eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoStaruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało) › Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!fdc3.netnews.com!news-out.netnews.com!ne
    ws.alt.net!fdc2.netnews.com!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer
    01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Staruj, śmiało (d. Zmieścisz się, śmiało)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <607ec83c$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f0fec$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <607f15ad$0$552$65785112@news.neostrada.pl>
    <60819e27$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60827dd5$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <60832499$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <60833298$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <6083ec64$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <60846fbd$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6084933f$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    <60852bf7$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <60853c89$0$25418$65785112@news.neostrada.pl>
    <6085636c$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <60856c13$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <60857c19$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <60858613$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <608597d6$0$503$65785112@news.neostrada.pl>
    <60859f0f$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <60885bb0$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Wed, 28 Apr 2021 17:56:58 +0200
    Message-ID: <1r0trfwmmpjy3$.wcrxz8bpou43.dlg@40tude.net>
    Lines: 92
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.147.57
    X-Trace: 1619625417 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 527 83.30.147.57:57156
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5231
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:810352
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 27 Apr 2021 20:45:04 +0200, Shrek wrote:
    > W dniu 25.04.2021 o 18:55, Shrek pisze:
    >> http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i
    _incydenty_lotnicze/98316-2020_07_02_samolot_z_prezy
    dentem_duda_wystartowal_z_lotniska_niekontrolowanego
    .html
    >
    > Jeden z uczestników grupy greenberg tam wrzucił, Niedorzecznik, więc
    > pewnie zawodowe kłamstwa (których nie da się sprawdzić) i
    > niedopowiedzenia (czyli pomijamy niewygodne), ale dla uczciwości wrzucam.
    >
    > https://d6u0ytoepgi6w.cloudfront.net/Documents%20gal
    lery/20210421-Polemika-LOT-do-artykulu-WP.pdf

    Cos tam dostrzegam.
    -"Samolot nie startuje w ciszy. Kontroler cały czas prowadzi
    korespondencję z pilotami informując, ..."
    ... no ale zezwolenia nie wydaje. A inne zrodla mowia, ze mowil
    wyraznie, ze nie pracuje :-)

    -O 22:13 załoga zgłosiła się na częstotliwości Poznań Informacja.
    Zgłoszona wysokość 1800 ft, wznosząc się do poziomu lotu 100, w locie
    do punktu OBOLA.

    A o ktorej wystartowal i kto kontrolowal wznoszenie do 1800ft ?

    -Informator FIS przekazał informację: "In radar contact, continue
    climb FL100, direct OBOLA". Ta fraza używana w łączności przez
    kontrolera lotówjest typowadla lotów w przestrzeni kontrolowanej.Był
    to kolejny czynnik, który upewnił załogę, że leci w tej przestrzeni."

    upewnil czy leciala ?

    -"Kontroler prowadząc łączność z załogą zapewniał kontrolę ruchu"

    ale Informator, nie kontroler :-)

    -Ten rejs był lotem według wskazań przyrządów (IFR).

    Hm godz 22:13.
    Zachod slonca 21:36, zmierzch cywilny 22:09, zmierzch zeglarski 23:26.

    Tak wydaje mi sie, ze "jeszcze cos widac", ale moze to juz IFR.

    -"Wykonywanie takich lotów w przestrzeni niekontrolowanej jest
    dozwolone przepisami lotniczymi."

    Hm, jakos glupio mi sie wydaje. Nic nie widzimy, a lecimy.

    No ale przeciez samoloty po nocy lataja, np nad oceanem, gdzie nikt
    nie kontroluje.
    Wystarczy standardowa separacja pionowa ... czy ten Embraer ma radar?

    Standardowa separacja ... na wznoszeniu.

    -"Instrukcja Operacyjna PLL LOT tego również nie zakazuje."

    a co zakazuje? Bo cos tam przeciez podawali, ze podobno zakazuje ...

    -Już 3 lipca 2020 r. Dział Bezpieczeństwa PLL LOT otrzymuje od
    Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej informację o możliwym wystąpieniu
    zdarzenia.

    a kto zglosil PAZP ?

    -W dniu 8 lipca 2020 r. przewodniczący Komisji Badania Zdarzeń
    Lotniczych PLL LOT,badającej możliwe naruszenie,wziął udział w
    odsłuchaniu nagrań rozmów między pilotami a wieżą. Po analizie
    stwierdzono możliwość złamania wewnętrznych procedur PLL LOT

    Aaa, czyli jedna cos naruszono.

    "oraz konieczność złożenia zgłoszenia do Centralnej Bazy Zgłoszeń,
    prowadzonej przez Urząd Lotnictwa Cywilnego."

    No to chyba wykraczalo poza procedury LOT :-)

    -Jak widzimy wszystkie te czynności zostały podjęte na długo przed
    pierwszymi pytaniami dziennikarzy, które wpłynęły do PLL LOT 9 lipca
    2020r. Nie ma i nie może być zatem mowy o jakimkolwiek tuszowaniu
    zdarzenia w związku z zainteresowaniem nim mediów.

    A to zgloszenie do ULC to kiedy zgloszono?
    Bo jak 8-go ktos odsluchiwal ... potem analizowal, potem pisal
    formalne zgloszenie ... to moze byl 8-my, moze 9-ty, a moze 10-ty.
    A dziennikarze pytali 9-go godz 15 z minutami :-)

    Trzeba umiec przemilczac niewygodne dane :-)

    A tak swoja droga ... czy pismaki sie nie dowiedzieli o zdarzeniu
    wlasnie przy okazji tych odsluchow 8-go?
    Tam pewnie wiecej osob bylo, ktos mogl poinformowac dalej.

    Zobaczyc tego zgloszenia do CBZ sie chyba nie da ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1