  • 11. Data: 2004-03-08 13:43:52
    Temat: Re: Sprzedalam auto i co dalej ?
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Arti BESA" <a...@i...net.pl> wrote in message
    news:c2h11m$gu3$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Dziekuje za pomoc :)
    >
    > jeszcze jedno ... nic nie musze oplacac w Urzedzie Skarbowym ?

    jeżeli kwota przekroczyła 1000 zł, to opłaca się podatek od czynności
    cywilno-prawnych. PCC w wysokości 2% (chyba).
    Jeżeli w umowie nie zastrzegliście kto płaci to US ściąga solidarnie po 50%
    od obu stron.
    poszukaj druk PCC-1.

  • 12. Data: 2004-03-08 14:22:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik poilkj napisał:

> [...]
    > cywilno-prawnych. PCC w wysokości 2% (chyba).
    > Jeżeli w umowie nie zastrzegliście kto płaci to US ściąga solidarnie po 50%

    Nie pleć.
    Po pierwsze US "ściąga" cokolwiek dopiero kiedy powstała zaległośc
    podatkowa.
    W terminie to USu nie interesuje kto zapłacił, jeżeli zapłacił.
    Nie "ściąga" niczego. Podatnik sam idzie i płaci.
    Umowny podział podatku nie interesuje i nie wiąże organów skarbowych.

    A jak US już "ściąga" czyli postała zaległośc podatkowa, to ścąga 100%
    od tego kto pierwszy sie nawinie. To wlaśnie znaczy "solidarnie".
    Żadne tam 50%. Płaci ten kogo US ma bliżej. I płaci całość. Z odsetkami.

    O swoje 50% i inne szkody możesz sie na drodze cywilnej upomnieć u
    drugiej strony umowy. O ile w umowie zastrzegliście sobie kto ile PCC płaci.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-03-08 14:25:03
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > O swoje 50% i inne szkody możesz sie na drodze cywilnej upomnieć u
    > drugiej strony umowy. O ile w umowie zastrzegliście sobie kto ile PCC

    W sumie to napisałem to samo, tylko bardziej mi się "zzipowało"
    Jak zwykle masz rację.

  • 14. Data: 2004-03-08 18:50:36
    Od: "Monia" <m...@i...net.pl>

    > 50%

    w umowie napisalam:
    8. Strony ustaliły, że wszelkiego rodzaju koszty transakcji wynikające z
    realizacji niniejszej umowy, w szczególności koszty opłaty skarbowej
    obciążają kupującego.

    czy to wusytarczy ? płacie chyba kupujący, czy ja tez musze wypeniac ten
    PCC-1 ??

    Juz wyrejestrowalem samochód w Urzedzie Komunikacji

    Monia

  • 15. Data: 2004-03-08 20:06:19
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Mon, 8 Mar 2004 19:50:36 +0100, na pl.soc.prawo, Monia napisał(a):

    > czy to wusytarczy ? płacie chyba kupujący, czy ja tez musze wypeniac ten
    > PCC-1 ??
    Samo postanowienie w umowie nic nie zmnienia jeżeli kupujący nie zapłaci.
    Ale raczej zapłaci bo nie mógłby zarejestrować auta.

    Inna sprawa to deklaracja PCC-1. Tam muszą być wpisane dane zarówno
    sprzedającego jak i kupującego( Nip, regon, adres itp.) i *podpisy* obydwu
    osób. Dlatego radziłbym skontaktować się z kupującym w tej sprawie.
    US bez deklaracji opłaty nie przyjmie.

    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    Everyone has a scheme that will not work.