiadomo i przyjęcie przez Proboszcza mandatu 20 zł nadal tu
    nic nie zmienia.

    --
    Robert Tomasik

  • 224. Data: 2021-04-07 19:48:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale rozumiesz, ze Kviat tak naprawde nie postuluje karania na oslep
    > tylko wytyka ci ze wczesniej broniłes dokładnie takiego postepowania?
    > Naprawde nie zrozumiałes ze to była aluzja?

    A gdzie ja postuluję kierowanie do sądu oskarżeń w odniesieniu do
    przypadkowych osób?

    --
    Robert Tomasik

  • 225. Data: 2021-04-07 19:59:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ja jedynie twierdzę, że Proboszcz nie jest oczywisty, bo on zarządza
    > życiem duchowym.

    Aha, czyli nie twierdziłes ze nie ma odpowiedzialnego? Ze kosciol jest
    własnoscia wszystkich wiernych etc? Rozumiem, to pewnie ktos inny o tym
    pisał. ;-)

    Ja sie poddaje. nie zwykłem prowadzic dyskusji w ten sposób.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jak mogę powiedzieć, co myślę, dopóki

  • 226. Data: 2021-04-07 20:12:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 19:59, Budzik pisze:
    +

    > Aha, czyli nie twierdziłes ze nie ma odpowiedzialnego? Ze kosciol jest
    > własnoscia wszystkich wiernych etc? Rozumiem, to pewnie ktos inny o tym
    > pisał. ;-)

    Ależ pisałem właśnie. Wprowadzając zakaz pasowałoby się zastanowić, czy
    da się wyegzekwować. W jaki sposób. W wypadku kościoła jako budynku to
    nie jest to samo, co działalność gospodarcza.

    > Ja sie poddaje. nie zwykłem prowadzic dyskusji w ten sposób.

    A szkoda.

    --
    Robert Tomasik

  • 227. Data: 2021-04-07 20:20:20
    Od: Kviat

    > W moim rejonie problemem jest nielegalne wydobycie żwiru.

    Fascynujące.

    > Pozwolenie na
    > wydobycie kosztuje 500 zł. Maksymalny mandat za to też. A przecież
    > Policja nie może ukarać wszystkich.

    To niech legitymuje i wlepia mandaty po kolei. Kulson nie jest od
    rozstrzygania komu dać mandat - niech sąd rozstrzyga.

    > Proboszcz mandat 20 zł przyjmie nawet na każdej mszy. Ale to ani nie
    > powoduje, ze jest faktycznie winny, ani sprawy nie załatwia. Problemem
    > jest tłum w kościele.

    To tak jak z legalnymi protestami. Ludzie przyjmują mandaty, ale to nie
    powoduje, że są winni, ani sprawy nie załatwia. Problemem są wręczający
    bezprawnie mandaty.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 228. Data: 2021-04-07 20:31:55
    Od: Kviat

    > Widzisz, jakiś Ty głupi w swojej zaciekłości?

    Ale to nie ja nie zrozumiałem sarkazmu, tylko ty.

> [...]
    > oprotestowanie. Gdzieś za rok spotkają się na wokandzie i sąd go
    > uniewinni. Po 12tu miesiącach nawet nie możesz wszcząć postępowania na

    I dlatego nie wręczacie mandatów proboszczom, bo martwicie się, że
    będzie musiał po sądach pobiegać?

    Dlaczego macie to w dupie w przypadku innych obywateli?

    I przecież to nawet lepiej dla tego proboszcza, będzie mógł przed sądem
    udowodnić swoją niewinność...

    > Nawet Ci do głowy nie przyjdzie, że pasowałoby ustalić, na kim ów
    > obowiązek spoczywa i tę osobę ścigać.

    Innym ludziom wręczacie mandaty bez ustalania - niech sąd rozstrzyga.

    Niby dlaczego w przypadku księdza najpierw by pasowało ustalić, a w
    przypadku innych ludzi nie trzeba? Przecież sąd rozstrzygnie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 229. Data: 2021-04-07 20:39:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 20:31, Kviat pisze:
    > I dlatego nie wręczacie mandatów proboszczom, bo martwicie się, że
    > będzie musiał po sądach pobiegać?

    Spróbuj przyswoić, ze wątek jest właśnie o wręczaniu. Wiem. To będzie
    trudne. Ale postaraj się :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 230. Data: 2021-04-07 22:39:01
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak przy okazji:
    "Wyrok z dnia 24 marca 2004 r., IV CK 108/03
    1. Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w
    Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. Nr 29, poz. 154 ze
    zm.) uznała kompetencję proboszczów do reprezentowania parafii w stosunkach
    majątkowych z osobami trzecimi w sposób i na zasadach
    określonych w kodeksie prawa kanonicznego.
    2. Ważność dokonanych przez proboszcza czynności przekraczających granice i sposób
    zwyczajnego zarządzania, określonych w statucie
    lub stosownym akcie biskupa diecezjalnego, zależy od uprzedniego pisemnego
    upoważnienia ordynariusza, a czynności o charakterze
    alienacji dóbr - od zezwolenia władzy określonej w kanonie 1292 kodeksu prawa
    kanonicznego."
    www.sn.pl/sites/orzecznictwo/Orzeczenia1/IV%20CK%201
    08-03-1.pdf

    -----