  • 1. Data: 2004-09-13 14:38:40
    Temat: Sprzedaz na allegro wlasnego wyrobu
    Od: <t...@n...wp.pl>

    Witam,
    Czy legalne jest sprzedawanie na allegro (albo poprzez wlasny sklep
    internetowy czy tez inna aukcje) przedmiotu wlasnej produkcji (np. program
    komputerowy, krzeslo, obraz) nie posiadajac zarejestrowanej dzialalnosci
    gospodarczej lub posiadajac taka dzialalnosc zarejestrowana ale jako cos
    innego (bo to sie chyba rozroznia i jesli ktos prowadzi sklep warzywny to
    nie moze sprzedawac np. komputerow, bo sprzedazy komputerow nie
    zarejestrowal...?) ??

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 2. Data: 2004-09-13 14:54:35
    Temat: Re: Sprzedaz na allegro wlasnego wyrobu
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > komputerowy, krzeslo, obraz) nie posiadajac zarejestrowanej dzialalnosci

    NIE!

> [...]
    > innego (bo to sie chyba rozroznia i jesli ktos prowadzi sklep warzywny to
    > nie moze sprzedawac np. komputerow, bo sprzedazy komputerow nie

    tak, ale to chyba trzeba zglosic w odpowiednim miejscu.

    > Pozdrawiam,
    > Talthen

    P.

  • 3. Data: 2004-09-13 15:05:43
    Od: <t...@n...wp.pl>

    > lub posiadajac taka dzialalnosc zarejestrowana ale jako cos
    >

    > tak, ale to chyba trzeba zglosic w odpowiednim miejscu.

    A jakto jest z dzialalnoscia gospodarcza w takim przypadku. Np. jestem
    malarzem, maluje ludziom portrety i je sprzedaje. Skoro musze miec
    dzialalnosc gospodarcza to ile musze placic i co jaki czas? Zakladamu tutaj,
    ze portrety maluje np. tylko w lecie, bo w zimie ludziom sie nie chce
    pozowac do portretu, bo za zimno. Czy wowczas musze placic jakas okreslona
    sume kazdego miesiaca czy jakis procent od sprzedanej pracy?

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 4. Data: 2004-09-13 15:15:27
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2004 16:38:40 +0200, t...@n...wp.pl naskrobał(a):

> [...]
    > innego (bo to sie chyba rozroznia i jesli ktos prowadzi sklep warzywny to
    > nie moze sprzedawac np. komputerow, bo sprzedazy komputerow nie

    nie ma sprecyzyjne definicji ila razy sprzedaż kwalifikuje sie do DG.
    Generalnie jeżeli robisz to w sposób regularny i ciągły to musisz założyć
    DG - w przeciwnym przypadku nie ma obowiązku.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 5. Data: 2004-09-13 16:09:22
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    --

> [...]
    > pozowac do portretu, bo za zimno. Czy wowczas musze placic jakas okreslona
    > sume kazdego miesiaca czy jakis procent od sprzedanej pracy?

    uu, firma.onet.pl poczytaj tam.

    Nie powiem Ci w 5 zdaniach co i jak,
    Sciagnij sobie ustawe o rachunkowosci ustawe o vat itp.

    P.

  • 6. Data: 2004-09-13 17:08:30
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    <t...@n...wp.pl> napisał(a):
> [...]
    > komputerowy, krzeslo, obraz) nie posiadajac zarejestrowanej dzialalnosci

    Legalne, np. na umowę o dzieło

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2004-09-13 17:15:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    t...@n...wp.pl wrote:
> [...]
    > komputerowy, krzeslo, obraz) nie posiadajac zarejestrowanej dzialalnosci

    Jasne, że można. Podpisujesz umowę o dzieło na wykonanie danego trowaru,
    odprowadzasz podatek i jest 'git'.

> [...]
    > innego (bo to sie chyba rozroznia i jesli ktos prowadzi sklep warzywny to
    > nie moze sprzedawac np. komputerow, bo sprzedazy komputerow nie

    Przewidujący przedsiębiorcy nawet przy rozkręcaniu warzywniaka deklarują
    wszelką działalność :)

  • 8. Data: 2004-09-13 17:15:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > NIE!

    Bzdura.

    Oczywiście, że można.

  • 9. Data: 2004-09-13 18:51:38
    Od: <t...@n...wp.pl>

    > uu, firma.onet.pl poczytaj tam.
    >
    > Nie powiem Ci w 5 zdaniach co i jak,
    > Sciagnij sobie ustawe o rachunkowosci ustawe o vat itp.

    Swietne, dzieki.

    Pozdrawiam,
    Talthen

  • 10. Data: 2004-09-13 18:54:40
    Od: <t...@n...wp.pl>

    > Jasne, że można. Podpisujesz umowę o dzieło na wykonanie danego trowaru,
    > odprowadzasz podatek i jest 'git'.

    Coz, ale w takim wypadku nie mozna podpisac umowy o dzielo, bo w danej
    sytuacji osoba dziala samodzielnie.

    > Przewidujący przedsiębiorcy nawet przy rozkręcaniu warzywniaka deklarują
    > wszelką działalność :)
    Poczytalem troche na firma.onet.pl, ale na razie nie zauwazylem zadnej
    informacji na ten temat, wiec zapytam:
    czy jest jakas roznica cenowa miedzy deklaracja prowadzenia warzywniaka, a
    prowadzenia "wszelkiej dzialanosci"?

    Pozdrawiam,
    Talthen