  • 11. Data: 2004-09-13 19:09:24
    Temat: Re: Sprzedaz na allegro wlasnego wyrobu
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004 20:54:40 +0200, <t...@n...wp.pl> wrote:

    >czy jest jakas roznica cenowa miedzy deklaracja prowadzenia warzywniaka, a
    >prowadzenia "wszelkiej dzialanosci"?
    Nie ma.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 12. Data: 2004-09-13 19:13:28
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Legalne, np. na umowę o dzieło

    firmom.
    P.

  • 13. Data: 2004-09-13 19:14:35
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jasne, że można. Podpisujesz umowę o dzieło na wykonanie danego trowaru,
    > odprowadzasz podatek i jest 'git'.

    na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    prowadzi DG,
    a nie wiem czy to pytajacego urzadza.

    P.

  • 14. Data: 2004-09-13 19:33:27
    Od: <t...@n...wp.pl>

    "Przemek R." <p...@t...gazeta.
    pl> wrote
    in message news:ci4rit$qnr$1@inews.gazeta.pl...

    . na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    > prowadzi DG,
    > a nie wiem czy to pytajacego urzadza.

    Raczej mnie nie "urzadza", bo pytam teoretycznie :)

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 15. Data: 2004-09-13 19:34:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004 21:14:35 +0200, "Przemek R."
    pl> wrote:

    >na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    >prowadzi DG,
    Jak nie prowadzi to na PCC-1.

    WAM
    --
    Sylwester 2004!
    Może nad morze?

  • 16. Data: 2004-09-13 19:46:55
    Od: "::WireFreE::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Mozesz spokojnie olac urzad skarbowy zus i podobne agencje nawet jak ktos
    cie zglosi to palcem nie kiwna , na allegro sprzedaja wlasnie tacy co to nie
    maja zadnej dzialalnosci i nawet o tym nie mysla .nawet policja nie potrafi
    sobie dac rady z oszustami na allegro a co dopiero myslec o twardoglowych
    urzednikach.

  • 17. Data: 2004-09-13 23:13:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    pl> wrote:
    >+
    >+ >na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    >+ >prowadzi DG,
    >+ Jak nie prowadzi to na PCC-1.

    1. PCC-1 nie wyklucza podatku dochodowego (spytać kogoś kto sprzedał
    samochód krócej niż pół roku przed nabyciem i zarobił :)), zwolnienie
    jest tylko dla "rzeczy używanych krócej niż pół roku".
    2. Zgodnie z prawem.... :> coż, był wyrok iż wg starej ustawy o VAT
    sprzedaż towaru "nabytego w celu odsprzedaży" podlega pod VAT;
    IMHO wg nowej ustawy jest tak samo. Oczywiście wtedy PCC nie ma,
    ale zarzut "prowadzenia DG" wykluczony nie jest :]
    W kwestii że "wielu na allegro tak handluje" mogę tylko powiedzieć:
    - część z tych "wielu" to firmy :)
    - prawo jakie mamy każdy widzi; mam na myśli m.in. *realną
    egzekwowalność* owego prawa: niestety dopuszczanie do stanu
    że spora część przepisów nie jest przestrzegana daje fory
    nieprzestrzegającym go. Od kierowców i ograniczenia prędkości
    do handlu...
    Wskutek powyższego nawet brak wyroków trudno interpretować za
    wniosek iż taki "handel osobisty" jest prawidłowy...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 18. Data: 2004-09-13 23:17:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004 t...@n...wp.pl wrote:
    [...]
    >+ > tak, ale to chyba trzeba zglosic w odpowiednim miejscu.
    >+ >
    >+ A jakto jest z dzialalnoscia gospodarcza w takim przypadku. Np. jestem
    >+ malarzem, maluje ludziom portrety i je sprzedaje.

    Przeczytaj ustawy. "O swobodzie DG", podatkowe...
    Podatkowo - to NIE JEST dzialalność gospodarcza :)
    To jest "działalność wykonywana osobiście" (art. 13.2) i w odróżnieniu
    od "świadczenia usług" (art. 13.6, .7 i .8) nie podlega ograniczeniu
    "świadczenia organom lub przedsiębiorcy" !
    "Działalność artystyczna" (i podobne wymienione w 13.2) IMO mogą
    spokojnie być "świadczone ludności" bez konieczności rejestracji DG.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 19. Data: 2004-09-14 02:35:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@n...wp.pl wrote:

    > Coz, ale w takim wypadku nie mozna podpisac umowy o dzielo, bo w danej
    > sytuacji osoba dziala samodzielnie.

    Nie rozumiem... Po co do umowy o dzieło spółka? Jedna osoba fizyczna
    (wykonwaca dzieła) podpisuje umowę z drugą osobą (zamawiającym dzieło).
    Kto twierdzi, że nie można? Można.

    Jedyna wada to taka, że sobie kasy za materiały/narzędzia itepe w koszta
    nie wpuścisz, tylko koszta są ryczałtem (20% normalnie i 50% jak w grę
    wchodzą prawa autorskie).

  • 20. Data: 2004-09-14 02:38:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    > prowadzi DG,

    A ja w maglu usłyszałem, że Kwaśniewski mieszkania rozdaje.

    Umowę o dzieło mogą spokojnie podpisać dwie osoby fizyczne. Tylko potem
    jeszcze ten świstek od podatku trzeba wypełnić i się uiścić.