  • 21. Data: 2012-01-22 12:15:41
    Temat: Re: Sprzedaż wcześniej zakupionych przedmiotów a podatek
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-22 12:01, Andrzej Lawa pisze:
    > Czemu nie? Hobby czasami pochłania ;)

    Znam dzeciaka, ktory mial tych klockow tyle, ze potrafil sie nimi
    calkowicie obudowac...

    Pozdro

    Maseł

  • 22. Data: 2012-01-22 13:29:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nixe" napisał w wiadomości grup
    > Tonę? ;-)

    Żebyś wiedział ile kiedyś miałem resoraków. Chyba każdy model. ;)

  • 23. Data: 2012-01-22 15:49:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/22/2012 6:04 AM, jojo wrote:
    > Chwila, chwila - kupując nieruchomość jako lokata kapitału (tak jak te
    > klocki) też mam założyć działalność gospodarczą? A inwestujeesz w akcje,
    > złoto - też masz działalność?
    > Chyba jakiś obłęd...

    nie nieruchomosc a nieruchomosci
    jesli handlujesz nimi w celu zysku to jak najbardziej.
    jak handlujesz zlotem, rowniez.

  • 24. Data: 2012-01-24 21:34:00
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> napisał(a):

    > jak wyrzuciesz ta czesc zdania z mysla o dalszej odsprzedazy to nie.

    Kupiłem sobie samochód 2 lata temu. Cena była atrakcyjna jak za ten model.
    Tylko milion złotych. Kupiłem go z myślą o szybkiej odsprzedaży. W chwili
    obecnej cena takiego samochodu to dwa miliony. Czy będę musiał płacić podatek
    i czy żeby go wystawić na Allegro muszę założyć działalność gospodarczą?

  • 25. Data: 2012-01-24 21:54:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2012 3:34 PM, kogutek wrote:

> [...]
    > i czy żeby go wystawić na Allegro muszę założyć działalność gospodarczą?

    nie musisz zalozyc DG, bo kupiles, a nie kupujesz i sprzedales, a nie
    sprzedajesz. Brak ciaglosci dzialania wyklucza koniecznosc DG

    Poniewaz kupiles z mysla o odsprzedazy, to sie podatek nalezy.

  • 26. Data: 2012-01-24 22:41:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > nie musisz zalozyc DG, bo kupiles, a nie kupujesz i sprzedales, a nie
    > sprzedajesz. Brak ciaglosci dzialania wyklucza koniecznosc DG

    Co to jest 'ciągłość'? 95% posiadaczy aut kupuje, sprzedaje, kupuje,
    sprzedaje - to nie jest ciągłość?

    > Poniewaz kupiles z mysla o odsprzedazy, to sie podatek nalezy.

    99% aut kupowanych jest z myślą o odsprzedaży. Chyba że ty swoje
    złomujesz.

    MJ

  • 27. Data: 2012-01-25 01:16:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/24/2012 4:41 PM, Michal Jankowski wrote:

    > 99% aut kupowanych jest z myślą o odsprzedaży.

    Nie.
    99% aut jest kupowanych z mysla o uzywaniu ich.

    > Chyba że ty swoje złomujesz.

    Nie. Oddaje leasingodawcy.

  • 28. Data: 2012-01-25 11:12:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > 99% aut jest kupowanych z mysla o uzywaniu ich.

    I późniejszej odsprzedaży.

    MJ

  • 29. Data: 2012-01-27 20:54:35
    Od: "Tapatik" <t...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Maseł <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Znam dzeciaka, ktory mial tych klockow tyle, ze potrafil sie nimi
    > calkowicie obudowac...

    W pacholęcym wieku miałem marzenie, aby kupić sobie kolejkę elektryczną
    zajmującą cały pokój.

    Polecam lekturę "Pana Samochodzika i Fantomasa". Tam jest o jednym wariacie z
    ciekawym hobby.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 30. Data: 2012-01-30 11:59:18
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 05:31:19 -0600, witek napisał(a):

    > bo to ze ty ja od kilku lat prowadzisz to w swietle twoich wypowiedzi
    > raczej nie ma watpliwosci.

    Wiesz jakie przesłanki są do "prowadzenia DG"? ;)
    "ciągłość", "sposób systematyczny i zorganizowany"... itd, itp ;)