  • 1. Data: 2006-01-23 15:43:12
    Temat: Stłuczka - kto winny?
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Dziś mój samochód miał stłuczkę. Zaparkowałem go na zakazie zatrzymywania i
    postoju, nieopodal skrzyżowania, przodem do niego, na chodniku. W uliczkę
    przy której stał mój samochód wjechał VW Golf, który niestety nie wyrobił
    się w zakręcie i uderzył w moje auto. Kierowca Golfa zadzwonił na policję. O
    stłuczce dowiedziałem się dopiero od kiedy przyjechał patrol. Uszkodzenia są
    nieznaczne. W moim aucie na około 1000 zł, w golfie na około 300 zł.
    Kierowca golfa nie przyjął mandatu, ja przyjąłem za parkowanie w
    niedozwolonym miejscu. Czyja była wina? Kierowca golfa wypadł z jezdni na
    chodnik, gdzie stało moje auto, więc nie dostosował prędkości do warunków
    jazdy, a ja stałem na zakazie. Jeśli sąd orzekłby współwinę, to jak się
    rozliczamy z odszkodowania?

    Dzięki za informacje.

    pozdrawiam,
    Yusek

  • 2. Data: 2006-01-23 15:52:40
    Temat: Re: Stłuczka - kto winny?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Kierowca golfa nie przyj?ł mandatu, ja przyj?łem za parkowanie w
    > niedozwolonym miejscu. Czyja była wina? Kierowca golfa wypadł z jezdni na

    To byla wina kierowcy golfa.

  • 3. Data: 2006-01-23 15:55:31
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    > To byla wina kierowcy golfa.

    Dzięki, może dla pewności jeszcze ktoś odpowie?

  • 4. Data: 2006-01-23 16:01:32
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    > Ja mogę. To była wina kierowcy golfa.
    ok dzieki :D

    Od razu mam lepszy humor

  • 5. Data: 2006-01-23 16:01:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-01-23 16:08:26
    Od: "Gabriel" <W...@w...pl>

    > Od razu mam lepszy humor

    Można założyć, że wina jest Twoja i kierowca Golfa jest bez winy.
    Postaw na miejsce samochodu jakiegoś człowieka i cofnij sytuacje
    golf uderza w człowieka, wina człowieka? NIe :)
    A wiec wina golfa :)

  • 7. Data: 2006-01-23 16:23:29
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Gabriel" <W...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Można założyć, że wina jest Twoja i kierowca Golfa jest bez winy.
    > Postaw na miejsce samochodu jakiegoś człowieka i cofnij sytuacje
    > golf uderza w człowieka, wina człowieka? NIe :)
    > A wiec wina golfa :)

    hehe też tak myślałem, tylko że stałem na zakazie, ale ok, dzieki za opinie
    :D

    pozdrawiam grupowiczów
    Yusek

  • 8. Data: 2006-01-23 16:35:49
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Yusek napisał(a):

    > hehe też tak myślałem, tylko że stałem na zakazie, ale ok, dzieki za opinie

    i za to ze stales na zakazie zostales ukarany - ale to nie ma tak
    naprawde zadnego znaczenia w przypadku wykroczenia jakie popelnil
    kierowca Golfa

    Jacek

  • 9. Data: 2006-01-23 17:03:13
    Od: "mival" <mival(pitolony_spam)@wp.pl>

    Użytkownik "Yusek" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Jeśli sąd orzekłby współwinę, to jak się
    > rozliczamy z odszkodowania?

    W sprawie odszkodowania:
    jeżeli policja nie napisała by w notatce w jakim procencie była współwina,
    TU przyjęły by odpowiedzialność obu stron po połowie, i wypłaciło by po
    połowie odszkodowania.

    Pozdrawiam,

    mival

  • 10. Data: 2006-01-23 17:03:22
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    > Można założyć, że wina jest Twoja i kierowca Golfa jest bez winy.
    > Postaw na miejsce samochodu jakiegoś człowieka i cofnij sytuacje
    > golf uderza w człowieka, wina człowieka? NIe :)
    > A wiec wina golfa :)

    Wina sprawcy szkody nie ma tu zadnego znaczenia, w kazdym przypadku
    odpowiada za szkode

    Pozdrawiam,
    Michal