    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaż reprodukcji cudzychdzieł
    Date: Mon, 25 Sep 2006 08:43:34 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 24.09.2006 macias <m...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Cos mi sie wiec jednak wydaje, ze to nie jest w ten sposob rozwiazywane. Tam sa
    > dziela ludzi z calego swiata, z wielu dziesiecioleci.

    W zaleznosci od specyfiki prawa danego kraju czas obowiazywania
    majatkowych praw autorskich jest mniej lub bardziej ograniczy. W Polsce
    jest to np. 70 lat (w przypadku ogolnym). Oznacza to, ze takie prawdziwe
    starocie jak 19to wieczne lub starsze dziela mozna publikowac bez zadnego
    problemu i niczyjej zgody. Co do tych bardziej wspolczesnych to jednak
    konieczna jest zgoda o ktorej pisalem poprzednio i zwykle
    firmy/organizacje zarzadzania zbiorowego sie tym zajmuja. A ze nie ma
    jednej i jest ich dosc duzo to trudno. Zauwaz ze jak ktos duzo publikuje,
    to pewnie i duza firma z odpowiednia infrastruktura handlowo-prawna. Co za
    problem zatrudniac pracownika ktory sie bedzie takimi kontaktami zajmowal?
    Przeciez to sie wszystko dzieje stopniowo a nie nagle dostaje 200tys
    utworow na publikacje ktorych musi uzyskac zgode. Zreszta zgaduje, ze
    pewnie dzieje sie tak, ze firma wspolpracuje z kilkoma najwiekszymi
    zarzadcami praw i wybiera z tego co jest w ich zasobach.

    --
    Marcin