  • 231. Data: 2021-04-07 22:42:47
    Temat: Re: "Straszliwe" mandaty dla proboszczów za wielokrotne przekroczenie limitów epidemiologicznych [kowid]
    Od: Kviat

    > Spróbuj przyswoić, ze wątek jest właśnie o wręczaniu. Wiem. To będzie
    > trudne. Ale postaraj się :-)

    Spróbuj przyswoić, że w tym wątku robisz fikołki, co by tu wykombinować
    żeby nie dało się wręczyć mandatu proboszczom, a w innych wątkach
    robiłeś fikołki, co by tu wymyślić, żeby uzasadnić wręczanie
    bezpodstawnych mandatów innym ludziom. Wiem. To będzie trudne. Ale
    postaraj się :-)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 232. Data: 2021-04-08 00:22:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 22:39, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > uznała kompetencję proboszczów do reprezentowania parafii w stosunkach
    > majątkowych z osobami trzecimi w sposób i na zasadach określonych w
    > kodeksie prawa kanonicznego.
    > 2. Ważność dokonanych przez proboszcza czynności przekraczających
    > granice i sposób zwyczajnego zarządzania, określonych w statucie lub
    > stosownym akcie biskupa diecezjalnego, zależy od uprzedniego pisemnego
    > upoważnienia ordynariusza, a czynności o charakterze alienacji dóbr - od
    > zezwolenia władzy określonej w kanonie 1292 kodeksu prawa kanonicznego."
    08-03-1.pdf

    Czyli sąd doszedł do tego samego wniosku, co ja. To teraz kto odpowiada
    za liczenie wiernych? Bo to nie są na pewno stosunki majątkowe.

    --
    Robert Tomasik

  • 233. Data: 2021-04-08 00:23:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.04.2021 o 22:42, Kviat pisze:
    > Spróbuj przyswoić, że w tym wątku robisz fikołki, co by tu wykombinować
    > żeby nie dało się wręczyć mandatu proboszczom

    To napisz, dlaczego proboszczowi. Podaj jakieś argumenty. Bo ja jedynie
    podnoszę, że moim zdaniem nie jest to oczywiste.

    --
    Robert Tomasik

  • 234. Data: 2021-04-08 01:50:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tam nie wiem, srodowisko ksiezy niewatpliwie mozna nazwac
    > zmanierowanym w obojetnym sensie tego slowa, tzn specyficznym
    > srodowiskiem po prostu,
    > ale parafianie musza ich w jakis tam sposob lubic.
    > Przynajmniej na tyle, aby zostawic na tacy zwyczajowa kwote.

    Poważanie jakim się cieszyli i nadal cieszą księża (małe miejscowości,
    starsze pokolenia) ma raczej niewiele wspólnego z jakimi są ludzmi. To
    uwarunkowanie religijno-społeczne. Dawanie na tacę i kolędę itp. to
    głównie wynik tych uwarunkowań a nie lubienia księży. Oczywiście dobry
    człowiek to dasz chętniej, ale nie sądzę aby dawanie miało wiele z tym
    wspólnego. Wręcz, jakby się dało to pewnie prawie nikt by nie dawał.

    --
    Marcin

  • 235. Data: 2021-04-08 01:59:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    stosunek-panstwa-do-kosciola-katolickiego-w-rzeczypo
    spolitej-polskiej-16793118/dz-1-roz-2

    > Czy jednak parafia posiada kosciol? Ziemie pod nim?
    > Cmentarz, teren cmentarza ?

    KK jest właścicielem, którego oddziałem terenowym i zarządcą jest
    parafia.

    > https://www.rmf24.pl/fakty/news-dalikow-licytacja-ko
    sciola-niemal-pewna,nId,118971
    > https://www.niedziela.pl/artykul/72574/nd/Kosciol-ni
    e-bedzie-zlicytowany
    > https://wiadomosci.wp.pl/parafia-do-licytacji-komorn
    ik-wycenia-nieruchomosci-6036713605915777a

    No ale to nie stoi w sprzeczności. Własność kościelna, zarządza pewien
    podmiot prawny - parafia, którą kieruje proboszcz.

