  • 61. Data: 2021-04-26 23:25:52
    Temat: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2021 o 20:04, J.F pisze:

    > A signal, to niby lepszy ?

    A nie? Open source przynajmniej.

    > No jesli sie kogos pytasz o wyjasnienia, to chyba je chcesz, czyli
    > powinienes dac jakis sensowny czas na odpowiedz.

    Nie zgadzam się.

    > Ale jak prezentuje - da sie zlapac to zejscie ponizej minimow, czy z
    > duzym trudem ?

    Kontrolerem nie jestem, ale zapewne koło samoloty wyświetla się GS u FL.

    > Nie - o kapitanie mowie. Moze w wojsku byl, i tak sie przyzwyczail
    > mowic :-)

    To wypierdolić aż się nauczy zachowywać zgodnie z CRM. Jak nie potrafi
    panować nad emocjami to się nie nadaje.

    Pamiętam że za specpułki płacili mało.

    > Szybki to on jakos podobnie,

    Ale szybki w "" ornacza po prostu myśliwce (od biedy suki).

    ale akrobacji nie wykrecisz.
    > Nawet steru nie potrzymasz, bo "AP zrobi to lepiej" :-(

    Akurat nasze debeściaki procedury miały w dupie i latały z ręki:P

    --
    Shrek

  • 62. Data: 2021-04-27 10:19:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Apr 2021 23:25:52 +0200, Shrek wrote:

    > Nie zgadzam się.

    Z czym? Ze chcesz wyjasnien, czy ze powinienes chciec, czy ze
    powinienes dac sensowny czas ?

    > To wypierdolić aż się nauczy zachowywać zgodnie z CRM. Jak nie potrafi
    > panować nad emocjami to się nie nadaje.

    W wojsku taki CRM sie sprawdza :-)

    > Ale szybki w "" ornacza po prostu myśliwce (od biedy suki).
    >
    > ale akrobacji nie wykrecisz.
    >
    > Akurat nasze debeściaki procedury miały w dupie i latały z ręki:P

    NO gdzie - AP stale wlaczony, prawie do brzozy ...

    J.

  • 63. Data: 2021-04-27 19:26:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 10:19, J.F pisze:

    > Z czym? Ze chcesz wyjasnien, czy ze powinienes chciec, czy ze
    > powinienes dac sensowny czas ?

    Z tym że istnieją jakieś zasady. Zresztą skoro jedna strona je łamie...

    > W wojsku taki CRM sie sprawdza :-)

    Doskonale się sprawdza. Takich osiągnięć w dziedzinie bezpieczeństwa to
    mało kto jak my;)

    > NO gdzie - AP stale wlaczony, prawie do brzozy ...

    Bez jaj - na ap szukali ziemi między chmurami?

    --
    Shrek

  • 64. Data: 2021-04-27 20:26:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 19:26:16 +0200, Shrek wrote:

    > Z tym że istnieją jakieś zasady. Zresztą skoro jedna strona je łamie...

    No, dla pismakow moze i nie istnieja

    > Doskonale się sprawdza. Takich osiągnięć w dziedzinie bezpieczeństwa to
    > mało kto jak my;)

    Ale czytales stenogramy. Grzecznie sie do siebie zwracali.

    A jakby tak moze pare razy uslyszal "Co mi tu k*** przestawiasz" to by
    zyl.

    > Bez jaj - na ap szukali ziemi między chmurami?

    No tak. Sterow nie dotykal.

    J.

  • 65. Data: 2021-04-27 20:39:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.04.2021 o 20:26, J.F pisze:

    > No, dla pismakow moze i nie istnieja

    A istnieja?

    > Ale czytales stenogramy. Grzecznie sie do siebie zwracali.
    >
    > A jakby tak moze pare razy uslyszal "Co mi tu k*** przestawiasz" to by
    > zyl.

    Za mało kurwa kurwa!

    > No tak. Sterow nie dotykal.

    Ale że jak - da się lądować w automacie bez ILS? Na kursie ok od biedy,
    ale na ścieżce - jak?

    --
    Shrek

  • 66. Data: 2021-04-27 20:45:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.04.2021 o 18:55, Shrek pisze:

    > http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i
    _incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prezy
    dentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowanego
    .html

    Jeden z uczestników grupy greenberg tam wrzucił, Niedorzecznik, więc
    pewnie zawodowe kłamstwa (których nie da się sprawdzić) i
    niedopowiedzenia (czyli pomijamy niewygodne), ale dla uczciwości wrzucam.

    https://d6u0ytoepgi6w.cloudfront.net/Documents%20gal
    lery/20210421-Polemika-LOT-do-artykulu-WP.pdf

    --
    Shrek

  • 67. Data: 2021-04-28 14:41:13
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Shrek pisze:

> [...]
    >
    > https://d6u0ytoepgi6w.cloudfront.net/Documents%20gal
    lery/20210421-Polemika-LOT-do-artykulu-WP.pdf

    w tymże PDF-ie (odpowidź LOT-u):

    "Kluczowe w tym miejscu jest jednak, że poprzez przesunięcie i
    zaakceptowanie planu lotu na godz. 22:00 załoga w dobrej wierze
    przyjęła, że odpowiednie służby potwierdziły wszelkie potrzebne zgody na
    lot i odbywa się on w przestrzeni kontrolowanej."

    na lotnictwo.net.pl cytowany (za tvn24) fragment stenogramu:

    "Godz. 20.02 (czyli godz. 22.02 polskiego czasu)
    Wieża: LOT 7004, Wieża
    Pilot: Jesteśmy.
    Wieża: Służba jest zakończona, w tej chwili jest klasa G (general
    aviation - operacja bez kontroli lotów - red.) i tak de facto tutaj już
    dalsze manewry po płycie z uzgodnieniem Dyżurnego Portu."

