  • 11. Data: 2004-07-22 17:20:32
    Temat: Re: Sprzedaż softu OEM
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 16:47:42 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

> [...]
    > [..]
    >
    > Osobiście uważam, że duża jest tu wina dziennikarzy, którzy albo z
    > głupoty,
    > albo ze zwykłego przekupst... ops... lobbingu, drukują brednie, które im
    > producenci oprogramowania wciskają.
    >
    > I tak właśnie propaguje się rzekomo słuszną linię, że OEMów nie można
    > odsprzedawać itp. bzdury czy jak to nazwałeś "kwiatki".
    > Szkoda, że u nas nie tylko dziennikarze zachowują się jak ślepe barany,
    > ale
    > i organizacje konsumenckie są tak nieruchawe i nie ścigają tych firm :(

    A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem programu,
    że będziesz go uzywał tylko na konkretnym komputerze. Jak jej warunki ci
    nie odpowiadają kup wersję BOX.

    I jak tam ten pozew? Nadal nie dostałem odpowiedzi na temat tego jaki jest
    stan sprawy. Wpis opłaciłeś?

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej

  • 12. Data: 2004-07-22 18:21:59
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-22 19:20, Falkenstein rzecze:
    > A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem
    > programu, że będziesz go uzywał tylko na konkretnym komputerze. Jak jej
    > warunki ci nie odpowiadają kup wersję BOX.

    Żadnej umowy nie zawieram to po pierwsze - wałkowaliśmy to już tysiące razy,
    po drugie warunki umowy NIE mogą być sprzeczne z prawem. A te są. I wszystko na
    temat.

    > I jak tam ten pozew?

    Dobrze.

    > Nadal nie dostałem odpowiedzi na temat tego jaki jest stan sprawy.
    > Wpis opłaciłeś?

    I nie dostaniesz. Nie dogadzam tchórzliwym anonimom.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 13. Data: 2004-07-22 20:29:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem programu,
    > że będziesz go uzywał tylko na konkretnym komputerze. Jak jej warunki ci
    > nie odpowiadają kup wersję BOX.

    Moim zdaniem tak, to tego interpretować nie można. Nie można, bo wówczas
    pokrzywdzonym byłby dystrybutor, a on przecież nie ma praw autorskich do
    programu, więc z nich wywodzić swojego prawa nie może.

  • 14. Data: 2004-07-22 20:41:55
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Falkenstein <f...@p...fm> wrote:

    > A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem
    > programu, że będziesz go uzywał tylko na konkretnym komputerze. Jak
    > jej warunki ci nie odpowiadają kup wersję BOX.

    Tu sie zgadzam - do czasu gdy nie ma w PL orzeczeia analogicznego do
    niemieckiego nie pozowstaje nic inneg jak zaakceptowac warunki umowy lub
    jej nie zawierac. Zastanowilo mnie natomiast co innego:
    - Jak wiadomo systemy operacyjne MS w wersji OEM mozna kupic nie
    tylko z calym komputerem a rowniez z jego komponentem. Na jakiej wiec
    podstawie MS twierdzi ze z chwila instalacji systemu nastepuje "zlanie sie
    z caloscia sprzetu" i mozliwe jest zbycie OEMa tylko z calym systemem
    komputerowym? Przejrzalem 3 rozne EULA do ktorych mam dostep i nic takiego
    z nich nie wynika. Uregulowane jest to w ten sposob, iz OS w wersji OEM
    mozna zbyc wraz ze sprzetem _z ktorym sie go kupilo_. Tylko tyle. Czyli w
    opisanych wyzej okolicznosciach wystarczy tylko z czescia, a nie
    bezwzglednie z calym systemem komputerowym na ktorym byl zainstalowany.
    Czyzby kolejna konfabulacja MS?
    - jakie znaczenie ma naklejka _na okladne_ ze OEM tylko dla
    komputerow Dell, IBM, Compaq itp? IMHO nie jest to czescia umowy - ta
    stanowia tylko i wylacznie uregulowania zawarte w tekscie EULA. DO tej pory
    bylem przekonany ze mozna uzywac tylko z systemem/komponentem tych firm ale
    ostatnio ktos mi na to zwrocil uwage, przeczytalem pod tym katem EULA i z
    niej samej nic takiego nie wynika. Owszem - pierwotnie nabywa sie od danego
    producenta ze sprzetem, ale w koncu poza swoim firmowymi rozwiazaniami
    stosuja oni rowniez komponenty typowe.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 15. Data: 2004-07-22 21:05:02
    Od: "<<Tomek>>" <t...@t...pl>

    Witam

    Dnia 2004-07-22 19:20 Falkenstein napisał(a):
    > A ja powiem tak. Instalując OEM zawierasz umowę z dystrybutorem programu,
    > że będziesz go uzywał tylko na konkretnym komputerze. Jak jej warunki ci
    > nie odpowiadają kup wersję BOX.

