  • 1. Data: 2010-05-08 19:48:39
    Temat: Stluczka
    Od: "jz" <q...@m...pl>

    Witam,
    2 samochody jadace z naprzeciwka skasowaly sobie lusterka.
    Droga na tyle wąska ze nie da sie wyminac bez zjechania na pobocze 1 kołem
    przez ktorys z obu samochodów. Poza tym nie ma linii dzielacych pasy jezdni,
    ani w ogole zadnego oznakowania, ani z jednej ani z drugiej strony drogi,
    sprawdziłem.
    Kierowcą jednego z samochodow bylem ja, acz nie jestem jego wlascicielem.
    Naprawic lusterko i dac sobie spokoj czy jest szansa na jakies roszczenia
    wobec wlasciciela drogi?
    I w jaki sposob nalezaloby za takie roszczenia sie zabrac?

  • 2. Data: 2010-05-08 19:55:26
    Temat: Re: Stluczka
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Bez szans. Wina byla obustronna i wlasciwie powinniscie obaj dostac po
    mandacie (w przypadku wezwania policji), a w przypadku sprzeciwu sprawa
    by powedrowala do sadu grodzkiego, ktory i tak by Was rozdzielil wina:)
    W takim przypadku jak Twoj kazdy naprawia swoje lusterko i zapomina o
    sprawie.
    Wlasciciel drogi nie ma nic do tego i nie ma zadnych szans na
    wywalczenie od niego czegokolwiek.
    Piotr

  • 3. Data: 2010-05-08 20:15:51
    Od: "jz" <q...@m...pl>

    > Wlasciciel drogi nie ma nic do tego

    Nie powinien postawic znaku o zwęzeniu drogi i nadac ktoremus z kierunkow
    pierwszenstwa?

  • 4. Data: 2010-05-08 20:28:48
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 8 May 2010 22:15:51 +0200, jz napisał(a):

    > Nie powinien postawic znaku o zwęzeniu drogi i nadac ktoremus z kierunkow
    > pierwszenstwa?

    A co, zaskoczyło Ciebie to zwężenie, którego wcześniej nie było?

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 5. Data: 2010-05-08 23:00:47
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Przemysław Bernat pisze:

    > A co, zaskoczyło Ciebie to zwężenie, którego wcześniej nie było?

    a czy to jest odpowiedź na jego pytanie?

  • 6. Data: 2010-05-08 23:45:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > a czy to jest odpowiedź na jego pytanie?

    raczej tak,

    bo przy zwężeniu drogi jakiegoś oznakowania można oczekiwać i miec
    pretensje, ze go nie było, natomiast przy wąskiej raczej nie.

  • 7. Data: 2010-05-09 00:18:54
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    witek pisze:

    > bo przy zwężeniu drogi jakiegoś oznakowania można oczekiwać i miec
    > pretensje, ze go nie było, natomiast przy wąskiej raczej nie.

    1) nie ma jakiś norm dotyczących szerokości drogi
    2) nie ma jakiś norm dotyczących stanu jej powierzchni?

  • 8. Data: 2010-05-09 00:40:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    PlaMa wrote:

    > 1) nie ma jakiś norm dotyczących szerokości drogi
    > 2) nie ma jakiś norm dotyczących stanu jej powierzchni?

    są, tylko, że dotyczą jak się droge buduje, a nie jak już jest.

    po za tym, żadna norma nie chroni przed głupotą.

  • 9. Data: 2010-05-09 06:25:08
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "gobo" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wlasciciel drogi nie ma nic do tego i nie ma zadnych szans na wywalczenie
    > od niego czegokolwiek.

    no nie tak do konca, wazny tu jest brak wymalowanych linii, gdyby byly, juz
    mozna by sie starac o odszkodowanie

  • 10. Data: 2010-05-09 08:53:50
    Od: "niusy.pl" <f...@o...pl.invalid>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > są, tylko, że dotyczą jak się droge buduje, a nie jak już jest.

    Jak została źle zbudowana to jest źle zbudowana. Chyba nie ma różnicy.