  • 68. Data: 2021-04-28 16:40:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.04.2021 o 14:41, Andrzej Kłos pisze:

> [...]
    > aviation - operacja bez kontroli lotów - red.) i tak de facto tutaj już
    > dalsze manewry po płycie z uzgodnieniem Dyżurnego Portu."

    No w końcu niedorzecznicy to zawodowi kłamcy. Normalnie po prostu omija
    się niewygodne tematy. Jak się nie da to się po prostu kłamie;)

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2021-04-28 17:03:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 20:39:18 +0200, Shrek wrote:
    > A istnieja?

    Ale chyba powinny istniec ..

    > Ale że jak - da się lądować w automacie bez ILS? Na kursie ok od biedy,
    > ale na ścieżce - jak?

    W poziomie sterowal AP+FMS, a w pionie sterowal AP - pilot krecil
    galka regulujaca "kat znizania".

    J.

  • 70. Data: 2021-04-28 17:56:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Apr 2021 20:45:04 +0200, Shrek wrote:
> [...]
    >
    > https://d6u0ytoepgi6w.cloudfront.net/Documents%20gal
    lery/20210421-Polemika-LOT-do-artykulu-WP.pdf

    Cos tam dostrzegam.
    -"Samolot nie startuje w ciszy. Kontroler cały czas prowadzi
    korespondencję z pilotami informując, ..."
    ... no ale zezwolenia nie wydaje. A inne zrodla mowia, ze mowil
    wyraznie, ze nie pracuje :-)

    -O 22:13 załoga zgłosiła się na częstotliwości Poznań Informacja.
    Zgłoszona wysokość 1800 ft, wznosząc się do poziomu lotu 100, w locie
    do punktu OBOLA.

    A o ktorej wystartowal i kto kontrolowal wznoszenie do 1800ft ?

    -Informator FIS przekazał informację: "In radar contact, continue
    climb FL100, direct OBOLA". Ta fraza używana w łączności przez
    kontrolera lotówjest typowadla lotów w przestrzeni kontrolowanej.Był
    to kolejny czynnik, który upewnił załogę, że leci w tej przestrzeni."

    upewnil czy leciala ?

    -"Kontroler prowadząc łączność z załogą zapewniał kontrolę ruchu"

    ale Informator, nie kontroler :-)

    -Ten rejs był lotem według wskazań przyrządów (IFR).

    Hm godz 22:13.
    Zachod slonca 21:36, zmierzch cywilny 22:09, zmierzch zeglarski 23:26.

    Tak wydaje mi sie, ze "jeszcze cos widac", ale moze to juz IFR.

    -"Wykonywanie takich lotów w przestrzeni niekontrolowanej jest
    dozwolone przepisami lotniczymi."

    Hm, jakos glupio mi sie wydaje. Nic nie widzimy, a lecimy.

    No ale przeciez samoloty po nocy lataja, np nad oceanem, gdzie nikt
    nie kontroluje.
    Wystarczy standardowa separacja pionowa ... czy ten Embraer ma radar?

    Standardowa separacja ... na wznoszeniu.

    -"Instrukcja Operacyjna PLL LOT tego również nie zakazuje."

    a co zakazuje? Bo cos tam przeciez podawali, ze podobno zakazuje ...

    -Już 3 lipca 2020 r. Dział Bezpieczeństwa PLL LOT otrzymuje od
    Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej informację o możliwym wystąpieniu
    zdarzenia.

    a kto zglosil PAZP ?

    -W dniu 8 lipca 2020 r. przewodniczący Komisji Badania Zdarzeń
    Lotniczych PLL LOT,badającej możliwe naruszenie,wziął udział w
    odsłuchaniu nagrań rozmów między pilotami a wieżą. Po analizie
    stwierdzono możliwość złamania wewnętrznych procedur PLL LOT

    Aaa, czyli jedna cos naruszono.

    "oraz konieczność złożenia zgłoszenia do Centralnej Bazy Zgłoszeń,
    prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego."

    No to chyba wykraczalo poza procedury LOT :-)

    -Jak widzimy wszystkie te czynności zostały podjęte na długo przed
    pierwszymi pytaniami dziennikarzy, które wpłynęły do PLL LOT 9 lipca
    2020r. Nie ma i nie może być zatem mowy o jakimkolwiek tuszowaniu
    zdarzenia w związku z zainteresowaniem nim mediów.

    A to zgloszenie do ULC to kiedy zgloszono?
    Bo jak 8-go ktos odsluchiwal ... potem analizowal, potem pisal
    formalne zgloszenie ... to moze byl 8-my, moze 9-ty, a moze 10-ty.
    A dziennikarze pytali 9-go godz 15 z minutami :-)

    Trzeba umiec przemilczac niewygodne dane :-)

    A tak swoja droga ... czy pismaki sie nie dowiedzieli o zdarzeniu
    wlasnie przy okazji tych odsluchow 8-go?
    Tam pewnie wiecej osob bylo, ktos mogl poinformowac dalej.

    Zobaczyc tego zgloszenia do CBZ sie chyba nie da ?

    J.