    pozwolę się dołączyć do dyskusji :)
    w momencie instalacji systemu zgadam się na licencję OEM, a po jakimś
    czasie np. przestaje mi działać płyta główna i ją wymieniam...
    kontaktuję się z MS i słyszę, że nie mogę dostać nowego klucza, bo
    zmieniłem płytę główną...
    próbowałem doczytać w licencji OEM i EULA gdzie jest zapis który tego
    zabrania i z przykrościa stwierdziłem, że chyba nic takiego nie ma ;)
    (może niezbyt dokładnie czytałem)
    może ktoś z Was wie, na jakiej podstawie MS zabrania wymiany płyty głównej?

  • 16. Data: 2004-07-23 07:34:08
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Thu, 22 Jul 2004 20:21:59 +0200, Arek <a...@e...net> napisał:

    > Dnia 2004-07-22 19:20, Falkenstein rzecze:
    >
    > Żadnej umowy nie zawieram to po pierwsze - wałkowaliśmy to już tysiące
    > razy,

    Taak, a Twoja argumentacja w tym przedmiocie aktualnie krąży jako "humor z
    pl.soc.prawo" Zwłaszcza to "ośwadczenie zniewolenia" :-)

    > po drugie warunki umowy NIE mogą być sprzeczne z prawem. A te są. I
    > wszystko na temat.

    I nie są. Który przepis zabrania zawarcia takiej umowy? Konkretnie!

    > Dobrze.

    > I nie dostaniesz. Nie dogadzam tchórzliwym anonimom.

    Najwidoczniej ten pozew jest takim samym bytem jak superprodukcja kinowa
    pod tytułem "Wiedzman"

  • 17. Data: 2004-07-23 07:36:06
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > pokrzywdzonym byłby dystrybutor, a on przecież nie ma praw autorskich do
    > programu, więc z nich wywodzić swojego prawa nie może.

    Chcialem zauwazyc , ze teoretycznie instalujacym jest WYTWORCA KOMPUTERA..

    Zabronienie uzytkownikiwi korzystania z "preinstalowanego" oprogramowania
    tylkodlatego,ze jakis podzespol "padl" jest CHYBA (bo orzeka o tym sad)
    conajmniej naruszeniem zbiorowego interesu konsumentow.

    A zdanie naszyj grupowych prawnikow iz monopolista moze kazda klauzule
    w umowie zawrzec a jaknam sie nei podoba to WON,
    jest conajmniej dziwne.

    Boguslaw

  • 18. Data: 2004-07-23 08:30:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    Michal Bien rzecze:
    > Tu sie zgadzam - do czasu gdy nie ma w PL orzeczeia analogicznego do
    > niemieckiego nie pozowstaje nic inneg jak zaakceptowac warunki umowy lub
    > jej nie zawierac.

    Że co? Nikt nie zawiera umowy to po pierwsze a po drugie to co - jak nie
    ma orzeczenia to może w ogóle nie powinniśmy oddychać ?
    OEM to umowa pomiędzy dystrybutorem sprzętu a dystrybutorem
    oprogramowania, a prawo - ustawa o prawach autorskich i pokrewnych -
    jest jednoznaczna i dystrybutora oprogramowania łamie prawa odbiorców.

    pozdrawiam
    Arek

  • 19. Data: 2004-07-23 08:36:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Falkenstein rzecze:
    > Taak, a Twoja argumentacja w tym przedmiocie aktualnie krąży jako "humor
    > z pl.soc.prawo" Zwłaszcza to "ośwadczenie zniewolenia" :-)

    Też tak potrafię - a z Twojej argumentacji, że kliknięciem podpisuje się
    umowę pęka cały uniwerek, a jak sprzątaczki chcą mieć czystą podłogę to
    czytają na głos Twoje farmazony, że warunki umów sprzeczne z prawem
    i tak są obowiązujące bo zostały dobrowolnie podpisane.

    > I nie są. Który przepis zabrania zawarcia takiej umowy? Konkretnie!

    Już Ci tysiąc razy powtarzałem. Jak nie pamiętasz to wróć sobie do
    archiwum.

    > Najwidoczniej ten pozew jest takim samym bytem jak superprodukcja kinowa
    > pod tytułem "Wiedzman"

    Ależ łudź się dalej.

    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 20. Data: 2004-07-23 08:38:12
    Od: Arek <a...@e...net>

    Boguslaw Szostak rzecze:
    > A zdanie naszyj grupowych prawnikow iz monopolista moze kazda klauzule
    > w umowie zawrzec a jaknam sie nei podoba to WON,
    > jest conajmniej dziwne.

    E tam zaraz dziwne. Widać to albo "prawnicy" albo prawnicy tychże
    monopolistów lub też opłaceni przez nich mąciciele.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info