  • 1. Data: 2006-01-23 16:11:44
    Temat: Umowa darowizny - problemy rodzinne
    Od: "KW" <k...@w...pl>

    Chciałbym żebyście mi doradzili jak najrozsądniej załatwic niżej opisaną
    sprawę:

    Moi rodzice są w trakcie trwania sprawy rozwodowej (wszyscy orzeczeniem
    winy, alkoholik). Mieszkamy wszyscy razem, ojciec jedynie opuścił nas 6mcy
    temu ale jest nadal zameldowany. Ja jestem przed ślubem z ukochana :) w
    związku z odpowiednimi warunkami mieszkalnymi w miejscu mojego zamieszkania
    postanowiliśmy zamieszkac właśnie u mnie (mieszkanie komunalne). Ojciec
    prowadzi działalność gospodarczą w którą nie mam bezpośredniego wglądu ale
    wiem że zaciągnął jakieś pożyczki i nie spłaca ich regularnie bądź wcale.
    Nie ma jeszcze żadnych postępowań komorniczych itp. ale możliwa jest
    perspektywa zaboru przedmiotów należących do wspólnoty rodziców przez
    komornika. Chciałbym się przed tym uchronić ponieważ myślę o swojej
    przyszłej rodzinie. Jeśli zabrane zostaną podstawowe przedmioty wchodzące w
    skład wyposażenia mieszkania takie jak meble, pralka lodówka itp. (dodam że
    partycypowałem w kosztach ich zakupu, choć dokumenty, umowy ratalne są na
    mamę) to raczej nie będzie nas stac na ich ponowny zakup. Tu właśnie pojawia
    się pytanie do Was. Czy jeśli spiszę umowę darowizny z rodzicem/rodzicami
    (czy ew. oboje musza ją podpisać?) na te ruchomości to czy przy ewentualnych
    późniejszych problemach ojca (ew. postępowaniach komorniczych) mogą je
    zabrać twierdząc że wiedziałem o problemach ojca albo że umowa została
    spisana w okresie nieregularnych bądź w ogóle nie spłacanych rat pożyczek?
    Jak się najrozsądniej zabezpieczyć żeby nie doszło do zaboru tych
    przedmiotów, żeby nie mieć później problemów i niepotrzebnych stresów oraz
    ustrzec się bieganiny po urzędach/sądach. Z góry dziękuję za cierpliwość
    oraz odpowiedzi :)

    Pozdrawiam serdecznie

    Krzysztof W.

  • 2. Data: 2006-01-25 22:47:06
    Temat: Re: Umowa darowizny - problemy rodzinne
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    KW wrote:

> [...]
    > ustrzec się bieganiny po urzędach/sądach. Z góry dziękuję za cierpliwość

    Taka umowa podpisana teraz zostałaby uznana za fikcyjną.
    Ojca powinniście wymeldować administracyjnie na tej podstawie, że od pół
    roku nie mieszka.
    Niektóre przedmioty są automatycznie wyłączone spod egzekucji
    komorniczej, niektóre można wyłączyć, jeśli przekonacie do tego sąd.
    W sytuacji, kiedy komornik zacznie zabierać Wasze rzeczy macie możliwość
    wystąpienia ze skargą na czynności komornicze i z powództwem
    przeciwegzekucyjnym. Trzeba tylko bardzo uważać na terminy.

    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 3. Data: 2006-01-26 11:51:24
    Od: "KW" <w...@w...w>

    > Taka umowa podpisana teraz zostałaby uznana za fikcyjną.

    A jesli zostalaby podpisana z osoba nie związaną ze sprawą/rodziną ?

    > Ojca powinniście wymeldować administracyjnie na tej podstawie, że od pół
    > roku nie mieszka.

    Nie robią problemów z taki wymeldowaniem ? rozumiem ze jego podpis w tym
    momencie nie jest potrzeby, czy wtedy juz nie może sie zameldowac bez naszej
    zgody ?

> [...]
    > wystąpienia ze skargą na czynności komornicze i z powództwem
    > przeciwegzekucyjnym. Trzeba tylko bardzo uważać na terminy.

    To mnie troche uspokoiło. Bardzo dziękuje za odpowiedź. Wiem że on
    pozaciągał pozyczki w czterech roznych bankach (typu lukas) średnio po ok
    5tyś zł. Ma swój dochód z tyt. prowadzonej działalności oraz nie małą rente
    inwalidzką. Czy nie siądą mu najpierw na te właśnie dochody ? Postepowania
    komornicze związane z zabieraniem mienia to chyba ostateczność prawda ? Czy
    teraz jakbym odkupił od niego uszkodzony samochód (przypominam ze nie ma
    jeszcze zadnych postepowań komorniczych a nieregularne spłaty) to moga mi go
    potem zabrać ?