eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprawa zamieciona › Re: Sprawa zamieciona
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Sprawa zamieciona
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <rijiao$3is$1@gioia.aioe.org>
    <1blltnh03plyg.e6y4lfodbelt$.dlg@40tude.net>
    <5f526537$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <jccu712m2v48$.1am5gdx4vyr7t$.dlg@40tude.net>
    <5f529125$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <4k4qw3xzl8u1$.1g97fbu87rnq5$.dlg@40tude.net>
    <5f529e8e$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f52d60d$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f539ab0$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f53c512$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f53ca0f$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f53ffe2$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f54b779$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f54dfec$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f54e2e2$0$17357$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f5511e5$0$546$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f552ba7$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f561c53$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f569349$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f56d0f6$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f574395$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f579d12$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Tue, 8 Sep 2020 22:48:44 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.12.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5f579d12$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 49
    Message-ID: <5f57ee2d$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 31.1.105.113
    X-Trace: 1599598125 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17346 31.1.105.113:55235
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4325
    X-Received-Body-CRC: 1012952818
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:801099
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 08.09.2020 o 17:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5f574395$0$518$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 08.09.2020 o 02:27, RadoslawF pisze:
    >>>>> Nie pod domem na na trasie przejazdu, na jakimś skrzyżowaniu.
    >>>> No tego, że gość pojedzie na czerwone światło, to już zaplanować nie
    >>>> mogli. Bez przesady.
    >>> A zaplanowali?
    >>> Z tego co wiem liczyli że go zastraszą bronią na środku ulicy.
    >>> W łapkach mieli pistolety a nie odznaki czy legitymacje.
    >> Byłeś tam?
    > Robercie, nie badz bardziej policyjny niz komendant.
    >
    > A jak sie uczy policjantow zatrzymywac groznych przestepcow ?
    > No to tak zatrzymali ... a przynajmniej probowali.

    No właśnie teoria jest taka, że strzelanie z pistoletu do samochodu jest
    kiepskim pomysłem. Tylko teoria czasem do praktyki nie przystaje, bo
    policjanci operacyjni strzelby nie mają. Po za tym mało który policjant
    widział skutki ostrzelania samochodu z broni krótkiej. Tak, jak nad
    sensem strzelania do tygrysa zaczęto się zastanawiać dopiero po wypadku
    z weterynarzem, tak samo nad skutecznym zatrzymaniem pojazdów zaczęto
    się zastanawiać dopiero po tych atakach terrorystycznych z samochodami.
    A sprawa nie jest prosta.

    Z pistoletu możesz przestrzelić chłodnicę (o ile nie jest chłodzony
    powietrzem) albo opony. Przy czym te strzały niestety stanowią
    zagrożenie dla pasażerów, osób postronnych oraz samych policjantów.
    Jeśli strzelasz w chłodnicę, to jednak nie należy spodziewać się
    spektakularnych wyników. Kilka strzałów w chłodnicę spowoduje początkowo
    przegrzanie silnika, a potem jego zatarcie. W tym wypadku można
    spokojnie za uciekającym pojazdem podążać licząc, że bez chłodzenia
    daleko nie zajedzie. Ale mamy nadal sygnalizowane w tym wątku przez
    Jacka zagrożeniem, że panicznie uciekający mogą na kogoś wpaść, albo i
    sami przywalić w latarnię.

    W każdym razie kilka pocisków ma sens. Kilkadziesiąt raczej skuteczności
    nie podniesie. Skróci zasięg pojazdu o kilkaset metrów? Za to
    prawdopodobieństwo postrzelenia kogokolwiek wzrasta niewspółmiernie.
    Zastanawiam się, w co by musiał trafić pocisk, by wyłączyć silnik. W
    elektronikę? Benzynowy, to jeszcze pewnie rozwalenie przewodów
    elektrycznych może wyłączyć. Sądzę, ze na to grali strzelając w maskę -
    bo pamiętam fotki z postrzelaną maską.




    --
    Robert Tomasik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1