    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprzedaz na allegro wlasnego wyrobu
    Date: Tue, 14 Sep 2004 01:13:08 +0200

    pl> wrote:
    >+
    >+ >na tej grupie ktos pisal sprzedac na umow eo dzielo mozna tylko komus kto
    >+ >prowadzi DG,
    >+ Jak nie prowadzi to na PCC-1.

    1. PCC-1 nie wyklucza podatku dochodowego (spytać kogoś kto sprzedał
    samochód krócej niż pół roku przed nabyciem i zarobił :)), zwolnienie
    jest tylko dla "rzeczy używanych krócej niż pół roku".
    2. Zgodnie z prawem.... :> coż, był wyrok iż wg starej ustawy o VAT
    sprzedaż towaru "nabytego w celu odsprzedaży" podlega pod VAT;
    IMHO wg nowej ustawy jest tak samo. Oczywiście wtedy PCC nie ma,
    ale zarzut "prowadzenia DG" wykluczony nie jest :]
    W kwestii że "wielu na allegro tak handluje" mogę tylko powiedzieć:
    - część z tych "wielu" to firmy :)
    - prawo jakie mamy każdy widzi; mam na myśli m.in. *realną
    egzekwowalność* owego prawa: niestety dopuszczanie do stanu
    że spora część przepisów nie jest przestrzegana daje fory
    nieprzestrzegającym go. Od kierowców i ograniczenia prędkości
    do handlu...
    Wskutek powyższego nawet brak wyroków trudno interpretować za
    wniosek iż taki "handel osobisty" jest prawidłowy...

    pozdrowienia, Gotfryd