eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę › Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę
    Subject: Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką
    prokuraturę
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: nadir <n...@h...org>
    Date: Tue, 26 Jun 2018 23:09:39 +0200

    W dniu 2018-06-26 o 19:15, RadoslawF pisze:

    > A niemieckie prawo jest jasne, w pierwszej kolejności bezpieczeństwo
    > własnych obywateli a nie błąkających się zwierząt.

    To prawda, choć parę milionów innych błąkających się istot sprowadzili
    sobie na kark, ale ci się raczej ciężarówkami rozbijają.;)

    > A że u nich nie ma dziko występujących zagrożeń o takiej masie

    Gdzieś tam podobno mają jakieś żubry w hodowli, na ile one dziko
    występują lub czy są może są pod ścisłym nadzorem to nie wiem.

    > to odstrzelili zamiast usypiać i ponosić tego koszty.

    Koszt uśpienia czy odstrzelenia porównywalny, no chyba że zamierzali nam
    go oddać, ale...
    W tym konkretnym wypadku władze miasta/wioski Lebus(nie Lebos jak
    napisali w artykule) pierwotnie myślały nad uśpieniem żubra i w tym celu
    podobno zawezwali odpowiedniego weterynarza aż z Berlina. Ale bidula nie
    zdążył dojechać, bo lokalny myśliwy odstrzelił zwierzę. Prawdopodobnie
    myślał lub miał przyobiecane, że to będzie jego trofeum, ale jak się
    zrobiła chryja, to władze miasteczka oświadczyły, że łeb żubra ozdobi
    lokalne muzeum, a mięso zostanie spożytkowane na najbliższym pikniku,
    który akurat miał się odbyć tydzień lub dwa później.
    Czy żubra serwowali, to nie wiem bo nie byłem, że ani skóra ani łeb
    muzeum póki co nie zdobią, a są przecieki że trafiły w ręce
    prywatne(może tegoż myśliwego?).