eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę › Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę
  • Data: 2018-06-28 18:00:32
    Temat: Re: Sprawa zabójstwa polskiego żubra umorzona przez niemiecką prokuraturę
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-27 o 22:59, RadoslawF pisze:

    > Jak będzie strzelał fachowiec które wie gdzie trafić i z jakiej
    > broni to ranny nigdzie nie poleci. Jakby strzelali policmajstry
    > z broni krótkiej to pewnie by go zdenerwowali lub wystraszyli.

    Nawet profesjonalny myśliwy nie zabije czasem zwierzęcia za pierwszym
    strzałem. No i ile tych fachowców od żubrów jest w Niemczech skoro nie
    występują one naturalnie?

    > Nie każdy myśliwy w wiosce to ubezpieczony profesjonalista.

    Myśliwy może nie mieć i przyznam, że nie wiem jak jest w Niemczech, ale
    u nas myśliwi są zrzeszeni w kołach łowieckich, a te ostatnie mają
    powykupowane OC od szkód, które generują zwierzęta na ich terenie.
    Podejrzewam, że w Niemczech może to działać podobnie.

    > Lepiej było by znać faktyczny stan prawny.

    Skoro żubr przeżył na terenie Polski kilka lat, a w Niemczech niecałe 24
    godziny, to zakładam, że był nasz.

    > Co to samolotu to obecnie rządzącym bardziej jest na rękę jak
    > leży w smoleńsku. Taka przykra prawda.

    Poprzednicy też nie palili się żeby wrak sprowadzić.

    > Zadość uczynienia można żądać za straty materialne, ale chyba nie zdążył
    > zrobić.

    No jak wyprawię zwierzę dla siebie, za swoją kasą i będę musiał go
    oddać, to mam stratę materialną.

    > Fakt że odstrzelił sobie za darmo, nie wiemy jak będzie z trofeum
    > czyli łbem, rogami i skórą.

    Prędzej czy później się dowiemy, a czym bardziej nagłaśniać będą tę
    sprawę różni ludzie, tym większe prawdopodobieństwo, że trafi on jednak
    do muzeum.