  • 31. Data: 2004-09-15 08:53:22
    Temat: Re: Sprzedaz na allegro wlasnego wyrobu
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > No wlasnie problem jest taki ze biora sie za tych co prowadza dzialanosc a
    > nie za tych co robia lewizne zadzwon do UKS'u i powiedz ze chcesz zlozyc
    > donos wysmieja cie a nawet jak przyjma to i tak nic z nim nie zrobia ze
    > wzgledu na mala szkodliwosc spoleczna i trudnosc w znalezieniu delikwenta
    > dla nich gosc o jakis tam nicku jesli nie znasz jego NIPu to NIKT.

    nie sadze, jezeli zadzwonisz by zglosic babce, wiadomo ona ma z tego $
    jezeli okaze sie
    faktycznie jest cos nie tak, to mysle ze jednak wklepie dane w komputer, a
    nie bedzie domagac sie NIPu,
    ale nigdy nie zglaszalem wiec na 100 % nie wiem. Moze niedlugo :)

    P.

  • 32. Data: 2004-09-15 11:40:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004 t...@n...wp.pl wrote:
    [...]
    >+ >pomijajac fakt ze trzeba sie nauczyc ksiegowosci
    >+ Ale to chyba bedzie ulatwione w przyszlosci, prawda?

    To pytanie retoryczne z domniemaną odpowiedzią przeczącą ?

    >+ W koncu weszlismy do Unii

    ...co lekko skomplikowało przepisy ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 33. Data: 2004-09-15 12:50:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Andrzej Lawa wrote:

    > + Przemek R. wrote:
    > + > > Jasne, że można. Podpisujesz umowę o dzieło na wykonanie danego trowaru,
    > + > > odprowadzasz podatek i jest 'git'.
    > + >
    > + > na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    > + > prowadzi DG,
    > +
    > + A ja w maglu usłyszałem, że Kwaśniewski mieszkania rozdaje.

    E, takich to dużo było...

    > + Umowę o dzieło mogą spokojnie podpisać dwie osoby fizyczne. Tylko potem
    > + jeszcze ten świstek od podatku trzeba wypełnić i się uiścić.

    Acha. I która strona "ten świstek" wypełnia ?
    Aby go wypełnić trzeba prawidłowo sklasyfikować dochód - powiedzieć
    z jakiego źródła jest dochód.
    Biorąc pod uwagę iż:
    ++++
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    1) (skreślony)
    2) przychody z osobiście wykonywanej działalności artystycznej,
    literackiej, naukowej, trenerskiej, oświatowej i publicystycznej
    {tu nie ma pytań - można}
    [...]
    6) przychody osób, którym organ władzy lub administracji państwowej
    albo samorządowej, sąd lub prokurator [...] zlecił [...]
    [...]
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia
    lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    a) osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, osoby prawnej
    i jej jednostki organizacyjnej oraz jednostki organizacyjnej
    niemającej osobowości prawnej,
    b) właściciela (posiadacza) nieruchomości, w której lokale są wynajmowane,
    lub działającego w jego imieniu zarządcy albo administratora - jeżeli
    podatnik wykonuje te usługi wyłącznie dla potrzeb związanych z tą
    nieruchomością

    - z wyjątkiem przychodów uzyskanych na podstawie umów zawieranych w ramach
    prowadzonej przez podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej oraz
    przychodów, o których mowa w pkt 9
    ----

    Uprzejmie proszę o wskazanie jakim rodzajem dochodu (wg którego
    art. ustawy o podatku) jest dochód OF-OF obie bez DG - bo całkiem
    sporo chętnych tego szuka.
    Wychodzi że co najmniej jedna strona takiej umowy... prowadzi DG.
    Albo "najem opodatkowany" - czyli ma obowiązki dokumentacyjne
    *oraz* jest płatnikiem podatku.

    Przyznaję że przepisy są *mniej* jasno restrykcyjne niż przed 1.I.2004,
    bo do 31.XII.2003 był prosty jak drut kolczasty zapis: "...których
    nie świadczy na rzecz ludzności...".
    Teraz tego nie ma.
    Niemniej... co to za dochód ?
    :)