  • 21. Data: 2002-12-17 12:26:02
    Temat: Re: Sprawa z Allegro
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Mam pewien problem, mianowicie sprzedalem na Allegro telefon. Telefon byl w
    > pelni sprawny, wyslalem kupujacy odebral. Wszystko bylo ok - dostalem
    > pierwszego maila ze jest z telefonu zadowolony. Teraz dostalem maila ze
    > telefon jest uszkodzony, odpisalem ze telefon byl sprawny. Dostalem
    > kolejnego maila w ktorym kupujacy wyzywa mnie od ch**, zlodzieji i inne.
    > Mowi rowniez ze sprawe zglosi do sadu.
    > Nie wiem co mam w tym przypadku zrobic - telefon byl sprawny jak wysylalem a
    > teraz on mnie chce podawac do sadu.

    Dokladnie wypisz wymaluj moja sprawa, tylko ze ja bylem z drugiej
    strony. Kupilem T10, teoretycznie bez wad. Juz po rozpakowaniu okazalo
    sie ze byl klejony. Bateria miala trzymac do 3 dni. A jak go naladowalem
    to sie wylaczyl juz dnia nastepnego i to podczas rozmowy bez
    ostrzezenia. Okazalo sie tez ze rwie polaczenia, roznie, czasami po 2
    min, czasami juz po kilku sekundach. I co ja mialem zrobic ? Straszylem
    sprzedajacego ... grozilem sadem, obrobieniem na Allegro, itp itd.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 22. Data: 2002-12-17 13:48:09
    Od: "Doggie" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > min, czasami juz po kilku sekundach. I co ja mialem zrobic ? Straszylem
    > sprzedajacego ... grozilem sadem, obrobieniem na Allegro, itp itd.

    I udalo Ci sie cokolwiek zdzialac ? Czy 'olales' cala ta sprawe ? Bo ten
    koles zaczyna mnie juz naprawde denerwowac...
    Doggie

  • 23. Data: 2002-12-17 14:06:25
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > I udalo Ci sie cokolwiek zdzialac ? Czy 'olales' cala ta sprawe ? Bo ten
    > koles zaczyna mnie juz naprawde denerwowac...
    > Doggie

    Zwrocilem telefon. Dostalem zwrot kasy, ale bez kosztow wysylki. Czyli
    bylem stratny na tym zlomie jakies 10 zl.

    Po prostu wez ten telefon z powrotem i zwroc gosciowi kase - i tak go
    sprzedasz jesli jest sprawny. Gorzej jesli telefon rzeczywiscie okaze
    sie przez niego uszkodzony, wtedy klopot.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 24. Data: 2002-12-17 15:06:51
    Od: "Doggie" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzedasz jesli jest sprawny. Gorzej jesli telefon rzeczywiscie okaze
    > sie przez niego uszkodzony, wtedy klopot.

    No i tego wlasnie sie boje ze to on go uszkodzil, lub ewentualnie na poczcie
    sie z nim cos stalo i po zwrocie bede mial zepsuty telefon i nie bede mial
    pieniedzy.
    Doggie

  • 25. Data: 2002-12-21 11:00:42
    Od: "krab" <_...@h...pl___>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czyli jako osoba prywatna sprzedam obraz na
    >
    > Tak, jeśli sprzedajesz jako osoba prywatna możesz też wyłączyć rękojmię
    > przy sprzedaży.

    troche mi sie zamieszalo ;-))
    czy dobrze rozumuje:
    jesli w przypadku np allegro - w ofercie nie wylaczono zadnych praw, to
    transakcja podlega pod ustawe z marca 2000 (o ochronie praw konsumenta...)
    i w mysl ww ustawy prywatna osoba sprzedajaca towar przez internet jest
    tozsamy z "przedsiebiorca" wymienionym w tej ustawie, a wiec ma np prawo do
    zwrotu bez podania przyczyn jak w tresci ustawy ?
    prosze o interpretacje

  • 26. Data: 2002-12-21 14:06:56
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    krab napisa_(a):
> [...]
    > tozsamy z "przedsiebiorca" wymienionym w tej ustawie, a wiec ma np prawo do
    > zwrotu bez podania przyczyn jak w tresci ustawy ?

    Nie, taką umowę reguluje tylko kc (i będzie tak też po 1 stycznia), nie
    powinno się stosować ustaw, które mówią o sprzedaży konsumenckiej. A że
    kc przewiduje możliwość wyłączenia rękojmi to można to zrobić.

    KG