    --
    Marcin

  • 236. Data: 2021-04-08 02:04:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Ja jedynie twierdzę, że Proboszcz nie jest oczywisty, bo on zarządza
    > życiem duchowym.

    Z przepisów, które cytowałem, proboszcz jest oczywistym prawnym zarządcą
    parafii, a parafia jest formalnym oddziałem (jednostką organizacyjną)
    kk.

    --
    Marcin

  • 237. Data: 2021-04-08 02:25:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Pywa, że nakleja na drzwiach. Przerabiałem taki temat nie jeden raz.

    > Intrygujące. Na kawę?

    No inspektor z IB ma zwykle uprawnienia do kontroli stanu technicznego,
    więc dlaczego nie? Tyle, że będzie drożej.
    https://www.gunb.gov.pl/strona/kontrole-stanu-techni
    cznego-obiektow
    "Kontrola okresowa wykonywana raz na pięć lat
    Co najmniej raz na 5 lat należy przeprowadzać kontrolę polegającą na
    sprawdzeniu stanu technicznego i przydatności do użytkowania obiektu
    budowlanego, estetyki obiektu budowlanego oraz jego otoczenia. Kontrolą
    powinno być również objęte badanie instalacji elektrycznej i
    piorunochronnej w zakresie stanu sprawności połączeń, osprzętu,
    zabezpieczeń i środków ochrony od porażeń, oporności izolacji przewodów
    oraz uziemień instalacji i aparatów (art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy - Prawo
    budowlane)."

    Do tego są równiez kontrole roczne.

    --
    Marcin

  • 238. Data: 2021-04-08 03:25:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-04-07, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Ciecze są w zasadzie nieścieśliwe, podobnie jak ludzie. Nie wiem, co to
    > znaczy "szybciej od tej cieczy, co jest wcześniej", ale wiem, że w przy
    > szerokim przekroju rury ciecz płynie wolniej niż przy wąskim.
    > Możesz śmiało pisać artykuł do Nature. Nie wiem, czy pomysł zastosowania
    > równania Bernoulliego do opisu ruchu tłumu ludzi wystarczy na Nobla, ale
    > furorę na pewno zrobisz.

    PrzewęDZnie, nie przewężenie. Jak jest przewędzenie, to pewnie jest i
    wytopiony tłuszcz. Przed segmentem przewędzenia jest więcej piachu, bo
    to na wejściu jest. Masz więc sytuacje zbliżoną do zaworu przepływowego
    opartego na róznicy swobodnej energii powierzchni. Da się spokojnie w
    takich warunkach modyfikowanym Bernoullim choć charakter przepływu przy
    zmiejszającym się przekroju korytarza, będzie coraz bardziej dyskretny
    (pulsacyjny). Pytanie czy pominąć siły kapilarne? - z pozycji
    przewędzenia widać już ławki i tłum napiera i przyspiesza aby je zająć.

    --
    Marcin

  • 239. Data: 2021-04-08 06:55:15
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przecież nie jest to wyrok wykluczający.

    -----

  • 240. Data: 2021-04-08 07:31:14
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 07.04.2021 o 19:44, Robert Tomasik napisał:

    > Czyli jednak jakaś podstawa istnieje?

    Waśnie jednym z błędów proceduralnych był brak podstawy prawnej do
    przekazania takowej notatki?

    > Notatka zawiera dane osobowe, w związku z tym udostępnienie tych danych przez
    Policję innemu organowi wymaga wyraźnej podstawy ustawowej regulującej zarówno zasady
    i tryb ich udostępniania. Z mającego w tym zakresie zastosowanie art. 51 ust. 5
    Konstytucji RP wynika bowiem, że zasady i tryb gromadzenia oraz udostępniania
    informacji o jednostce określa ustawa. Oznacza to, że organy władzy publicznej nie
    mogą dowolnie dysponować informacjami o jednostce, lecz wyłącznie na zasadach i w
    trybie ściśle określonym w ustawie.

    --
    http://zrzeda.pl